Kent Haberleri

Başkentray son aşamada!

Ulaştırma Bakanı Ahmet Arslan, son 15 yılda Ankara’ya yaptıkları 32.4 milyar TL’lik ulaşım ve erişim yatırımlarını yeterli bulmadıklarını belirterek, Ankara’ya yakışır bir ulaşım altyapısı için yatırımları aralıksız sürdürdüklerini kaydetti.

ULAŞTIRMA, Denizcilik ve Haberleşme Bakam Ahmet Arslan, Ankara’ya 15 yılda yapılan 32 milyar 400 milyon TL yatırımı yeterli bulmadıklarını vurgulayarak, çok daha fazlasını yapıp, Başkent Ankara’ya yakışır bir ulaşım altyapısı kuracaklarını belirtti. Ankara’nın sadece 2023 yılını değil, 2035 ve hatta 2053 yılı ulaşım altyapısını da tasarladıklarını, ona göre adımları attıklarım söyleyen Arslan, dev yatırımlarla Ankara’yı geleceğe taşıdıklarını dile getirdi.

Para Dergisi'nde yer alan habere göre, Ulaştırma Bakanı Arslan, Başkent Ankara’yı 2023’e taşıyacak büyük ulaştırma projelerini Para Dergisi’ne anlattı. “Ankara, Cumhuriyetimizin başkenti, hepimizin gözbebeği. Ankara, başkent olması sebebiyle de Türkiye’nin aynası” diyen Arslan, bu nedenle Ankara’nın ulaşım ve erişim altyapısına ayrı önem verdiklerini ifade etti. Ulaşılamayan, erişilemeyen bir şehirde bırakın ticareti, hayatın bile olmayacağını kaydeden Arslan, bu düsturla hareket ederek 15 yılda Ankara’da 32 milyar 400 milyon TL’ye yakın ulaşım ve erişim yatırımı yaptıklarını, çok daha fazlasını yapmayı hedeflediklerini kaydetti. Yaptıkları yüksek hızlı tren hatları ile şimdiden Ankara’yı yüksek hızlı trenin merkez istasyonu haline getirdiklerini söyleyen Arslan, “Amacımız tüm hızlı demiryollarının Ankara’ya çıkması” ifadelerini kullandı.

"HAK ETTİĞİ KONUMA TAŞIYORUZ"

Ulaştırma Bakam Arslan, yaklaşık 7 milyar 720 milyon TL yatırım yaparak Ankara'yı tüm bölgeye bölünmüş yollarla bağladıklarını vurguladı. 2003’te 461.2 kilometre olan bölünmüş yol uzunluğunu 539 kilometre daha ekleyerek toplamda bin kilometreye çıkardıklarını dile getiren Arslan, 2023 yılı hedefleri kapsamında da Ankara’yı tüm ulaşım koridorunun merkezi haline getireceklerini kaydetti. Bu kapsamda Ankara’yı sadece Niğde’ye değil, Şanlıurfa’ya kadar otoyol ile bağlayacak Ankara-Niğde Otoyolu’nun yapımına başladıklarım açıklayan Arslan, “277 km’si otoyol, 55 km’si bağlantı yolu olmak üzere 332 kilometre uzunluğundaki bu otoyol ile Ankara, Mersin’e, Adana’ya, Gaziantep’e ve Şanlıurfa’ya kadar kesintisiz bölünmüş yol ile bağlanmış olacak. Yatırım maliyeti 4 milyar TL’yi geçen bu dev projenin hizmete girmesiyle Edirne ile Şanlıurfa arasında kesintisiz karayolu bağlantısını sağlamış olacağız. Gelecek yılın sonunda bu dev otoyolu hizmete girecek” dedi.

Ankara’da önemli ticaret yollarından biri olan Ankara-Kahramankazan Yolu’nu 370 milyon TL yatırımla genişletmeye başladıklarım dile getiren Arslan, Yenikent-Temelli Yolu’nu sıcak asfaltlı bölünmüş yol haline getirdiklerini ve çalışmaları gelecek yıl tamamlayacaklarını kaydetti. Arslan, “Ankara-Kırıkkale Yolu’nun Ankara Elmadağ arasını daha güvenli hale getiriyoruz. 7 adet yeni köprülü kavşak yapıyoruz. Bu önemli projelerle birlikte Ankara’yı tüm ilçelerine, köylerine bölünmüş yollarla bağlamak için maliyeti 1 milyar TL’ye yakın 10’un üzerinde yol projemize devam ediyoruz. Bunları da bir bir tamamlıyoruz. Kısacası Ankara’yı hak ettiği konuma hızla taşıyoruz” ifadelerini kullandı.

"ESENBOĞA HAVALİMANI BÜYÜTÜLECEK"

Esenboğa Havalimam’nın Türkiye’nin en fazla yolcu ağırlayan havalimanlarından biri olduğunu belirten Bakan Arslan, zaman içerisinde gittikçe artan bir yolcu trafiğiyle de karşı karşıya olunduğunu dile getirdi. Bu kapsamda Esenboğa Havalimanı’nın ihtiyacı karşılaması için yap-işlet-devret modeliyle büyütme kararı aldıklarını kaydeden Arslan şunları kaydetti:

“Esenboğa’yı, 2004 yılında yapılan yatırımla Avrupa’nın sayılı havalimanlarından biri haline getirdik. 2002’de 1 milyon yolcuya, 2011’de ise 8.5 milyon yolcuya hizmet veren Esenboğa Havalimanı geçtiğimiz yıl 15 milyon 846 bine yakın yolcu ağırladı. Esenboğa Havalimanı geçtiğimiz yıl yolcu trafiğinin en fazla artış gösterdiği havalimanlarımızdan oldu ve iç hatlarda yüzde 20, dış hatlarda ise yüzde 33 oranında artış yakaladı. 2023 hedefleri doğrultusunda 2 pisti bulunan Esenboğa Havalimam’na 3’üncü pistini de yapacağız. Şu anda yaklaşık 180 milyon TL yatırımla Esenboğa Havalimanı sahalarının tevsi işlerini başlattık. Bu iş kapsamında 3’üncü pistin master planında yer alan paralel taksi yolu ile bağlantı taksi yollarını da yapıyoruz.”

