Bakırköy İDO-Kirazlı Metro Hattı’nın maliyeti 2.4 milyarı aştı!
Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı tarafından yaptırılan, Bakırköy İDO-Kirazlı Metro Hattı’nın maliyeti bugünkü kurla 2 milyar 340 milyon TL'yi aştı...
Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı tarafından yaptırılan, Bakırköy İDO-Kirazlı Metro Hattı’nın revize projesi ve planlarına yapılan itirazlar İstanbul Büyükşehir Belediye (İBB) Meclisi’ne sunuldu.
Meclis, metro hattındaki değişiklikleri oybirliğiyle onayladı. Avro üzerinden ihalesi yapılan metronun, sözleşmesi yaklaşık 690 milyon TL'ye imzalanmıştı. Bugünkü kura göre metronun maliyeti yaklaşık 2 milyar 340 milyon TL'yi geçti. Cumhuriyet'te yer alan habere göre; Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı'nın ihalesini 2014'te yaptığı ve Başbakan Binali Yıldırım’ın 2016'da, en geç 2018 sonunda biteceğini müjdelediği Bakırköy-Kirazlı Metro hattı, henüz tamamlanamadı.
BUGÜNKÜ KURLA 2 MİLYAR 340 MİLYON LİRAYI AŞTI
Avro üzerinden ihalesi yapılan metronun, sözleşmesi yaklaşık 690 milyon TL'ye imzalanmıştı. Bugünkü kura göre metronun maliyeti yaklaşık 2 milyar 340 milyon TL'yi geçti.
Bakırköy İDO-Kirazlı Metro Hattı Revize Projesi, İBB Meclisi’nin ekim ayı toplantı gündemine sunuldu. Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı Altyapı Genel Müdürlüğü DLH Marmaray (İstanbul) Müdürlüğü’nün istediği imar planı değişikliğiyle imar planlarına yapılan itirazları görüşen Meclis, metro hattındaki değişiklikleri oybirliğiyle onayladı.
Bakırköy sahilinde Galleria’nın önünden başlayacak olan metro, Osmaniye, Bahçelievler Haznedar’dan geçerek Bağcılar Kirazlı’ya gidecek.
METRO’NUN İNŞAATI DEVAM EDİYOR
13 Kasım 2014'te yapılan, “Bakırköy-Bahçelievler-Kirazlı Metrosu İnşaat ve Elektromekanik Sistemleri Temin, Montaj ve İşletmeye Alma İşleri” ihalesini, Aga Enerji Nakliyat Madencilik İnşaat firması kazanmıştı. Bakanlığın 3 Mart 2015'te yaptığı sözleşmeye göre firma işi 241 milyon 931 bin 244 euroya bitirmeyi taahhüt etti. İmzalanan sözleşmeye göre metro inşaatı 25 Haziran 2018'de tamamlanacaktı. Yine firmayla imzalan sözleşmeye göre, ihalenin euro karşılığı bedelinin 690 milyon 36 bin 294 TL olduğu belirlenmişti. Haziran 2018’de tamamlanması gereken metrodaki inşaat çalışmaları hala sürüyor. Sözleşmesi euro döviz kuru cinsinden imzalandığı için metronun bugün ulaştığı maliyet 2 milyar 341 milyon 894 bin 442 TL oldu. Metronun biteceği tarihe göre de maliyetin daha da yükseleceği öngörülüyor.
DÖNEMİN BAŞBAKANI YILDIRIM 2018 SONUNDA BİTECEK DEMİŞTİ
2016 yılında dönemin Başbakanı Binali Yıldırım, temel atma töreninde yaptığı konuşmada şöyle konuşmuştu:
“Hayırlı uğurlu olsun. 2018'in en geç sonunda, artık Bakırköy İDO İskelesi'nden Kirazlı'ya kadar, Bakırköy Özgürlük Meydanı, Bahçelievler ve Kirazlı'ya kadar, tam 9 kilometre metro yerin altından, 40-50 dakikada buraya geliyordunuz, şimdi artık 10 dakikada geleceksiniz, 10 dakikada da gideceksiniz. İstanbul, Türkiye'nin özetidir ve mozaiğidir. İstanbul'a hizmet etmek adeta ibadet gibidir. Halka hizmet Hakk'a hizmettir. İstanbul, medeniyet, kültür, tarih, ilim, irfan ve ticaret şehridir.”
İstanbul'daki raylı sistem projeleri 10 soruda tüm detaylarıyla!