Emlak Terimleri

Bayındırlık ve İskan Bakanlığı Teftiş Kurulu Yönetmeliği!

Bayındırlık ve İskan Bakanlığı Teftiş Kurulu Yönetmeliği 31 Ağustos 1991 tarihinde 20977 sayılı Resmi Gazete'de yayımlandı. Yönetmelik, Bayındırlık ve İskan Bakanlığı Teftiş Kurulu Tüzüğünün uygulanmasına ilişkin esasları belirliyor...

BAYINDIRLIK VE İSKAN BAKANLIĞI TEFTİŞ KURULU YÖNETMELİĞİ


BİRİNCİ BÖLÜM: Amaç, Kapsam ve Deyimler


    Amaç

    Madde 1 - Bu Yönetmelik, Bayındırlık ve İskan Bakanlığı Teftiş Kurulu Tüzüğünün uygulanmasına ilişkin esasları belirlemek amacıyla düzenlenmiştir.


    Kapsam

    Madde 2 - (Değişik: RG 1/6/2001-24419) Bayındırlık ve İskan Bakanlığı Teftiş kurulu Tüzüğünün uygulanmasına ilişkin hususlarla, sınav kurullarının çalışma usul ve esasları, giriş sınavı, müfettiş yardımcılarının yetiştirilmesi ve yeterlik sınavı, raporların düzen


    lenmesi, cevaplandırılması ve izlenmesi, teftiş defteri ve dosyasının şekli, tutulması ve saklanmasına ilişkin hükümler bu Yönetmelikte gösterilmiştir.


    Deyimler

    Madde 3- Bu Yönetmelikte geçen;

    Bakanlık Bayındırlık ve İskan Bakanlığı,

    Bakan Bayındırlık ve iskan Bakanı,

    Başkanlık Bayındırlık ve iskan Bakanlığı Teftiş kurulu Başkanlığı,

    Kurul Bayındırlık ve iskan Bakanlığı Teftiş Kumlu,

    Başkan Bayındırlık ve iskan Bakanlığı Teftiş Kurulu Başkanı,

    Müfettiş Bayındırlık ve İskan Bakanlığı Teftiş kurulu Başkanı, başmüfettişleri, müfettişleri ve müfettiş yardımcıları, anlamında kullanılmıştır.


    İKİNCİ BÖLÜM: Müfettiş Yardımcılığına Giriş


    Giriş sınavı

    Madde 4 - (Başlığı ile değişik: RG 1/6/2001-24419)


    Yetiştirici ve yükseltici nitelikte olan müfettişliğe müfettiş yardımcılığından girilir. Müfettiş yardımcılığına giriş sınavını kazananlar atanırlar.


    Müfettiş yardımcılığı giriş sınavı, bilgi, tutum, davranış ve genel yetenek bakımından kurulda müfettiş yardımcısı unvanıyla görev alabileceklerin belirlenmesi ve bu nitelikleri taşıyan adaylar arasından üstün olanların seçilmesi amacıyla yapılan işlemlerin tümüdür.


    Sınav yazılı ve sözlü olmak üzere iki bölümden oluşur.


    Sınavın açılmasına Başkanın önerisi ve Bakanın onayıyla karar verilir.


    Sınav yeri


    Madde 5- (Değişik: RG 1/6/2001-24419)


    Giriş sınavı Ankara'da yapılır. Yazılı sınav, gerektiğinde Başkanın önerisi ve Bakanın onayıyla diğer illerde de yapılabilir.


    Sınavın duyurulması


    Madde 6- Sınavın açıldığı; yazılı sınavın yapılacağı yer ve günler, sınav konuları, aranacak nitelikler, gerekli belgeler, başvuru yeri, şekli ve süresi belirtilerek bütün yurtta dağıtımı yapılan günlük en az üç gazeteyle duyurulur.


    Bu duyuruların ilki sınav tarihinden en az iki ay, sonuncusu en az bir ay önce yapılır.


    Aranacak nitelikler


    Madde 7- (Değişik: RG 1/6/2001-24419) Giriş sınavına katılabilmek için aşağıda belirtilen nitelikleri taşımak gerekir.


    A) Türk vatandaşı olmak,


    B) Kamu haklarından mahrum bulunmamak,


    C) Taksirli suçlar hariç olmak üzere, ağır hapis veya 6 aydan fazla hapis veyahut affa uğramış olsalar bile Devlet şahsiyetine karşı işlenen suçlarla, zimmet, ihtilas, irtikap, hırsızlık, dolandırıcılık, sahtecilik, inancı kötüye kullanma, dolanlı iflas gibi yüz kızartıcı veya şeref ve haysiyeti kırıcı suçtan veya istimal ve istihlak kaçakçılığı hariç kaçakçılık, resmi ihale ve alım satımlara fesat karıştırma, Devlet sırlarını açığa vurma suçlarından dolayı hükümlü bulunmamak,


    D) Askerlik görevini yapmış ya da erteletmiş olmak veya askerlikle ilgisi bulunmamak,


    E) Görevini devamlı yapmasına engel olabilecek vücut veya akıl hastalığı veya vücut sakatlığı ile özürlü bulunmamak, sağlık durumu iklim değişikliklerine ve her çeşit yolculuk koşullarına elverişli bulunmak,


