Genel

Bataklığa değil ormana!

İstanbul Valiliği, yüzde 80'inin ormanlık alana yapılacağı ortaya çıkan 3. Havalimanı için beton ve asfalt sağlayacak tesis projesine '' ÇED gerekli değildir '' onayı verdi

İstanbul Valiliği, “İstanbul Bölgesi 3. Havalimanı”na beton sağlayacak olan, 1,8 milyon dolarlık tesislere, ÇED gerekli değildir raporu verdi. Yeni havalimanının kapladığı 76 milyon 500 bin metrekarelik alanın yüzde 80’i orman. Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Lütfi Elvan, söz konusu alanın bataklık olduğunu söylemişti.


İstanbul’un kuzeyine, “CMLKK Havaalanları İnşaat Adi Ortaklığı Ticari İşletmesi” tarafından yapılmakta olan havalimanı inşaatına beton sağlayacak olan tesisler için, İstanbul Valiliği’ne sunulan “Hazır Beton Santrali, Yıkama-Elem, Asfalt ve Mekanik Plent Tesisleri” projesine “Çevresel Etki Değerlendirmesi (ÇED) Gerekli Değildir” kararı verildi. CMLKK Adi Ortaklığı(Cengiz-Mapa-Limak-Kolin-Kalyon inşaat firmaları) adına Valiliğe sunulan “Ek-4 Proje Tanıtım Dosyası”na göre, beton için kurulacak olan 4 ayrı tesisin proje bedeli 4.159.500 TL.


Ormanlar betonla bölünecek


Beton santrallerine ÇED gerekli olmadığı raporu verilmesinin dikkat çekiciliği bir yana, tanıtım dosyasındaki diğer ayrıntılar da oldukça ilginç. Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Lütfi Elvan geçtiğimiz günlerde yaptığı bir açıklamadan havalimanının yapılacağı alanın bataklık olduğunu söylemişti. Ayrıca havalimanının, taş ocaklarının yıllarca tahrip ettiği alana kurulacağı söyleniyordu. Ancak tanıtım dosyasındaki bilgilere göre 3. Havalimanı, Atatürk Havalimanı’nın yaklaşık 10 katı büyüklüğünde ve 76 milyon 500 metrekareyi kapsayacak. Bu alanının 61 milyon 172 bin metrekarelik bölümü orman alanı. 11 milyon 800 metrekarelik bölümü madencilik, 2 milyon 360 metrekarelik bölümü mera ve 600 bin metrekarelik bölümü ise tarım arazisi. Söz konusu orman alanı ortadan kaldırıldığında, Bulgaristan sınırından İstanbul Boğazı’na kadar uzanan, Karadeniz kıyı şeridindeki son yeşil alan bandı ikiye bölünmüş olacak.


Yok edilecek orman alanına ise 6 adet ana pist, 4 adet apron ve pistlere ait Taksirutları yapılacak. Ayrıca proje kapsamında iç ve dış hatlar terminal binaları ve havalimanı için gerekli giriş kontrol binası, teknik blokkule, DHMİ hizmet binası, itfaiye binası, iş makineleri ve oto garajı, emniyet binası, regülatör binası, güç merkezi, ısı merkezi, su deposu, gümrük binası ve en önemlisi de  dev bir AVM. Havalimanı projesi 4 etapta gerçekleştirilecek olup ilk etapta ana terminal binası 2 pist ve kargo pisti inşa edilecektir. İkinci etapta alanın doğusunda denize dik uzanan 3. pist ve terminal binası, 3. etapta ana pistin batısında kalan denize dik 1 pist ve terminal binası, en son ve 4. etapta ise alanın batısında kalan denize dik 6. pist ve terminal binaları inşa edilecek.


Yurt