Bangkok’a Türk metrosu!
Ankaralı Bozankaya firmasının ürettiği metro vagonları 2018 yılında Tayland başkenti Bangkok’ta yolcu taşımaya başlayacak.
Bangkok, 22 adet metro aracının alınması için Siemens ve taşıyıcı araç üreticisi Bozankaya firmalarına 2016 yılında sipariş geçti. Siemens firması 16 yıl boyunca temin edilecek araçların servis ve bakımını da üstlenecek. Trenler, Bozankaya’nın Ankara’daki fabrikasında tamamlanmak üzere. Projedeki son gelişmeleri ‘Eurasia Rail’de (Uluslararası Demiryolu, Hafif Raylı Sistemler, Altyapı ve Lojistik Fuarı) anlatan Bozankaya Yönetim Kurulu Başkanı Aytunç Günay, “Simens ortaklığıyla gerçekleştirdiğimiz projede sona gelindi. 2018 yılında Ankara’da ürettiğimiz yerli metro vagonları Bangkok’ta kullanılmaya başlanacak. Türkiye bu alanda çok önemli projelere imza atıyor” dedi.
TEST SÜRÜŞLERİ BAŞLADI
Aytunç Günay, ayrıca elektrikli otobüsleri E-Karat hakkında da bilgi vererek şöyle konuştu: “İstanbul Büyükşehir Belediyesi’nin (İBB) tarihi yarımadada kullanmak için alacağı 200 elektrikli otobüs ihalesine hazırlanıyoruz. Elektrikli otobüslerimizin İBB tarafından test sürüşleri de yapıldı. Yüzde 100 yerli üretim olan E-Karat’lar, sürüş sırasında ve hatta fren esnasında enerji geri kazanım sistemine sahip. Araca binen yolcu sayısını dijital olarak gösteren E-Karat’lar, sürücünün belli bir hız sınırının üzerine çıkmasını engelliyor. Hız limitinin dışına çıkmayan otobüslerin bakım kolaylığı bulunuyor. Bakım masrafı konvansiyonel otobüslerle karşılaştırıldığında çok düşük olan E-Krat’ın, tek şarjla günlük ortalama menzili en az 220 kilometre. Doğru sürüş teknikleriyle ve işletme şartlarına bağlı olarak 400 kilometrenin üzerine çıkabiliyor. Tam şarj süreleri 1 saat 15 dakikaya kadar inebiliyor.”
RAYLI ULAŞIMA 20 MİLYAR EURO
TÜRKİYE’de 2013 yılına kadar şehir içi ulaşımda, metro, LRT, tramvay, trambüs ve banliyö olmak üzere yenilenecek araçlarla birlikte toplam 7 bin adet raylı ulaşım aracına ihtiyaç duyuluyor. 2023’e kadar alınacak araçların toplam maliyeti, şehirlerarası hızlı tren, EMU, DMU raylı sistem ve yük vagonları ile birlikte 20 milyar Euro. Alt yapıyla birlikte bu rakam 50 milyar Euro olarak tahmin ediliyor.
Hürriyet