    F) Üniversitelerin mimarlık ve mühendislik, hukuk, siyasal bilgiler, iktisat, işletme ve iktisadi ve idari bilimler fakültelerinden veya bunların dengi yerli veya yabancı yüksek öğretim kurumlarından birini bitirmiş olmak,


    G) Sınavın açıldığı yılın Ocak ayının birinci gününde 30 yaşını geçmemiş olmak


    H) Giriş sınavına birden fazla katılmamış olmak, (Değişik cümle: 06/05/2011 - 27926 S.R.G. Yön./1. md.) (F) bendinde yer alan fakültelerin veya yüksek öğretim kurumlarının hangi bölüm mezunlarına ihtiyaç duyulduğu, Başkanın teklifi üzerine ve Bakanın onayı ile belirlenir ve ilânda belirtilir.


    (F) bendinde yer alan mimarlık ve mühendislik fakültelerinin hangi bölüm mezunlarına ihtiyaç duyulduğu Başkanın önerisi ve Bakanın onayıyla belirlenir ve duyuruda belirtilir.


    (H) bendinde belirtilen husus Başkanlıkça yapılacak incelemeyle belirlenir.


    (I) (Ek: RG 1/6/2001-24419) 13/3/2001 tarihli ve 24341 sayılı Resmi Gazete'de yayımlanan Özel Yarışma Sınavına Tabi Tutulmak Suretiyle Girilen Meslekler İçin Yapılacak Eleme Sınavı Hakkında Yönetmelik hükümlerine göre yapılacak eleme sınavı sonucunda K.M.S. (Kurumlar İçin Merkezi Eleme Sınavı) kılavuzunda ve/veya ilanlarda Bayındırlık ve İskan Bakanlığı Teftiş Kurulu Başkanlığının belirttiği şartları haiz olmak.


    Başvuru yeri, şekli ve süresi


    Madde 8 - Sınava katılmak için başvurular, Ankara'da Başkanlığa ve duyuruda belirtilen diğer yerlere, gerekli belgelerle birlikte şahsen ya da postayla yapılır.


    Adayların başvuru ve kayıt süresi sınav tarihinden 15 gün önce sona erer, Posta ile başvuru durumunda gerekli belgelerin en geç bu tarihte başvuru yerine ulaşması gerekir. Bu süreden sonra yapılacak başvurularla postadaki gecikmeler dikkate alınmaz.


    Başvuru için gerekli belgeler


    Madde 9- Başvuru için gerekli belgeler aşağıda belirtilmiştir;


    A) Başkanlığa hitaben yazılmış, duyuruda belirtilen hangi ilde ve hangi yabancı dilden sınava katılmak istediğini, ikametgah ve varsa iş adresini de içeren dilekçe,


    B) Özgeçmiş,


    C) Nüfus cüzdanının onaylı örneği,


    D) Sabıka kaydı belgesi,


    E) Askerlik görevini yapmış ya da erteletmiş olduğunu veya askerlikle ilgisi bulunmadığını gösterir belge,


    F) 7 nci madde (E) bendinde belirtilen niteliklere sahip bulunduğuna ilişkin tam teşekküllü resmi hastaneden alınacak sağlık kurulu raporu,


    G) Öğrenim durumunu 'gösterir belgenin onaylı örneği,


    H) 4 adet renkli vesikalık fotoğraf,


    (I) (Ek: RG 1/6/2001-24419) Eleme sınavını kazandığını belirtir sınav sonuç belgesi,


    (F) (Ek: RG 1/6/2001-24419) bendinde belirtilen sağlık kurulu raporu giriş sınavını kazananlardan istenir.


    Aday belgesi


    Madde 10- (Ek: RG 1/6/2001-24419) Giriş sınavına katılabileceklere Başkanlıkça fotoğraflı ve numaralı aday belgesi verilir. Posta ile başvuruda bulunanlardan sınava katılabileceklere aday belgesi, katılamayacaklara ise başvuru belgeleri postayla gönderilir.


    Sınava girerken aday belgesinin gösterilmesi zorunludur. Aday belgesinin kendilerine ulaşmaması ya da kaybedilmesi durumunda adaylar kimliklerini ibraz ederek sınava girebilirler.


    Giriş sınavı konuları


    Madde 11 - (Değişik madde: 06/05/2011 - 27926 S.R.G. Yön./2. md.)


    Giriş sınavı aşağıdaki konulardan yapılır.


       a) Hukuk, siyasal bilgiler, iktisat, işletme ve iktisadi ve idari bilimler fakültesi mezunları için;


       1) Hukuk:


       Anayasa Hukuku,


       İdare Hukuku: Temel ilkeler, Türkiye'nin idari yapısı, idari yargı,


       Ceza Hukuku: Esaslar, Devlet idaresine, kamu güvenliğine ve mala karşı cürümler,


       Ceza Muhakemeleri Usulü Hukuku: Genel hükümler, muhakeme usulü,


       Medeni Hukuk: Başlangıç, şahsın hukuku, ayni haklar,


       Borçlar Hukuku.


