Genel

Başak Grubu, çatıda Osmanlı modelini geliştirdi!

2010 ’u 60 milyon dolarlık ciroyla tamamlayan Başak Grubu Yönetim Kurulu Başkanı Firuz Karık, “Krizden çıkış başladı. Faizlerin düşmesi ve seçim ekonomisi nedeniyle bu yılın daha iyi geçmesini bekliyoruz

2010 'u 60 milyon dolarlık ciroyla tamamlayan Başak Grubu Yönetim Kurulu Başkanı Firuz Karık, “Krizden çıkış başladı. Faizlerin düşmesi ve seçim ekonomisi nedeniyle bu yılın daha iyi geçmesini bekliyoruz. Osmanlı kiremitleri ile de ürün yelpazemizi genişlettik. Yurtdışında iki fabrika arayışımız var ' ' dedi.

BAşžAK Grubu, renkli ve taraftar kiremitlerinin ardından çatılarda ‘Osmanlı modeli 'yle yeni müşteri kitlelerine ulaşırken, düşük faiz ve seçim ekonomisi ile 2011 hedefini 66 milyon dolara   bağladı. 42 'nci yılına bayileriyle Küba 'nın başkenti Havana 'da giren Başak Grubu 'nun Yönetim Kurulu Başkanı Firuz Karık, “2010 bizim için toparlanma yılı oldu. 2011 'de işlerin daha iyi gideceğine inanıyorum. 2010 'da yaklaşık 60 milyon dolarlık ciromuzu, bu yıl 66 milyon dolara çıkarmayı hedefliyoruz ” dedi. Ürün satılan ülkelere geçen yıl Mozambik ve Hollanda Antilleri 'ni de eklediklerini belirten Karık, 19 ülkeye ihracat yaptıklarını vurgulayarak, yurtdışında iki fabrika alarak yatırım yapmak istedklerini söyledi.

Ortadoğu 'da yeni dönem

Kriz nedeniyle tüm şirketler gibi kendilerinin de başta Ortadoğu olmak üzere bazı ülkelerde küçük çaplı sorunlar yaşadığını belirten Firuz Karık, şöyle konuştu: “şžu anda Ortadoğu 'da taşıdığımız bir risk yok. Suriye, İran ve Kuzey Irak 'a mal veriyoruz. Yine de bölgeyi yakından izliyoruz. Suriye 'de iyi bir satış yakaladık. Geçen yıl Suriye 'ye 1 milyon adete yakın mal verdik. Bölgede kurduğumuz bağlantılar sayesinde satışlarda geçen yılın da üzerinde bir artış bekliyoruz. Ortdaoğu 'da olayların durulmasının ardından daha net adımlar atacağız. Belki Ortadoğu 'de yeni dönem Türkiye için çok daha iyi olabilir. ”

Seçim ekonomisinin etkisi      

Firuz Karık, sözlerini şöyle sürdürdü: “Sadece yurtdışında değil, yurtiçi satışlarda da önemli artış bekliyoruz. İlk olumlu sinyalleri ocak ayında aldık. Ocakta satışlar hedeflerin yüzde 30 üzerinde gerçekleşti. Geçtiğimiz aylarda kış olmasına rağmen havaların iyi gitmesiyle inşaatlar devam ettiği için sektör canlılığını korudu. Bu yıl işler iyi gidecek gibi görünüyor. Bunun için iki önemli neden söylenebilir: Düşük faizler ve seçim ekonomisi. Önümüzde bir seçim dönemi var. Harcamaların artması kaçınılmaz. Seçim ekonomisinin inşaat sektörüne kesinlikle faydası olacaktır. ”

Faiz yerine konuta yatırım

Faizlerin düşük olmasının sektörü canlı tuttuğuna dikkat çeken Karık, şunları dile getirdi: “Düşük faiz nedeniyle insanlar alternatif yatırım alanlarına yöneliyor. Dolayısıyla faizler düştüğü zaman insanlar önce arabaya sonra konuta kayıyorlar. Faizler yüksek seviyelerde yüzde 20-25 'ken, mesela 100 bin lirası olan yılda 25 bin lira para alıyordu. şžimdi oranlar yüzde 7 'lere indi. 100 bin liraya ancak 7 bin lira civarında para alabiliyor. Bu yüzden ayda 700 lira faiz kazancı yerine, gidip konuta yatırıyor. ”

çatıda Osmanlı modeli

Başak Grubu, bir süre önce başlattığı taraftar gruplarını da içeren renkli kiremit üretimine, geçen yıl Osmanlı kremitlerini de ekleyerek, ürün katoloğunu genişletti. Firuz Karık, şunları anlattı: “Osmanlı kiremitleri renkli kategoriye giriyor. Osmanlı kiremidi denilmesinin sebebi renklerinden çok şekliyle ilgili. Özel oluklu yapısı sayesinde çatıdaki suyun daha hızlı ve tek blok halinde yağmur derelerine aktarılmasını sağlayan bu kiremitler, binaları da koruyor. Özellikle Ege 'de, sahil kesimlerinde daha yoğun kullanılıyor. ”

Güler Sabancı 'nın evi için de Osmanlı kiremitleri verdik

FİRUZ Karık, eski tip alaturka kiremitlere her bölgeden çok farklı taleplerin olduğuna dikkat çekti. Karık, “Eski tarz, bölgeye özgü kiremitler üretiyoruz. Sabancı Grubu yönetiminin yaptırdığı evlere de Osmanlı kiremitleri verdik. Mesela Güler Sabancı 'nın evine bu kiremitlerden gönderdik. Aslı nedir, aslı eski tip Osmanlı tarzı kiremitler oluyor. Biz de bu tür operasyonlarda yeni ürünümüz olan alaturka kiremitleri kullanıyoruz ” dedi.  

