Perakende

Batik Erbil'de mağaza açacak!

22 yıl önce perakende sektörüne giren Batik, 120 mağazaya ulaştı. Artık yurtdışında büyüme zamanının geldiğini söyleyen Emre Ziyal, "Katarlı bir grupla anlaşmak üzereyiz. Körfez ülkelerinde büyüyeceğiz" dedi..

Türk hazır giyim sektörünün köklü markalarından Batik, yurtdışında büyüme atağına kalkıyor. Katar merkezli bir grupla anlaşmak üzere olduklarını söyleyen Batik Genel Müdürü Emre Ziyal, "Yurtiçinin yanı sıra yurtdışında da büyümek istiyoruz. Yakında Erbil'de bir mağaza açacağız. Körfez Bölgesi'nde perakendede oldukça güçlü konumdaki Al Siddiqi Grup'la görüşüyoruz. Çok yakında anlaşma sağlanacak ve bölge ülkelerinde hızlı bir büyüme sürecine gireceğiz" dedi. Şirketin ikinci kuşak yöneticisi Emre Ziyal'le büyüme planlarını konuştuk. 


 2015 yılından beklentileriniz neler? 

İyi bir giriş yaptık. Ancak önceki rahat büyüme yıllarına göre kontrollü büyüme olacak diye düşünüyoruz. Bu yıl yurtdışına ve internet satışlarına odaklanacağız, verimliliği artıracağız. 


 Yurtdışına odaklanma planlarınız neler? 

2'si Azerbaycan'da biri Kıbrıs'ta yurtdışında 3 mağazamız var. Bu yıl içinde 2 mağaza daha açacağımız Azerbaycan'da büyümeye devam edeceğiz. Bu ülkedeki performansımızdan çok memnunuz. Erbil'de de bir mağaza açacağız. Her iki pazar da bizim için çok çok önemli. Yurtdışında büyümek için ciddi atılımlar yapacağız. Halen Katarlı Al Siddiqi Grup'la görüşüyoruz. Grupla çok kısa bir süre içinde el sıkışacağız. Katar, Kuveyt, Bahreyn, Umman, Suudi Arabistan ve Mısır'da mağaza açacağız. Bünyelerinde 25'ten fazla marka var. Onlarla yakın coğrafyamızda büyümeye odaklanacağız. 


NEVRUZ HAREKET GETİRİR 


 Yurtdışında olmak istediğiniz başka pazarlar var mı? 

Tabii var... Halen yüzde 5'ler seviyesinde olan yurtdışı satışların payını 50'lere çıkarmak istiyoruz. İran hedef pazarlarımız arasında yer alıyor. Hiçbir ülkeye tek mağaza olarak bakmıyoruz. 


 Yurtdışına özel koleksiyon hazırlıyor musunuz? 

İlk mağazaya mevcut koleksiyonumuzla gireceğiz. Talep ve ihtiyaçlar doğrultusunda bakacağız. 


 Türkiye'de turistlere satışlarınız nasıl? 

Turistlerin perakende sektörüne katkısı büyük. Sezonsal olarak değişse bile turistlerin payı yüzde 20-25'lere çıkıyor. Çok sayıda Arap müşterimiz var. İlgileri çok yüksek. Tüm sektörde ciddi bir Arap müşteri memnuniyeti var. Merkezde anlık ciroları izlediğimiz zaman yüklü alımlardan Arap müşterilerin alışveriş yaptığını görüyoruz. yakında Nevruz kutlanacak. O dönemde İran ve Irak'tan çok ciddi bir turist akımı oluyor. Antalya'da satışlar iki katına çıkıyor. 


ANADOLU'DA BÜYÜYECEĞİZ 


 Yurtiçi planlarınız neler? 

93'ten beri perakende sektöründe faaliyet gösteriyoruz. İlk mağazamızı Ataköy Atrium'da açtık. 17 metrekarelik bir dükkândı. Orayı hâlâ olduğu şekilde tutuyoruz. Nereden geldiğimizi hatırlatıyor bize. Şu anda 120 mağazamız var. Bu yıl 15-20 yeni mağaza açacağız. 


 Olmadığınız şehir var mı? 

Güneydoğu Anadolu'da bazı şehirlerde yokuz. Bizim büyümemiz daha çok sahil şeridinde başladı. AVM'lerin yüzde 80'inde varız. Şehrin alışkanlıklarına göre cadde mağazalarını da tercih ediyoruz. 


 Çözüm süreciyle Anadolu'daki yatırımlarınız artar mı? 

Anadolu'daki performansımızdan son derece memnunuz. Birçok şehirde mağazalarımız var. Diyarbakır'a da 2 yıl önce girmiştik. Orada da çok iyi gidiyoruz. Hakkari, Şırnak neden olmasın? Olmak istediğimiz yerler. Hedefimiz her şehirde olmak. 


YEPYENİ BİR TİFFANY YARATTIK


İnternet satışlarından memnun musunuz? 

Evet gayet memnunuz. Kadınlar internetten alışverişi çok seviyor. Çünkü büyük bir kolaylık sağlıyor. Hemen her bölgeden sipariş alıyoruz. Özellikle pazartesi öğlene kadar ciddi bir satış grafiği yakalıyoruz. Buradaki satışlarımızı daha da artırmayı hedefliyoruz. Amacımız interneti en yüksek cirolu mağazamız haline getirmek. 


2 yıl önce Tiffany markasını da bünyenize katmıştınız. Bu markada sizinle birlikte neler değişti? 

Orada da ciddi bir büyüme ve yenilenme sürecine girdik, biliyorsunuz Tiffany Türkiye'nin ilk markalarından biri. El değiştirmesinden kaynaklı kan kaybına uğradı. Türkiye'de bilinirliği inanılmaz fazla. Bilmeyen yok ama bir unutmuşluk vardı. 2 yılda değişmeyen hiçbir şey kalmadı. İmajı, ürün gamı, koleksiyon, her şey değişti... Yepyeni bir Tiffany yarattık. Şu anda 55 mağazası var. Verimsiz noktaları süzgeçten geçirdik. Yeni konsept yeni ürün gamıyla mağazalar açmaya başladık.


Sabah