       2) Ekonomi:


       Genel Ekonomi Teorisi: Mikro ve makro ekonomi,


       Uluslararası ekonomik ilişkiler ve kuruluşlar.


       3) Maliye:


       Genel Maliye Teorisi ve Maliye Politikası,


       Kamu Gelirleri, Kamu Giderleri,


       Bütçe,


       Türk Vergi Hukuku.


       4) Genel Muhasebe.


       5) Yabancı Dil: İngilizce, Fransızca ve Almanca dillerinden biri.


       b) Mimarlık ve mühendislik fakültelerinin ilânda belirtilen bölümleri mezunları için;


       1) Bölümlerinde okutulan dersler,


       2) Yabancı Dil: İngilizce, Fransızca ve Almanca dillerinden biri.


       Giriş sınavı; hukuk, siyasal bilgiler, iktisat, işletme ile iktisadi ve idari bilimler fakültesi mezunları için birinci fıkranın (a) bendindeki konuların tamamından veya sınav ilânında belirtilecek bölüm mezunları için, aynı bentteki konuların, ilânda belirtilen kısmından yapılır.


    Sınav kurulu


    Madde 12 - Sınav kurulu, Başkanın önerisi ve Bakanın onayıyla Teftiş kurulu Başkanının başkanlığında, dört başmüfettişten oluşur.


    Sınav kurulunun görev ve sorumlulukları


    Madde 13 - Sınav kurulu sınav sorularının hazırlanması, sınavların yapılması ve değerlendirilmesiyle görevlidir.


    Sınav kurulu sınav disiplinini sağlamak, kopya yapılmasına, başkasının yerine sınava girilmesine engel olmak ve sınavı düzenli bir şekilde sürdürüp sonuçlandırmakla yükümlüdür.


    Sınav kurulu sınavlara ilişkin yapılacak iş ve işlemleri kararlaştırır.


    Yazılı sınav sorularının hazırlanması


    Madde 14 - Yazılı sınav soruları, sınav kurulunca konu gruplarından ayrı ayrı hazırlanır, karar verilmiş ise üniversitelerde görevli öğretim üyelerine de hazırlattırılır.


    Soru kağıtlarında sınav süresi ve her soruya verilecek not gösterilir.


    Soru kağıtları sınav kurulunca imzalanır ve cevap kağıtlarıyla birlikte mühürlenir.


    Soru ve cevap kağıtları ayrı zarflara konularak zarflar mühürlenir, sınav kurulunca imzalanır ve durum tutanakla saptanarak Başkana teslim edilir. Sınavların birden fazla yerde yapılması durumunda zarflar yer sayısınca düzenlenir.


    Yazılı sınavın yapılması


    Madde 15 - Yazılı sınavın yapılmasında sınav kuruluna yardımcı olmak üzere Başkanlıkça yeteri kadar müfettiş görevlendirilebilir.


    Sınav duyurulan yer, gün ve saatte başlar. Adaylar aday belgeleri kontrol edilerek salona alınırlar. kapalı ve mühürlü soru zarfları adaylar önünde açılarak sorular yazdırılır veya dağıtılır.


    Cevap kağıtları, aday belgesiyle kağıttaki ad ve numara karşılaştırıldıktan ve ad bölümü adaya kapattırıldıktan sonra toplanır. Adayın kaç adet cevap kağıdı verdiği listedeki adı karşısına yazılır ve adaya imzalattırılır.


    Sınava kaç kişinin katıldığı ve kimlerin gelmediği belirlenerek varsa, sınav sırasında, sınav disiplini bozucu davranışları, kopya yapılması veya başkasının yerine sınava girilmesi hususlarını da içeren bir tutanak düzenlenir. Cevap kağıtları ve tutanaklar zarfa konulmak zarf mühürlenir ve durum tutanakla saptanır.


    Yazılı sınavın değerlendirilmesi


    Madde 16 -- Yazılı sınav, sınav kurulunca değerlendirilir. Her konu grubu için tam not 100 dür. Okunup değerlendirilen cevap kağıtlarının baş tarafına verilen not yazılır. Bütün kağıtlar değerlendirildikten sonra kapalı ad yerleri açılır, en yüksek nottan başlamak üzere sıraya konularak yazılı sınav sonuçları listesi düzenlenir ve sınav kurulunca imzalanır.


    Yazılı sınavı başarmış sayılmak için, yabancı dil dışındaki her konu grubu için alınan notun 60'tan ve bu notlar ortalamasının 65'ten, yabancı dil notunun da 50'den aşağı olmaması gerekir.


    Yazılı sınav sonuçlarının duyurulması


    Madde 17 - Yazılı sınav sonuçları liste halinde duyurulur ve sınava katılanlara yazılı olarak bildirilir. Başarı gösterenlere yapılan bildirimde sözlü sınavın yeri, günü ve saati belirtilir.


    Sözlü sınav, yazılı sınav sonuçlarının duyurulmasından sonra 20 gün içinde yapılır.


    Sözlü Sınavın Yapılması


    Madde 18 - Sözlü sınav adaylara bildirilen yer, gün ve saatte başlar. Adaylar yazılı sınavı kazanma sırasına göre sözlü sınava alınırlar.


