İhale

Bakırköy Osmaniye'de 6.8 milyon TL'ye icradan satılık arsa!

Bakırköy Sulh Hukuk Mahkemesi Satış Memurluğu, İstanbul ili, Bakırköy ilçesi, Osmaniye Mahallesi, 198 ada, 11 parselde yer alan arsayı 6 milyon 787 bin TL'te icradan satıyor...

Bakırköy Sulh Hukuk Mahkemesi Satış Memurluğu tarafından İstanbul ili, Bakırköy ilçesi, Osmaniye Mahallesi, 198 ada, 11 parselde yer alan arsa 6 milyon 787 bin TL'te icradan satışa çıkarıldı. İcra ihalesi 25 Mart 2020 tarihinde saat 10:50'de gerçekleştirilecek. 

İlan metni:
T.C.BAKIRKÖY(SULH HUKUK MAHKEMELERİ) SATIŞ MEMURLUĞU
2019/3 SATIŞ
TAŞINMAZIN AÇIK ARTIRMA İLANI
Satılmasına karar verilen taşınmazın cinsi, niteliği, kıymeti, adedi, önemli özellikleri :
TAŞINMAZIN
Tapu Kaydı : İstanbul İli, Bakırköy İlçesi, Osmaniye Mahallesi, 198 Ada, 11 Parsel, 678,70 M2 Yüzölçümlü, Arsa Nitelikli Ana Taşınmazın Tamamı
Özellikleri : Satışa ilişkin dosyada mevcut 31/07/2019 tarihli bilirkişi raporuna göre "İstanbul İli, Bakırköy İlçesi, Osmaniye Mahallesi, Sugözü Sokak No:22 adresinde,Bakırköy Osmaniye Mahallesi, Sugözü Sokak üzerinde konumludur. Bölge konut fonksiyonlu olarak gelişme göstermiştir. Altyapı hizmetleri tamamlanmıştır. Leyla Gencer Opera Salonu, Bakırköy Adliyesi, Marmara Forum AVM, Veliefendi Hipodromu taşınmaza yakın sosyal donatı alanlarıdır. Ulaşım İncirli Yolu Sokak ve Tez Sokak üzerinden sağlanmaktadır.Taşınmaz boş arsadır. Arazinin topoğrafik yapısı hafif eğimli olup, arsanın sınırları çevrili değildir. Bölge geneli konut fonksiyonludur. İlgili belediyesinde 2010/4493 sayı ile onanlı, 2 Bodrum Kat + Zemin Kat + 4 Normal Kat + Çatı Piyesi Katlı, 17 daireli, 2.148,93 m2 inşaat alanlı Mimari Proje ve 12.08.2010 tarih 4493 sayılı Yapı Ruhsatı görülmüştür. 2.Bodrum Kat sığınak ve otopark, diğer katlar konut fonksiyonlu olarak tanımlıdır. Binada toplam 4 adet 1+1, 10 adet 2+1 daire, ve 3 adet 3+2 dubleks daire planlanmıştır. Ancak ruhsat tarihinden itibaren 2 yıl içinde inşaata başlanılmamış olduğundan ruhsat hükümsüz kalmıştır. Devamında herhangi yeni bir başvuru görülmemiştir. "denilmektedir.
İmar Durumu : Bakırköy Belediye Başkanlığı İmar ve Şehircilik Müdürlüğü’nün 21.06.2019 tarihli yazısında; Bakırköy İlçesi, Osmaniye Mahallesi, 198 ada 11 parsel, 08.03.2004/18.11.2012 onanlı 1/1000 ölçekli Bakırköy Merkez Uygulama İmar Planında Ayrık Nizam TAKS:%25, Hmax:18.50mt. irtifalı (5 Kat) Konut Alanında kaldığı bilgisi verilmiştir. Yazıda ayrıca 01.01.2013 tarihinden sonra herhangi bir ruhsatlı işlemin yapılmadığı bildirilmiştir. Bakırköy Belediyesi Mali Hizmetler Müdürlüğü, konu taşınmazın bulunduğu Osmaniye Mahallesi Sugözü Sokağı 2019 yılı arsa m2 birim değerinin 1.411,04.-TL olduğunu bildirmiştir.
Kıymeti : 6.787.000,00 TL
KDV Oranı : %18
Kaydındaki Şerhler :BAKIRKÖY 6. SULH HUKUK MAHKEMESİNİN 01/12/2010 TARİH 2010/1094 ESAS SAYILI YAZILARI GEREĞİ İZALEYİ ŞUYU DAVASI AÇILMIŞTIR. (24/12/2010 TARİH VE 12468 YEVMİYE)
1. Satış Günü : 25/03/2020 günü 10:50 - 11:00 arası
2. Satış Günü : 21/04/2020 günü 10:50 - 11:00 arası
Satış Yeri : BAKIRKÖY ADALET SARAYI SATIŞ MEZAT SALONU
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
SATIŞ ŞARTLARI :
1- İhale açık artırma suretiyle yapılacaktır. Birinci artırmanın yirmi gün öncesinden, artırma tarihinden önceki gün sonuna kadar esatis.uyap.gov.tr adresinden elektronik ortamda teklif verilebilecektir. Bu artırmada tahmin edilen değerin %50 sini ve rüçhanlı alacaklılar varsa alacakları toplamını ve satış giderlerini geçmek şartı ile ihale olunur. Birinci artırmada istekli bulunmadığı takdirde elektronik ortamda birinci artırmadan sonraki beşinci günden, ikinci artırma gününden önceki gün sonuna kadar elektronik ortamda teklif verilebilecektir.Bu artırmada da malın tahmin edilen değerin %50 sini,rüçhanlı alacaklılar varsa alacakları toplamını ve satış giderlerini geçmesi şartıyla en çok artırana ihale olunur. Böyle fazla bedelle alıcı çıkmazsa satış talebi düşecektir.
