Balkanlar'da Türk turizm yatırımcısına büyük fırsat var!
Limak Turizm Grubu Koordinatörü Kaan Kavaloğlu, “Balkanlar’da Türk turizm yatırımcısı için büyük fırsatlar var. Grup olarak eğer bir turizm yatırımı yapılacaksa havalimanı inşa etmeye de, otel işletmeye de talibiz” dedi.
Türkiye’de azalan turist sayısı sonrası otel yatırımcıları da gözünü yurtdışına dikti. Limak Turizm Grubu Koordinatörü Kaan Kavaloğlu, “Balkanlar’da Türk turizm yatırımcısı için büyük fırsatlar var. Grup olarak eğer bir turizm yatırımı yapılacaksa havalimanı inşa etmeye de, otel işletmeye de talibiz” dedi.
Antalya’da 4 toplamda 7 oteli ile turizm sektöründe de faaliyet gösteren Limak Grubu, Balkanlar’da turizm yatırımı yapmak için kolları sıvadı. Artık Türk turizm yatırımcısının daha bakir bölgelerde yatırım yapması gerektiğine dikkat çeken Limak Turizm Grubu Genel Koordinatörü Kaan Kavaloğlu, “Makedonya, Kosova, Arnavutluk ve Bosna Hersek Türk turizm yatırımcısını arzu ediyor. Avrupa’nın hiç bir yerinde bu kadar ilgi yok. Özellikle Limak Grubu olarak büyük ilgi görüyoruz. Örneğin Kosova’da havalimanı işletiyoruz. Grubumuzun büyüklüğünü çok iyi biliyorlar. Turizmdeki başarılarımızdan haberdarlar. Bu yüzden bizim bilgi birikimimizden yararlanmak istiyorlar” ifadelerini kullandı.
MUHAKKAK YATIRIM OLACAK
Grubun da bölgeye bakış açısının çok farklı olduğunun altını çizen Kavaloğlu, “Muhakkak o bölgede bir yatırım yapacağız. Örneğin Arnavutluk’u sadece Tiran’dan ibaret biliriz. Ancak 3 çok özel tatil bölgeleri daha var. Çok bakir yerler. Türkiye’nin 20 yıl önceki hali gibi. Arnavutluk’ta 160 odalı bir tesisin yatırımcısı ‘Gelin burayı Limak olarak işletin’ dedi. Artık isteyen değil, istenilen tarafız” dedi. Bürokrasinin de o coğrafyada çok hızı ilerlediğini vurgulayan Kavaloğlu, “Yine Arnavutluk’ta bir yer önerdiler. Ancak ulaşım çok zor. ‘Havalimanı olması gerekiyor’ dedik. Tiran’a 350 kilometre mesafede. Kitlesel turizm hareketi istiyorsan ulaşımı kolay hale getireceksin. Grup olarak her anlamda yatırım yapabilecek konumdayız. Bizden turizm konusunda her anlamda destek bekliyorlar” diye konuştu. Eğer bir otel yatırımı yapılacaksa Limak olarak, havalimanına da, otel yapıp işletmeye de talip olduklarını söyleyen Kaan Kavaloğlu, “Bir paket sunabiliriz. Bizim yatırım ekibi gittiğinde bir yere bizi de götürebiliyor. Bizim resort otellerimizi görenin bakış açısı değişiyor. Türkiye’deki yatırımlardan sonra ilk kez yurtdışına bakılmaya başladı” dedi.
HER ŞEY DAHİL İNCELEMESİ
Yunanistan’da da ekonomik kriz sonrası çok cazip teklifler aldıklarını belirten Kavaloğlu, “İki kez bir tur operatörü aracılığıyla oradaki oteller ziyarete geldi. Uyguladığımız her şey dahil sistemi incelediler. Çünkü o konuda çok zayıflar. Türkiye’ye gelemeyen turistleri ülkelerine götürmeyi amaçlıyorlar. Çünkü yabancı turist bizden aldıkları hizmeti orada da almak istiyor. Yurtdışında Türkiye’ye gelmeyen yabancı turistleri yatırımlarımız ile yakalayabiliriz” diye konuştu.
İRAN VE KARADENİZ BÖLGESİ
Güney Fransa’da da ilgilendikleri yerler olduğunu anlatan Kavaloğlu, “Le Meridien Otel ile görüştük. Ama yapıları çok ortaklıydı. Yurtdışında böyle yatırım yapmak zor. Hollanda’da Amsterdam’a da baktık. Berlin’de hala bakıyoruz. Ancak Balkanlar bize daha özveri ile yaklaşıyor” dedi. İran’da Tebriz ve Tahran’da da yatırım yapmaları için teklifer geldiğini belirten Kavaloğlu, “Zor bir destinasyon ancak az otel yatırımı olduğu için de avantajlı bir yatırım olabilir. Kıbrıs’ta da yapımı devam eden bir otelimiz var. 2018’de açılması planlanıyor” diye konuştu. Yurtiçinde ise Trabzon ve Artvin’de yatırım yapabileceklerini kaydeden Kavaloğlu şunları söyledi: “Özellikle Ortadoğu pazarının bölgeye ilgisi çok yüksek. THY’nin direk Trabzon’a Suudi Arabistan’dan uçuşları var. Yaz aylarında serin tatil isteyen yerli turist de Karadeniz’i tercih ediyor.”
40 BİN TATİLCİYE MEKTUP GÖNDERDİK
RUSYA’da yaşanan kaybın bir kısmının Belçika ve Hollanda gibi ülkelerden telafi edildiğine dikkat çeken Kaan Kavaloğlu, “Ancak kayıplar Ruslarla sınırlı değil. Antalya’nın Alman turist kaybı yüzde 30’u buldu. Bizim otellerimiz de ise yüzde 15. Ancak biz 40 bin müşterimizin evlerine 40 bin mektup gönderdik. Mektupta, ‘Kutsal saydığımız deniz, kum, güneşin yanına güvenliği de ekledik. Bizim de ailelerimiz buralarda kalıyor. Gelip burada tatil yapabilirsiniz’ dedik. Çok etkili oldu. Bunların dışında açığın bir kısmını da yerli pazardan telafi etmeye çalışıyoruz. Fiyatlarımız da yüzde 25 aşağıda. Kişi sayısının yanında geceleme süreleri de düştü. Ancak tüm bunlara rağmen mayıs ayında yüzde 75 doluluk yakalandı. Çünkü kongre ve spor turizmi de yapıyoruz” dedi.
Hürriyet