    Sözlü sınavda adaylara sınav konularında sorular sorulur. Değerlendirmede adayın bilgisi, zekası, kavrama, ifade ve temsil yeteneği, tutum ve davranışları göz önünde bulundurulur.


    Sözlü Sınavın değerlendirilmesi


    Madde 19- Sözlü sınavda tam not 100'dür. Adaylara sınav kurulu başkan ve üyelerinden her biri bir not verir. Notların ortalaması bulunur. En yüksek nottan başlamak üzere sıraya konularak sözlü sınav sonuçları listesi düzenlenir ve sınav kurulunca imzalanır.


    Sözlü sınavı başarmış sayılmak için alınan notun 65'ten aşağı olmaması gerekir.


    Başarı sırası


    Madde 20-(Değişik: RG 1/6/2001-24419) Sözlü sınavda başarılı olan adayların yazılı ve sözlü sınav notlarının ortalamaları alınır. En yüksek nottan başlamak üzere sıraya konularak giriş sınavı başarı listesi düzenlenir ve sınav kurulunca imzalanır.


    Yarışma sınav notunun eşitliği durumunda yabancı dil notu üstün olana sıralamada öncelik verilir.


    Giriş sınavı sonuçlarının duyurulması ve atama


    Madde 21 - (Değişik: RG 1/6/2001-24419) Giriş sınavı başarı listesi duyurulur ve sözlü sınava katılanlara giriş sınavını kazanıp kazanmadıkları yazılı olarak bildirilir.


    (Değişik: RG 1/6/2001-24419) Yapılan Giriş Sınavı sonunda asıl adaylar belirlendikten sonra yedek adaylar da belirlenir. Asıl adaylardan atama için gelmeyen ve ataması yapılıp ta göreve başlamayan adayların yerine yedek adaylar başarı sırasına göre çağırılır. Atama için gelmeyen ve ataması yapılıp ta göreve başlamayan adaylar için sınav sonuçları kazanılmış hak sayılmaz. Atama yapılacak kadro sayısı yedek adaylardan da doldurulamaz ise eleme sınavı sonucunda Bayındırlık ve İskan Bakanlığı Teftiş Kurulu Başkanlığının belirttiği şartları haiz olan adaylar arasından başarı sırasına göre, boş kalan kadroların en çok üç katı kadar aday çağırılabilir. Bu adaylar için giriş sınavları tekrarlanır.


    ÜÇÜNCÜ BÖLÜM: Müfettiş Yardımcılarının Yetiştirilmesi


    Yetiştirmede amaç


    Madde 22- Müfettiş yardımcılarının yetiştirilmesinde şu esaslara uyulur:


    A) Müfettişliğin gerektirdiği nitelikleri kazandırmak,


    B) Bakanlığın çalışma alanına giren yürürlükteki mevzuatla, teftiş, araştırma, inceleme ve soruşturma konularında deneyim ve uzmanlık kazanmalarını sağlamak,


    C) Rapor yazımı konusunda bilgi ve yeteneklerini geliştirmek,


    D) Bilimsel çalışma ve araştırma alışkanlığı kazandırmak.


    Yetiştirme programı


    Madde 23 - Müfettiş yardımcılarının Bakanlığı ilgilendiren yürürlükteki mevzuat ve uygulamayı, teftiş. araştırma, inceleme ve soruşturma yöntemlerini öğrenmelerini sağlamak amacıyla Başkanlıkça hizmet içi eğitim programları düzenlenir.


    Müfettiş yardımcılarının başmüfettiş ya da müfettişlerin yanında çalıştırılmaları zorunludur. Müfettişler yanlarında çalışan müfettiş yardımcıları hakkında Başkana bilgi verirler.


    Müfettişler çalışmalarını müfettiş yardımcılarının yetişmelerini sağlayacak şekilde düzenlerler.


    Müfettiş yardımcıları bağımsız olarak teftiş, araştırma, inceleme ve soruşturma yapamazlar, Bu yetkileri yanlarında çalıştıkları başmüfettiş ve müfettişlerle birlikte kullanabilirler.


    Bir yıllık yetiştirme süresi sonunda yeterli oldukları anlaşılan müfettiş yardımcıları, Başkanın önerisi ve Bakanın onayıyla teftiş, araştırma, inceleme ve soruşturmaları bağımsız olarak yürütmekle yetkili kılınabilirler,


    Yeterlik sınavından önce kuruldan çıkarılma


    Madde 24- Sicillerine göre müfettişlikte başarı gösteremeyeceği anlaşılan ya da müfettişlikle bağdaşmayan tutum ve davranışları saptanan müfettiş yardımcıları, yeterlik sınavı beklenmeksizin öğrenim durumlarına, derece ve kademelerine uygun başka bir göreve atanırlar.


    Yeterlik sınavına çağrılma


    Madde 25-(Değişik: RG 4/5/2004-25452)


    Müfettiş yardımcısı olarak üç yıl çalışan ve yeterlik sınavına girmesi, birlikte çalıştığı müfettiş ve Başkan tarafından uygun bulunanlar en az bir ay önce bildirilerek yeterlik sınavına çağrılırlar.