2- Artırmaya iştirak edeceklerin, tahmin edilen değerin % 20'si oranında pey akçesi veya bu miktar kadar banka teminat mektubu vermeleri lazımdır. Satış peşin para iledir, alıcı isteğinde (10) günü geçmemek üzere süre verilebilir. İhale damga vergisi, KDV, tapu alım harcı ve tapu dairesince alınacak başkaca masraflar ve taşınmazın tahliye ile teslim giderleri alıcıya ait olacaktır.Alıcıya yapılacak ihtarda verilen süre içerisin de ihaleden kaynaklanan damga vergisi ve KDV yatırılmadığı taktirde resen İİK nun 133. Maddesi uyarınca ihalenin iptaline karar verilecektir. Ayrıca ihalenin kesinleşmesi ile tescilin verilmesinden sonra dosyada vukubulacak KDV ve damga vergisi ile ilgili olarak oran açısından(Yargıtay 12. HD. 2015/21334 E. 2015/27771 K. GİB'nin 21.08.2013 Tarih 9376700041-1330(28/2012-86)160 sayılı yazıları gereği) ileride eksik alındığı tespit edilen bir bedel olması halinde; doğacak olan KDV fark, ceza ve faizlerinden sorumluluk ihale alıcısına ait olup, ihale alıcısı tarafından karşılanacaktır. İhaleden kaynaklanan tellaliye ücreti yönünden; belediye tarafından tellal görevlendirilmiş ise Yargıtay 12 HD. 2014/33352 Esas, 2015/406 Karar, 20464 Sayılı Belediye Gelirleri Kanunun 67. Maddesi gereğince sorumlu kişiden tahsil edilir. Tellaliye ücreti satıcıya aittir ancak ihale alıcısının ihale ek bedelini yatırmaması ve ihale kararının kaldırılmasına sebebiyet vermesi halinde tellaliye ücretinden ihale kararının kaldırılmasına neden olan ihale alıcısı sorumludur. Yatırdığı teminattan kesilerek tellaliye ücreti Belediye’ye ödenecektir. Tapu satım harcı satış bedelinden ödenir. Taşınmazın aynından doğan vergi borcu yönünden ise takibin ipoteğin paraya çevrilmesi yolu ile başlatılan takip olması halinde ihale bedelinin dosya alacağını karşılamaması durumunda 7101 sayılı kanunla değişikliğe gidilen İ.İ.K 206. Madde ve 6183 sayılı AATUHK'nun 21/2 maddesi dikkate alınacaktır.
3- İpotek sahibi alacaklılarla diğer ilgilerin (*) bu gayrimenkul üzerindeki haklarını özellikle faiz ve giderlere dair olan iddialarını dayanağı belgeler ile (15) gün içinde dairemize bildirmeleri lazımdır; aksi takdirde hakları tapu sicil ile sabit olmadıkça paylaşmadan hariç bırakılacaktır.
4- Satış bedeli hemen veya verilen mühlet içinde ödenmezse İcra ve İflas Kanununun 133 üncü maddesi gereğince ihale feshedilir. İhaleye katılıp daha sonra ihale bedelini yatırmamak sureti ile ihalenin feshine sebep olan tüm alıcılar ve kefilleri teklif ettikleri bedel ile son ihale bedeli arasındaki farktan ve diğer zararlardan ve ayrıca temerrüt faizinden müteselsilen mesul olacaklardır. İhale farkı ve temerrüt faizi ayrıca hükme hacet kalmaksızın dairemizce tahsil olunacak, bu fark, varsa öncelikle teminat bedelinden alınacaktır.
5- İİK 'nun 127. maddesi uyarınca, ilanın birer sureti hissedarlara ve taşınmazın tapu siciline kayıtlı bulunan ilgililerinin tapuda kayıtlı adresleri varsa bu adreslerine tebliğ olunur. Adresin tapuda kayıtlı olmaması halinde, varsa adres kayıt sistemindeki adresleri tebligat adresleri olarak kabul edilir. Bunların dışında ayrıca adres tahkiki yapılmaz, gazetede veya elektronik ortamda yapılan satış ilanı tebligat yerine geçer.
6- Şartname, ilan tarihinden itibaren herkesin görebilmesi için dairede açık olup gideri verildiği takdirde isteyen alıcıya bir örneği gönderilebilir.
7- Tahliye işlemleri için "taşınmaz alıcıya ihale edilip bedeli alındıktan sonra alıcı namına tescil edilmesi için (134) üncü maddede yazılı müddete riayet edilerek tapuya müzekkere yazılır. Taşınmaz borçlu tarafından veya hacizden evvelki bir tarihte yapıldığı resmi bir belge ile belgelenmiş bir akte dayanmayarak başkaları tarafından işgal edilmekte ise onbeş gün içinde tahliyesi için borçluya veya işgal edene bir tahliye emri tebliğ edilir. Bu müddet içinde tahliye edilmezse zorla çıkarılıp taşınmaz alıcıya teslim olunur." hükmünü içeren İ.İ.K 135.Maddesi uygulanır.
8- Satışa iştirak edenlerin şartnameyi görmüş ve münderecatını kabul etmiş sayılacakları, başkaca bilgi almak isteyenlerin 2019/3 Satış sayılı dosya numarasıyla müdürlüğümüze başvurmaları ilan olunur.15/01/2020

(İİK m.126)
(*) İlgililer tabirine irtifak hakkı sahipleri de dahildir.
* : Bu örnek, bu Yönetmelikten önceki uygulamada kullanılan Örnek 64'e karşılık gelmektedir.