Bahçe ve balkonlara 450 milyon TL harcıyoruz!
Bahçe ve balkonların nefes alma yeri olarak görülmesi, bu alanlar için yapılan harcamaları giderek artırıyor. Bu da bahçe mobilyaları pazarının büyümesini beraberinde getiriyor.
Bahçe ve balkonların nefes alma yeri olarak görülmesi, bu alanlar için yapılan harcamaları giderek artırıyor. Bu da bahçe mobilyaları pazarının büyümesini beraberinde getiriyor. Bugün sektör 450 milyon TL büyüklüğe ulaşmış durumda. Ancak bu talep artışma rağmen yerli üreticinin durumu pek iç açıcı değil. Çünkü yerel üretici Uzakdoğu’dan yapılan ithalata karşı koymakta güçlük çekiyor.
Yazlık evlerde büyük öneme sahip olan balkonlar ve bahçeler, azalan yeşil alanlar ve betonlaşmayla birlikte günümüzde şehirdeki evlerde de daha çok aranır oldu. Çünkü artık açık havada ve doğada vakit geçirme ihtiyacımızı evlerimizdeki bahçe ve balkonlarda gideriyoruz. Bu mekanlar pek çoğumuz için vazgeçilmez birer ‘nefes alma yeri’. Yemeklerin yendiği, sohbetlerin edildiği, misafirlerin ağırlandığı, saksılarından çiçeklerin sarktığı balkonlar ve bahçeler Türk insanının hem dinlenme hem de misafir ağırlama mekanı olarak görülüyor. Sadece yaz mevsiminde de değil. Kış bahçesi konseptiyle bu mekanlar neredeyse dört mevsim kullanılıyor. Tabii yaşam şekline ve alanın büyüklüğüne bağlı olarak balkon ve bahçelere çeşitli yatırımlar da yapılıyor. Bu tutar kişinin zevkine, ihtiyaçlarına ve bütçesine göre farklılık gösterebiliyor. Bazen birkaç aksesuar ve bitki gibi küçük dokunuşlarla ve düşük bütçelerle dış mekanlarda büyük değişimler yaratmak mümkün olurken, bazen de mobilyalar dahil daha geniş kapsamlı bir dekorasyon değişikliğine gidiliyor. Ancak ortada bir gerçek var ki, bahçe mobilyaları sektörü Türkiye’de son yıllarda ciddi bir büyüme gösteriyor. Bugün bahçe mobilyaları sektörünün Türkiye’deki büyüklüğü 450 milyon TL’ye yaklaşırken satış noktalarının da her geçen gün arttığı dikkati çekiyor. Artık Migros’tan Hepsiburada’ya kadar pek çok perakende ve e-ticaret kanalında bahçe mobilyası görüyoruz. Mobilya ve yapı marketlerde bu alanda satılan ve sergilenen ürün sayısı da sürekli artıyor.
Her yıl sektörün daha da büyümesinin en önemli nedenini tüketicilerin balkonlu eve sahip olma ve dış mekanlarda daha çok zaman geçirme talebi oluşturuyor. Ayrıca eğlence-ko-naklama sektöründe dış mekanların payının artması da bahçe mobilyaları pazarının her yıl biraz daha büyümesini beraberinde getiriyor.
Mobilya Dernekleri Federasyonu (MOSFED) Yönetim Kurulu Başkanı Ahmet Güleç, “Türkiye mobilya sektörünün 2016 yılındaki üretim değeri 5,5 milyar dolar oldu. Bahçe mobilyalarının bunun içerisindeki payı önceki yıla göre yüzde 43,6 artışla 80 milyon dolara ulaştı” diye konuşuyor. Oyuncu sayısının yaklaşık 50 olduğu pazarda cam, metal, masif gibi mobilyalar üretilmekle birlikte, üretim ağırlıklı olarak plastik mobilyalarda yoğunlaşıyor. Bambu, kamış, sepetçi söğüdü gibi Türkiye’de yetişmeyen ağaçlardan dolayı yerli üretimde hammadde sıkıntısı yaşandığının altım çizen Güleç, bu yüzden özellikle Uzakdoğu pazarından ithalatın ağırlık kazandığını da sözlerine ekliyor.
Ekonomist