    DÖRDÜNCÜ BÖLÜM: Yeterlik Sınavı ve Müfettişliğe Atanma


    Yeterlik sınavı


    Madde 26 - Yeterlik sınavı, müfettiş yardımcılarının Bakanlığı ilgilendiren yürürlükteki mevzuatı ve uygulanmasını, teftiş, araştırma, inceleme ve soruşturma yöntemlerini öğrenip öğrenmediklerini, müfettişliğin gerektirdiği diğer bilgi ve nitelikleri kazanıp kazanmadıklarını saptamak için yapılan sınavdır,


    Yeterlik sınavı yazılı ve sözlü olmak üzere iki bölümdür.


    Yeterlik sınav kurulu


    Madde 27- Yeterlik sınav kurulu, 12 nci maddede belirtilen usul ve esaslara göre kurulur ve 13 üncü maddede belirtilen görev ve sorumlulukları yerine getirir.


    Yeterlik sınavı konuları


    Madde 28- Yeterlik sınavı konuları aşağıda belirtilmiştir.


    A) Birinci grup konular


    Anayasa,


    Devlet Memurları Kanunu,


    Teftiş Kurulu Tüzüğü ve Yönetmeliği,


    (Değişik ibare: RG 4/5/2004-25452) Memurlar ve Diğer Kamu Görevlilerinin Yargılanması Hakkında Kanun,


    Mal Bildiriminde Bulunulması, Rüşvet ve Yolsuzluklarla Mücadele Kanunu,


    Türk Ceza Kanunu: Temel ilkeler, Devlet yönetimine, kamu güvenliğine ve mala karşı cürümler,


    Ceza Muhakemeleri Usulü Kanunu: Genel hükümler, muhakeme usulü,


    Atama usulüne ilişkin 2451 ve 2477 sayılı Kanunlar,


    Kamu Görevlerinden Ayrılanların Yapamayacakları İşler Hakkında Kanun,


    Kamu personeline ilişkin mevzuatın disiplin hükümleri.


    B) İkinci grup konular (Ek ve Değş.: 04.05.2004 tarih ve 25452 sayılı Resmi Gazete md.2)


    Bakanlık teşkilatıyla bağlı ve ilgili kurum ve kuruluşlara ilişkin genel bilgiler,


    Devlet İhale Kanunu,


    (Ek ibare: RG 4/5/2004-25452)Kamu İhale Kanunu,


    (Ek ibare: RG 4/5/2004-25452)Kamu İhale Sözleşmeleri Kanunu,


    İmar Kanunu,


    (Ek ibare: RG 4/5/2004-25452)Yapı Denetimi Hakkında Kanun,


    Kıyı Kanunu,


    Gecekondu Kanunu,


    Umumi Hayata Müessir Afetler Dolayısıyla Alınacak Tedbirlerle Yapılacak Yardımlara Dair Kanunu,


    Kamulaştırma Kanunu,


    (Değişik ibare: RG 4/5/2004-25452) Türk Medenî Kanunu: Başlangıç, kişiler hukuku, eşya hukuku,


    Borçlar Kanunu,


    Tebligat Kanunu,


    Harcırah Kanunu,


    ve bunlarla ilgili yürürlükteki mevzuat.


    C) (Mülga: RG 4/5/2004-25452)


    Yazılı sınav sorularının hazırlanması


    Madde 29 - Yazılı sınav soruları, sınav kurulunca her konu grubu için ayrı ayrı hazırlanır.


    Soru kağıtlarında sınav süresi ve her soruya verilecek not gösterilir. Soru kağıtları sınav kurulunca imzalanır ve cevap kağıtlarıyla birlikte mühürlenir.


    Soru ve cevap kağıtları ayrı zarflara konularak zarflar mühürlenir, sınav kurulunca imzalanır ve durum tutanakla saptanarak Başkana teslim edilir.


    Yazılı sınavın yapılması


    Madde 30- Sınav bildirilen gün ve saatte başlar. Kapalı ve mühürlü soru zarfları sınava katılanlar önünde açılarak sorular yazdırılır veya dağıtılır.


    Sınav sonunda cevap kağıtları, ad bölümü kapattırıldıktan ve kaç adet verildiği belirlendikten sonra toplanır, zarfa konularak zarf mühürlenir ve durum tutanakla saptanarak Başkana teslim edilir.


    Yazılı sınavın değerlendirilmesi


    Madde 31) Yazılı sınav, sınav kurulunca değerlendirilir. Her konu grubu için tam not 100'dür. Okunup değerlendirilen cevap kağıtlarının baş tarafına verilen not yazılır. Bütün kağıtlar değerlendirildikten sonra kapalı ad yerleri açılır, en yüksek nottan başlamak üzere sıraya konularak yazılı sınav sonuçları listesi düzenlenir ve sınav kurulunca imzalanır.


    (Değişik: RG 4/5/2004-25452) Yazılı sınavı başarmış sayılmak için, her konu grubunda alınan notun 60'tan ve bu notların ortalamasının 70'ten aşağı olmaması gerekir.


