Ulaşım

Başakşehir Kayaşehir Olimpiyat Parkı Tramvay Hattı son durum!

Başakşehir - Kayaşehir - Olimpiyat Parkı Tramvay Hattı projesi bakanlıktan onay bekliyor. Ek hatla birlikte 15,41 kilometre uzunluğundaki tramvay hattı projesinin güzergahı ve son durumu...


İstanbul Büyükşehir Belediyesi tarafından planlanan Tramvay Hattı Projesi ile Kayaşehir Mahallesi ve Başakşehir ilçe merkezini birbirine bağlanacak. Proje 430 milyon TL'ye malolacak. Kayaşehir Tramvay Hattı, Kayaşehir ve Başakşehir ilçe merkezi arasında, toplam 13,17 kilometre uzunluğunda bir güzergâha ve 18 adet durağa sahip olacak şekilde planlandı. Ayrıca tramvay ana güzergâhına alternatif olarak bir ek-hat planlanıyor.


Tramvay hattının Ek-hat ile birlikte 15,41 kilometre uzunluğunda ve 20 durağa sahip olacak. Hattın her iki ucu da Başakşehir Metrosuna (M3) bağlanacak. Başakşehir kısmında olan ucu Metrokent durağına entegre olurken, diğer ucu Kayaşehir'den geçtikten sonra Olimpiyat Köy durağına gelecek. Ayrıca M3 hattının uzatılması projesi dâhilinde de bu uzatmamanın son durağında transfer seçeneği sunacak.


Tramvay hattı ile beraber bir de araç depolama-bakım-onarım tesisinin yapımı planlanıyor. Araç depolama-bakım-onarım tesisinin, diğer bir deyiĢle depo sahasının, ek hatta yer alan istasyon-20'nin doğusunda konumlandırılması planlandı.


Metrokent'ten başlayacak hat, Oyakkent, Fenertepe ve 17. Bölgeden geçerek Kayaşehir bölgesinden 2 farklı güzergâh (1. alternatif TOKİ 1. Etap Konutlarından, 2. Alternatif ise 15. Bölge üzerinden geçen hat) kullanılarak ilerlemiş, devamında Güvercintepe'den geçerek Olimpiyat Parkında son buluyor.


Mühendislik, fizibilite ve arazi çalıĢmaları sonunda elde edilen projeler ve sistem özellikleri dikkate alınarak 2015 yılı ilk aylarında ihaleye çıkması beklenmektedir. İnşaat çalışmalarının 2017 yılında başlaması öngörülüyor.


Projenin arazi hazırlık ve inşaat süreci 300 gün sürecek. Elektromekanik imalat ve montaj işleri ile araç alımlarının tamamlanarak hattın 2019 yılında işletmeye açılması hedefleniyor.


2019 yılında işletmeye alınması planlanan hattın öncelikle istasyon-1 ile Güvercintepe Bölgesi‟nin gerisinde yer alan İstasyon-15 arasında işletmeye açılması öngörülüyor.  


İmar planına uygun olarak kamulaştırma çalışmalarının 2023 yılı sonuna kadar tamamlanmasının ardından, 2024 yılı başından itibaren hattın geri kalan kısmının (İstasyon-15 ile İstasyon-18 arası ve İstasyon-19 ve İstasyon-20‟a sahip ek-hat) da işletmeye alınması hedefleniyor.


Söz konusu tramvay hattının kapasitesi 2043 yılına göre hesaplanmış olup hattın bu tarihten sonra da hizmet vermesi planlanıyor. Tramvay hattına ek olarak atık depolama ve bakım-onarım atölyesi amacıyla kullanılacak bir bina da yapılacak.






Gülcihan YELKENCİ/Emlakkulisi.com