Emlak Terimleri

Bağımsız bölüm ifrazı nasıl yapılır?

Tek veya birden fazla maliki olan bir bağımsız bölüm birden çok parçalara ayrılarak yeni bağımsız bölümler oluşturulabiliyor. Peki, bağımsız bölüm ifrazı nasıl yapılır? İfraz işlemi için gerekli olan belgeler nelerdir?

Bağımsız bölüm ifrazı nasıl yapılır?

Tek veya birden fazla maliki olan bir bağımsız bölüm birden çok parçalara ayrılarak yeni bağımsız bölümler oluşturulabiliyor. Arsa ve arazilerin ifraz işlemleri için ilgili belediyeye müracaat ediliyor. 


Belediye encümen kararının verilmesi halinde bağımsız bölümler ifraz yolu ile ayrılabiliyor. İfraz için gerekli olan belgeler şu şekilde sıralanıyor:


1- İfraz için serbest mühendislerce düzenlenmiş ve uygunluğu kadastro müdürlüğünce kontrol edilerek onaylanmış ve bir üst yazıya bağlanmış üç takım (kadastro görmeyen yerlerde 2 takım) dosya içinde değişiklik beyannamesi, kontrol raporu ve eki belgeler,


2- Taraf/tarafların fotoğraflı nüfus cüzdanı, pasaport veya avukat kimliği ile vesikalık fotoğrafları, T.C. kimlik ve vergi numarası,


3- İşlem taraflarında temsilci sıfatıyla katılan var ise, temsile ilişkin belge,


4- Gayrimenkulün bulunduğu yere göre Belediye Encümeni veya İl İdare Kurulunun olumlu kararı.


İfraz işlemleri harca tabi tutuluyor. Harçlar Kanunu’na ekli (4) sayılı Tarife’nin 6-a bölümüne göre; ifraza konu edilen gayrimenkulün genel beyan döneminde beyan edilen emlak vergisi değerinden az olmamak üzere ilgililerce beyan edilen değerleri üzerinden, binde 11,38 oranında tapu harcı tahsil ediliyor. 


İfraz harcı ifraz olan parselin ifraz olmadan önceki değeri üzerinden hesaplanıyor. Ayrıca ifraz işlemlerinde, Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğü’nün Döner Sermaye İşletmesi’nce belirlenen tarifeye göre ücret tahsil ediliyor. 2015 yılı döner sermaye ücreti ise 82,50 TL olarak alınıyor.


Apartmana sonradan bağımsız bölüm eklenir mi?



Işıl Seren KESKİN/Emlakkulisi.com