    Sözlü sınava çağrı


    Madde 32- Yeterlik yazılı sınav sonuçları liste halinde duyurulur ve sınava katılanlara yazılı olarak bildirilir. Başarı gösteren müfettiş yardımcılarına yapılan bildirimde sözlü sınavın günü ve saati belirtilir.


    Sözlü sınav, yazılı sınav sonuçlarının duyurulmasından en az üç gün sonra yapılır.


    Sözlü sınavın yapılması


    Madde 33- Sözlü sınav bildirilen gün ve saatte başlar. Müfettiş yardımcıları yazılı sınavı kazanma sırasına göre sözlü sınava alınırılar.


    Sözlü sınavda sınav konularından sorular sorulur.


    Sözlü sınavın değerlendirilmesi


    Madde 34- Sözlü sınavda tam not 100'dür. Müfettiş yardımcılarına sınav kurulu başkan ve üyelerinden her biri bir not verir. Notların ortalaması bulunur. En yüksek nottan başlamak üzere sıraya konularak sözlü sınav sonuçlar: listesi düzenlenir ve sınav kurulunca imzalanır.


    Sözlü sınavı başarmış sayılmak için alınan notun 70''ten aşağı olmaması gerekir.


    Başarı sırası


    Madde 35-Sözlü sınavda başarılı olan müfettiş yardımcılarının yazılı ve sözlü sınav notlarının ortalamaları alınır. En yüksek nottan başlamak üzere sıraya konularak yeterlik sınavı başarı listesi düzenlenir ve sınav kurulunca imzalanır. (Değişik ibare: RG 4/5/2004-25452) Yeterlik sınav notunun eşitliği durumunda sırası ile yazılı sınav notu ortalaması, birinci grup sınav notu, müfettiş yardımcılığı kıdemi üstün olana sıralamada öncelik verilir.


    Yeterlik sınavı sonuçlarının duyurulması ve müfettişliğe atanma


    Madde 36 - Yeterlik sınavı başarı listesi duyurulur ve sözlü sınava katılanlara yeterlik sınavını kazanıp kazanmadıkları, yazılı olarak bildirilir.


    Yeterlik sınavında başarı gösterenler müfettişliğe atanırlar.


    Sınava girmeyenlerle, başarı gösteremeyenler


    Madde 37- Kabul edilebilir bir özrü olmadan yeterlik sınavına girmeyen ya da yeterlik sınavında başarı gösteremeyen müfettiş yardımcıları, öğrenim durumlarına, derece ve kademelerine uygun başka bir göreve atanırlar.


    BEŞİNCİ BÖLÜM: Genel Teftiş


    Genel teftiş


    Madde 38- Genel teftiş, Bakanlık teşkilatıyla bağlı ve ilgili kurum ve kuruluşların her türlü iş ve işlemlerinin yürürlükteki mevzuat hükümlerine uygunluğunun saptanması amacıyla, belirli zaman aralıklarıyla denetlenmesi ilkesine göre düzenlenen ve teftiş edilecek illeri de gösteren program çerçevesinde yürütülür.


    İş ve işlemlerin örnekleme yoluyla ya da tümüyle incelenmesi gereği, işin niteliğine göre belirlenir.


    Teftiş programları hazırlanırken özel teftiş, inceleme ve soruşturma işleriyle diğer gerekler dikkate alınarak yeter sayıda müfettiş program dışı tutulur.


    Teftiş defteri ve dosyası


    Madde 39 - Bakanlık teşkilatıyla bağlı ve ilgili kurum ve kuruluşların birimlerinde birer teftiş defteri ve dosyası bulunur. Her teftişe ait rapor ve yazılar bir dosyada saklanır. Müfettişler her sayfası birim amirince mühürlenen ve kaç sayfa olduğu belirtilen teftiş defterine, teftişe hangi tarihte başladıklarını, bitirdiklerini ve hangi tarihler arasındaki işlemleri teftiş ettiklerini yazarlar.


    Teftiş defteri ve dosyasının korunmasından birim amiri sorumludur. Birim amiri, teftiş defteriyle birlikte en az 10 yıllık teftiş raporlarını ve bunlara ilişkin emirleri saklamak, yerine atanan amir de teftiş defteri ve dosyasını teslim almak, bu gerçekleşmediği takdirde durumu Bakanlığa bildirmekle yükümlüdür.


    Müfettişler, teftiş sırasında teftiş defteri ve dosyasını inceleyerek önceden eleştirilen hususların ne dereceye kadar düzeltildiğine, verilen emirlerin yerine getirilip getirilmediğine bakarlar ve raporlarında bu hususa yer verirler.


    Müfettişler teftiş dışında görevli gittikleri yerlerde teftiş defteri ve dosyasını inceleyebilirler.


    Genel teftişin değerlendirilmesi


    Madde 40 - Teftiş sonuçlarıyla mevzuat değişikliklerinin tartışılması, görüş birliğinin sağlanması ve müfettiş yardımcılarının yetiştirilmesi amacıyla her teftiş programı sonunda Başkanlıkça belirlenecek esaslar çerçevesinde Kurulca değerlendirme çalışması yapılabilir.