3 milyon dolara taşocağı aldı

BAşžAK Grubu, Eskişehir 'den Anadolu 'ya yurtdışına açılımını hızlandırmak için yeni bir yatırıma da imza attı. 5 yıl vadeli, bir tür barter yöntemi ile bir süredir atıl durumda olan bir taş ocağını 3 milyon dolara satın aldı. Başak Grup Genel Müdürü Erkan Pekdemir, “Yeni yatırımımızın büyümemize ivme katacağına inanıyoruz. Bu arada grup logomuz da yenilendi. Kiremitinki kaplumbağaydı. Grubu temsil eden logomuzu ise digital kaplumbağa ile yeniledik ” dedi.

şžirket anayasası bu yıl biter

BAşžAK Grubu Yönetim Kurulu Başkanı Firuz Karık, bu yıl en önemli hedefinin grubun aile anayasasını yazmak olduğunu belirtti. Karık, şunları söyledi: “Babam emekli öğretmen, artık işleri bize bıraktı. İki ablam ve yeğenler var. Bazıları hala okuyor. Geçen aslında zaman değil, insan ömrüdür. Benim tek isteğim, şirketin başarılı ve kalıcı olması. Grup yönetiminde olsa da adam işe yaramıyorsa gelmesin, maaşını alsın. şžirket kişilere bağlı olmamalı. Ben tücccar gibi düşünmüyorum. Grupta profesyonel yönetimin şekillenmesi gerekiyor. Baş çok olursa, başarı da olmuyor. Mutlaka güveneceğiniz birine işi emanet
edip yola rahat devam etmek lazım. ”

Kim, hangi renk çatıyı seçiyor

İNSANLARIN giyim zevkinden başlayıp otomobillerine, evlerinin iç dekorasyonuna kadar uzanan renk seçimi ve kişilik özellikleri arasındaki ilişki, evlerin dış görünümlerine de yansıdı. Başak Grubu 'nun, kimlerin hangi renk çatıyı tercih ettiğine ilişkin yaptırdığı bir araştırmada ilginç sonuçlar ortaya çıktı:

İşadamları ve genellikle triplex lüks villalarda oturanlar yeşil çatı istiyor. çünkü bu
grubun tercih ettiği evler genellikle orman, koru ya da yeşillendirilmiş alanlar içinde yer alıyor.
Antik eserlere meraklı, tarihi dokuyu hissetmek isteyenler daha çok Asos, Aspenpos, Bergama, Perge gibi eskitilmiş, oksitlenmiş çift renklerdeki antik serileri tercih ediyor.

Futbol fanatikleri ve tuttukları takım için yaşayanlar taraftar kiremitlerini tercih ediyor. Bu grup için ekonomik şartlar çok da önemli değil. çünkü tek bır sıra ile sadece çatıların kenarı bile kaplatılsa renkler fark ediliyor.

Deniz tutkunları, genellikle kotra ve yatları olan kişiler sonsuzluk ve huzur hissini yakalamak için mavi çatıları istiyor. Akdeniz tarzı dekorasyon tercih edenler, Bodrum ya da Ege mimarisine aşık olanlar da mavi kiremitçilerden.

Beyaz yakalılar, üst düzey yöneticiler, bulut grisi, kestane veya krem gibi düz renkleri seviyorlar.
Evli çiftler genellikle eşlerine danışıyor ve seçimler evin dekorasyonuna paralel ilerliyor. Yüksek gelir grupları dış görünüşü ne kadar etkileyici olduğunu biliyor ve estetik kaygılar ön plana çıkıyor.

60 kişi, dönüşte iki gün Air France 'a takıldı

BAşžAK Grubu 42 'nci yılına bayileriyle Küba 'nın başkenti Havana 'da girdi. Başak Grubu Başkanı Firuz Karık, “Benim tek isteğim şirketin nesilden nesile devam etmesidir. Bayi satış ağımız ve temsilcilerimizle, ikinci üçüncü ve yeni kuşaklarla beraber yürüyeceğiz ” dedi. Havana Club 'ta düzenlenen geceye, Türkiye 'nin bir çok bölgesinden yaklaşık 150 bayi ve temsilcisinin yanısıra, Türkiye Havana büyükelçiliğinden yetkililer katıldı. Eskişehir Tepebaşı Belediye Başkanı Ahmet Ataç da, Eskişehir 'de kurulu fabrikanın global bir marka olarak gelişmesinin önünde hiç bir engel bulunmadığına dikkat çekti. Başak Grubu 'nun Küba çıkarmasında Air France sürprizi yaşandı. Dönüş yolunda Air France, 150 kişilik grubun 60 kişilik son dönüş ekibini ‘teknik ' bir arıza nedeniyle, iki gün daha Havana 'da ağırlamak zorunda kaldı.
Hürriyet/Hayri çETİNKAYA