HIZLI DEMİRYOLLARININ MERKEZİ

Yaptıkları yüksek hızlı tren hatları (YHT) ile şimdiden Ankara’yı YHT’nin merkez istasyonu haline getirdiklerini söyleyen Arslan, “Bizim de prestij projelerimizden biri olan YHT’yi 2009’da Ankara-Eskişehir hattı ile hizmete açtık. İkinci YHT hattımız olan Ankara-Konya hattı tamamen yerli yüklenicilerin, Türk mühendislerin inşa ettiği, dünyada emsalleri arasında en kısa sürede tamamlanan ve en ekonomik maliyetle işletmeye açılan yüksek hızlı tren hattı oldu. Ankara-lstanbul YHT Hattı ile Ankara bu özelliğini iyice perçinledi. Ancak amacımız tüm hızlı demiryollarının Ankara’ya çıkması. Ankara ile Ege’nin incisi İzmir’i birbirine bağlayacak Yüksek Hızlı Demiryolu Projesi devam ediyor. 8.5 milyar TL’ye yakın yatırımla bu dev projeyi adım adım sona yaklaştırıyoruz. Amacımız 2020 yılı sonuna kadar bu önemli hattı tamamlamak. 393 kilometrelik Ankara-Sivas Yüksek Hızlı Demiryolu Projesi’nde de önemli ilerleme sağladık. 9.7 milyar TL yatırım bedeli ile inşasını sürdürdüğümüz hattın 3 kesim halinde altyapı çalışmalarında önemli ilerleme sağladık. Kayaş-Yerköy (143 km) ve Yerköy-Sivas (250 km) olmak üzere 2 kesim halinde başlattığımız üstyapı ve elektromekanik çalışmalarını da başlattık” şeklinde konuştu.

BAŞKENTRAY PROJESİ SON AŞAMADA

YHT projeleri ile birlikte, yine Ankara merkezli olmak üzere hızlı tren projelerini de başlattıklarım aktaran Arslan, Ankara’yı, Gaziantiep’in Nurdağ ilçesine kadar hızlı tren hattı ile bağladıklarım söyledi. Konya-Karaman, Karaman-Niğde (Ulukışla), Adana-Mersin, Adana-İncirlik-Toprakkale, Nurdağ-Başpınar, Bahçe-Nurdağ ve Akçagöze- Başpınar Varyantı hızlı tren hatlarında çalışmaların tüm hızıyla sürdüğünü dile getiren Arslan, açıklamalarına şöyle devam etti:

“Ankara, YHT ve HT işletmeciliğinin merkezi olacağı için şehrin doğusunda ve batısında yük ve yolcu taşımacılığında yeterli trafik kapasitesi oluşturmak ve Sincan-Kayaş arası banliyö işletmeciliğinde metro standardında çağdaş bir hizmet verebilmek amacıyla geliştirdiğimiz Başkentray Projesi’nde son aşamaya geldik. Çok yakında hizmete açıyoruz. Bu hattın tamamlanması ile 5 dakikada bir banliyö treni çalıştırılabilecek. Mevcut halinde günlük 114 çift tren, Başkentray devreye girdiğinde 254 çift tren olacak. YHT’lerin Ankara içerisindeki seyahat süresini de 15 dakika düşürecek.”

Esenboğa Havalimanı Metro ihalesi

Bizim asıl gayemiz, Türkiye’mizde sürücü ve yolcuların Metrosu çalışmalarını başlattık. Keçiören Kuyubaşı can ve mal güvenliğini en üst düzeyde sağlandığı, konforlu istasyonundan başlatacağımız Esenboğa Havalimanı yolculuklara olanak sağlayan ulaşım şebekeleri kurmak. Bu Metrosu Yıldırım Beyazıt Üniversitesi’ne kadar bağlanacak, kapsamda da özellikle kent içi raylı sistemlerin geliştirilmesi 700 bin yolcu /gün kapasiteli tasarlanan projenin çok önemli. Ankaralı vatandaşlarımızın toplu taşıma etüt proje çalışmaları tamamlandı. 26 kilometre sıkıntısını sona erdirmek için çalışıyoruz. Bildiğiniz gibi uzunluğunda ve 7 istasyondan oluşacak bu hattın yapım Kızılay-Çayyolu, Kızılay-Keçiören ve Batıkent-Sincan ihalesine de en yakın zamanda çıkmayı planlıyoruz, metro hatlarını Bakanlık olarak biz tamamladık. Şimdi de Kısacası Ankara’ya 15 yılda yaptığımız yatırımları yeterli bu hatları Ankara’nın dört bir yanma uzatıyoruz. Esenboğa bulmuyoruz. Çok daha fazlasını yapmak için yatırımlarımızı Havalimanı’na metro ulaşımını sağlamak için Esenboğa aralıksız sürdürüyoruz.