    ALTINCI BÖLÜM: Raporlar


    Rapor Çeşitleri ve Raporlar Üzerine Yapılan İşlemler


    Madde 41-(Başlığı ile değişik: RG 4/5/2004-25452)


    Müfettişler, çalışmaları sonunda işin özelliğine göre;


    a) Cevaplı teftiş raporu,


    b) Ön inceleme raporu,


    c) Soruşturma raporu,


    d) İnceleme raporu,


    düzenlerler.


    Raporlar gönderileceği yerler dikkate alınarak en az üç nüsha olarak düzenlenir ve Başkanlığa sunulur.


    Raporlar, Başkan veya görevlendireceği Başkana yardımla görevli müfettiş tarafından incelenir. Düzeltilmesi veya tamamlattırılması gereken hususlar varsa, bunların giderilmesi, raporu düzenleyen müfettişten istenir. Müfettişin isteğe katılmaması halinde, Başkanca belirlenecek görüş doğrultusunda işlem yapılır.


    Raporlar üzerindeki Başkanlıkça yapılan incelemeden sonra, aşağıdaki prosedür uygulanır:


    a) Cevaplı teftiş raporları ile inceleme raporları üzerine yapılması gereken işlemlerin ilgili birimlerde izlenmesi Başkanlığa aittir.


    b) Ön inceleme raporları ile soruşturma raporları kanunen verilmesi gereken makamlara Başkanlıkça gönderilir.


    c) Raporlar üzerine ilgili üst makamların yerinde gördükleri işlemlere ait bildiriler; Başkanlıkça, raporu yazan müfettişe, rapor birden fazla müfettişe ait ise en kıdemlisine gönderilir. Müfettişler yapılan tebligatı uygun ve yeterli buldukları takdirde "Görülmüştür" notu ile Başkanlığa geri gönderirler. Aksi halde konu ile ilgili görüşlerini gerekçeleriyle birlikte, en geç 15 gün içinde Başkanlığa bildirirler.


    d) Müfettişlerin bu yeni görüşleri karşısında dairelerin kendi tutum ve işlemlerini değiştirmemeleri halinde Başkanlık konuyu başka bir müfettişe inceletir. Bu incelemeye ait raporu, gerekirse kendi görüşünü de ekleyerek, Bakanlık Makamına sunar ve durumu ilgili müfettişe de bildirir. Yapılacak işleme Bakanın kararı esas alınır.


    Cevaplı teftiş raporu


    Madde 42 - Cevaplı teftiş raporu; teftişlerde eksik ve kusurlu bulunan ve ilgili birimlerce düzeltilmesi gereken işlemleri belirleyen ve teftiş edilenlerin cevaplarıyla ve bu cevaplara ilişkin müfettişin son görüşü ve birimin genel durumunu içeren hususları gösteren rapordur.


    Cevaplı teftiş raporlarında, birimin hangi tarihler arasındaki iş ve işlemlerinin teftiş edildiği, eksik ve kusurlu bulunan hususların kanun, tüzük, yönetmelik, tebliğ, genelge ve benzeri hukuki düzenlemelerin hangi hükümleriyle ilgili olduğu, mevzuata göre ne yapılması gerektiği belirtilir.


    Teftiş sırasında belirlenen ve inceleme ya da soruşturmasına başlanan konular cevaplı teftiş raporlarında kısaca belirtilir.


    Belirtilen süreler içinde cevaplandırılmak üzere yazıyla verilen raporlar, teftiş edilen memurla birinci ve ikinci derecedeki amirleri tarafından cevaplandırıldıktan sonra yazıyla müfettişe iade edilir. Cevapları alınan raporlar müfettiş tarafından gerektiğinde son görüş eklenerek ilgili birime ve Başkanlığa sunulur.


    Cevaplı teftiş raporlarını haklı nedenlere dayanmadan süresi içinde cevaplandırmayan görevliler hakkında, gereği yapılmak üzere Başkanlığa bilgi verilir.


    Ön İnceleme Raporu


    Madde 43-(Başlığı ile değişik: RG 4/5/2004-25452)


    Ön inceleme raporu, 4483 sayılı Memurlar ve Diğer Kamu Görevlilerinin Yargılanması Hakkında Kanun uyarınca yapılan ön inceleme sonunda düzenlenir.


    Ön inceleme raporunda, ön inceleme yapılmasına izin vermeye yetkili merci tarafından verilen onay ile Başkanlığın verdiği görev emrinin tarih ve sayıları, ön incelemenin konusu, muhbir ve müştekinin adı, soyadı ve adresi, eylemin öğrenildiği tarih, suç yeri ve tarihi, hakkında ön inceleme yapılanların açık kimlikleri ve adresleri, suç tarihindeki görev ve unvanları ile ön inceleme sırasında edinilen bilgi ve belge ile tanık ve görevlilerin ifadeleri karşısında eylemin suç teşkil edip etmediği hususları değerlendirilerek, haklarında ön inceleme yapılan kişiler için yetkili merci tarafından soruşturma izni verilip verilmemesi konusunda görüş belirtilir.


    Soruşturma raporu


    Madde 44-(Değişik: RG 4/5/2004-25452) Soruşturma raporu; ön incelemeye konu olmayan soruşturmalar sonucunda düzenlenen rapordur.


    Soruşturma raporu ön inceleme raporu gibi düzenlenir.


    İnceleme raporu


    Madde 45 - inceleme raporu; cevaplı teftiş raporuyla (Değişik ibare: RG 4/5/2004-25452) ön inceleme raporu ve soruşturma raporuna konu olmayan hususlarda düzenlenen rapordur.


    YEDİNCİ BÖLÜM: Çeşitli Hükümler


    İşin devamlılığı


    Madde 46 - (Değişik: RG 4/5/2004-25452) Ön inceleme görevleri hariç olmak üzere, müfettişler, verilen görevleri üç ay içerisinde düzenleyecekleri raporlarla sonuçlandırmak zorundadırlar. Bu süre içerisinde raporun tamamlanamayacağı anlaşılırsa, durum, gerekçesi ve tamamlanacağı tarih gösterilerek Başkanlığa bildirilir ve alınacak talimata göre hareket edilir.


    Müfettişler, geri bırakma zorunluluğu doğarsa ellerindeki işleri Bakandan veya Başkandan izin alarak geri bırakabilirler.


    İşin devri


    Madde 47 - Müfettişlere verilen işlerin devredilmemesi asıldır. Ancak devir zorunluluğu doğarsa ellerindeki işleri Bakan veya Başkanın izniyle devredebilirler.


    Müfettiş, devredilen işin ne olduğunu, ne dereceye kadar incelediğini, ne gibi görüş ve kanıya vardığını içeren devir notu hazırlar.


    Devir işlemi, görev emri ve ekleriyle diğer bütün belgelerin dizi pusulasına bağlanarak devir notuyla birlikte Başkanlığa verilmesi şeklinde yapılır.


    Yurt dışına gönderilme


    Madde 48- Kuruldaki hizmet süreleri üç yıldan çok olan müfettişler mesleki bilgi ve görgülerini artırmak, Başkanlıkça belirlenecek konularda inceleme ve araştırma yapmak için bütçeye konulacak ödenekle bir yılı geçmemek üzere Başkanın önerisi ve Bakanın onayıyla yurt dışına gönderilirler.


    Başkan da Bakanlıkça belirlenecek konularda ve sürede mesleki inceleme ve araştırma yapmak için yurt dışına gönderilebilir.


    Yurt dışına gönderilenler, inceleme ve araştırmalarına ilişkin olarak döndükleri tarihten itibaren en geç üç ay içinde bir rapor düzenleyip Başkanlığa sunarlar.


    Hakediş Cetveli


    Madde 49-(Başlığı ile değişik: RG 4/5/2004-25452)


    Müfettişler aylık, yolluk ve diğer haklarını, aylık olarak düzenleyecekleri hakediş cetvelinde gösterirler.


    Bu cetvelin, bir sonraki ayın 10 uncu gününe kadar Başkanlığa sunulması gerekir.


    Hakediş cetveline, varsa yolluk ve posta giderleri bildirimiyle diğer belgeler eklenir.


    Yazışma


    Madde 50- Müfettişler, görev merkezi dışındaki yerlere görevli giderken, Başkanlığa, hangi iş için, nereye ve hangi tarihte gidileceğini belirten ayrılış yazısı verirler.


    (Değişik: RG 4/5/2004-25452) Müfettişler görevli gittikleri yerlere varış ve buradan ayrılışlarını Başkanlığa telgraf veya faks ile gönderilen mesaj ile bildirirler. Faks ile gönderilen mesajın beş gün içerisinde Başkanlığa resmi yazı ile teyidinin yapılması gerekir.


    Müfettişler görevli gittikleri yerlerden ayrılışlarından önce Başkanlıkla haberleşir ve alınacak izne göre hareket ederler.


    Kayıt ve dosya işleri

    Madde 51 - Müfettişler, kendilerine gelen yazılarla, düzenledikleri rapor ve yazıların birer örneğini saklar ve bunların kaydı için bir defter tutarlar.


    Müfettişler, düzenledikleri raporlara ayrı, yazı ve telgraflara ayrı olmak üzere yıl itibariyle sıra izleyen sayı verirler.


    Müfettişlik Güvencesi

    Ek Madde 1 -(Ek: RG 5/11/1993-21749)

    Teftiş hizmetleri, diğer idari görevlerden ayrı bir kariyer olarak düzenlendiğinden; Bakanlık Müfettişleri kendi istekleri dışında veya teftiş hizmetlerinin gerekleriyle bağdaşmayan sıhhi, ahlaki veya mesleki yetersizlikleri tespit edilmedikçe görevden alınamaz; diğer idari görevlere atanamazlar.


    Sıhhi, ahlaki veya mesleki yetersizlik hallerinin; yargı kararı, sağlık kurulu raporu, müfettiş raporu gibi belgelerle tevsiki esastır.


    Yürürlük

    Madde 52- 5.4.1991 tarih ve 20836 sayılı Resmi Gazete'de yayımlanan Bayındırlık ve iskan Bakanlığı Teftiş Kurulu Tüzüğünün 38 inci maddesine göre düzenlenen bu Yönetmelik hükümleri Resmi Gazete'de yayımı tarihinde yürürlüğe girer.


    Yürütme

    Madde 53 - