Bakü-Tiflis-Kars demiryolu hattı 2015'te hizmete girecek!
Azerbaycan Ulaştırma Bakanı Ziya Memmedov, basına yaptığı açıklamada, söz konusu hattın Azerbaycan'dan Türkiye sınırına kadar olan bölümüyle ilgili test sürüşlerine yıl sonuna kadar başlamayı planlandıklarını söyledi...
Bakü-Tiflis-Kars (BTK) demiryolu hattının 2015'in ikinci yarısında hizmete gireceği bildirildi.
Azerbaycan Ulaştırma Bakanı Ziya Memmedov, basına yaptığı açıklamada, söz konusu hattın Azerbaycan'dan Türkiye sınırına kadar olan bölümüyle ilgili test sürüşlerine yıl sonuna kadar başlamayı planlandıklarını söyledi. Gürcistan ve Azerbaycan ulaştırma bakanlarının katılımıyla BTK projesinin uygulanması konusunda yapılan toplantıdan sonra konuşan Memmedov, "Projenin hayat bulması için gerekli ödenek konusunda herhangi bir problem olmamakla birlikte, proje öngörülen takvimde devam ediyor." dedi.
BTK'nın uygulamasında en büyük sorunun Gürcistan ile Türkiye sınırında olan ve tamamlandığında 400 metre uzunluğundaki tünelin inşası olduğunu söyledi. Söz konusu tünelle ilgili işlerin de hızla devam ettiğini bildiren Memmedov, Türkiye tarafının üzerine düşen işlerin 2015 yılının ikinci çeyreğine kadar bitireceklerini ümit ettiklerini bildirdi.
Daha sonra basına açıklamalarda bulunan Gürcistan Ulaştırma Bakanı Georgi Kvirikashvili de ülkesinin söz konusu projeye çok büyük önem verdiğini ve toplantıda mevkidaşı ile karşılaşılabilecek problemlerin çözümü adına fikir alışverişinde bulunduklarını söyledi. Kvirikashvili söz konusu projenin Gürcistan, Azerbaycan ve Türkiye için stratejik öneme sahip olduğunu belirterek, "BTK tamamlandığı zaman bölgenin taşımacılık konusunda ilgi odağı olacaktır. Ülkelerimiz arasında iyi komşuluk, dostluk ve ekonomik anlamda karşılıklı işbirliğini artıracaktır." dedi.
BTK demiryolu hattı Azerbaycan'ın başkenti Bakü şehrinden Gürcistan'ın Tiflis ve Ahılkelek şehirlerinden geçerek Türkiye'nin Kars şehrine ulaşacak. Söz konusu proje hayata geçirildiğinde Avrupa'dan Çin'e demir yoluyla kesintisiz yük taşınması mümkün hale gelecek. Böylece Avrupa ile Orta Asya arasındaki yük taşımalarının tamamının demir yoluna kaydırılması planlanıyor.
BTK hizmete girdiğinde, orta vadede yıllık 3 milyon ton yük taşınması hedefleniyor. 2034 yılına gelindiğinde ise 16 milyon 500 bin ton yük ile 1 milyon 500 bin yolcu taşınması amaçlanıyor.
Bugün