Kent Haberleri

Bakan Adil Karaismailoğlu'ndan son dakika Kanal İstanbul açıklaması!

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Karaismailoğlu, çılgın proje olarak bilinen Kanal İstanbul projesi ile ilgili yaptığı açıklamada "Kanal İstanbul Projesi, sadece bizim değil, bölgemizin, dünya deniz ticaret sisteminin, Karadeniz ve Akdeniz havzasının prestij projesidir" dedi.Yaptığı açıklamada kıyıların emniyetinin her geçen gün daha da önem kazandığına değinen Bakan Adil Karaismailoğlu, Kıyı Emniyeti Genel Müdürlüğünün, Mavi Vatan'daki deniz haberleşmesinin dışında gemi trafik hizmeti verdiğini de söyledi

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, gerçekleştirilen iftarda Kıyı Emniyeti Genel Müdürlüğü personeli ile bir araya geldi.

Yaptığı açıklamada kıyıların emniyetinin her geçen gün daha da önem kazandığına değinen Bakan Adil Karaismailoğlu, Kıyı Emniyeti Genel Müdürlüğünün, Mavi Vatan'daki deniz haberleşmesinin dışında gemi trafik hizmeti verdiğini de söyledi.

Bakan Adil iKaraismailoğlu, Türkiye'nin jeopolitik konumunun önemiyle ilgili de bazı açıklamalar yaparak, diğer ulaşım modlarının yanında dünya deniz ticaretinin nabzının attığı yer olduğuna değindi.

Peki Bakan Adil Karaismailoğlu, çılgın proje olarak bilinen Kanal İstanbul projesiyle ilgili neler dedi? İşte detaylar...

Söz konusu denizcilik faaliyetlerinin ülkemiz için stratejik bir gelişme alanı olduğunu dile getiren Bakan Adil Karaismailoğlu şöyle konuştu: 

"Ülkemizin hedefleri ışığında belirlediğimiz adımlarla, Mavi Vatan'ımız olan denizlerimizdeki hakimiyetimizi giderek artırırken siyasi, ekonomik ve ticari faaliyetlerimizi etkin ve verimli hale getiriyoruz. Dünyada 12 milyar ton olarak gerçekleşen ticaret hacminin yüzde 90'ı deniz yolu ile taşınıyor. Dünya ticaret hacminin, 2030'da 25 milyar tona, 2050'de de 95 milyar tona çıkacağını öngörüyoruz. Türkiye'nin de bu ticarette hak ettiği payı alması için deniz yollarını, diğer ulaşım modlarıyla birlikte bütünleşik ve entegre şekilde, çevreci ve akıllı ulaşım sistemleri ışığında değerlendiriyoruz. Yatırım planlamasını bu ve benzeri trendleri devlet aklıyla analiz ederek yapan ülkemiz, diğer ulaşım modlarında olduğu gibi denizcilikte de fersah fersah ilerledi, ilerlemeye de devam ediyor.

2002'de 149 olan liman sayımız bugün 217'dir. 2053'te liman tesisi sayımızı 255'e çıkaracağız, tersane sayısını da 37'den alıp 84’e çıkaran bir ülke var bu sularda. Hükûmetlerimiz döneminde, limanlarımızda elleçlenen yük miktarını 190 milyon tondan bugün 526 milyon tona çıkardık. 2022’nin ilk üç ayında elleçlenen yük miktarını, geçen yılki aynı döneme göre yüzde 9 artarak 135 milyon tona çıkardık. Ayrıca deniz yoluyla gerçekleşen dış ticaret taşımalarını da 149 milyon tondan alıp bugün 2,6 kat artırarak 387 milyon tona yükselttik. Denizcilik yatırımlarımızın ülke üretimine etkisi de 39 milyar doları buldu. Ulaşım modları içinde yüzde 15 olan deniz yollarının payını, 2024-2029 döneminde yüzde 21'e yükselteceğiz. Bu ülke, bu Mavi Vatan hepimizin. Rotamız belli, denizcilikte lider ülke olmak."


- "15 Mayıs 2022 tarihinden itibaren, 175 metre olan gemilere de römorkörlük hizmeti vereceğiz"

Bakan Adil Karaismailoğlu, çılgın proje olarak bilinen Kanal İstanbul Projesi'nin yalnızca Türkiye'nin değil, bölgenin, dünya deniz ticaret sisteminin, Karadeniz ve Akdeniz havzasının prestij projesi olduğuna değinerek,  Kanal İstanbul projesinin dünyada ve Türkiye'de yaşanan teknolojik ve ekonomik gelişmeler, değişen iktisadi yönelimler ve Türkiye'nin ulaştırma altyapıları konusundaki artan ihtiyaçları doğrultusunda ortaya çıkan bir vizyon projesi olduğunu kaydetti. 

Bakan Adil Karaismailoğlu sözlerini şu şekilde sürdürdü: 

"Türkiye'nin en büyük kılavuzluk teşkilatına sahip olan Kıyı Emniyeti Genel Müdürlüğümüz, görev alanlarında sadece 2021 yılında, 25 ayrı gemi ve buralardaki 667 kişiyi kurtardı. İstanbul Boğaz'ındaki yoğun trafik ve riskleri azaltmak için, römorkörlük refakat hizmet uzunluk limitini 200 metreden 175 metreye indirdik. 15 Mayıs 2022'den itibaren 175 metre olan gemilere de römorkörlük hizmeti vereceğiz. Geçen yıl İstanbul Boğazı'ndan 465 milyon 337 bin ton, Çanakkale Boğazı'ndan 604 milyon 47 bin ton yük geçti.

Mavi Vatan'ımızın trafik hizmetlerini yerli ve milli sistemlerle gözleyip koruma yolunda önemli mesafeler kat ettik. Türk Boğazları Gemi Trafik Sistemi Projesi'ni mayıs ayında tamamlıyoruz. Projede, Gemi Trafik Hizmeti yazılımı Türk mühendisleri tarafından geliştirildi. Bakanlığımız ile birlikte Kıyı Emniyeti tarafından Türkiye’nin dört bir yanındaki 41'i tarihi olan tam 490 fenerimizin restorasyon, bakım ve onarımlarını yaparak yeniliyoruz. 2020’de 5'i tarihi nitelikte olmak üzere, 94 ayrı fenerin güçlendirme ve restorasyonlarına başladık. Çalışmalar yoğun bir şekilde sürüyor."

 

Kanal İstanbul’a komşu Hoşdere'deki imar değişikliğine mahkemeden 2. ret!

Kanal İstanbul'un maliyeti değişti mi? Bakan Karaismailoğlu'ndan son dakika açıklaması!

Cumhurbaşkanı Erdoğan'dan Kanal İstanbul açıklaması: Ülkemizin jeopolitik konumu...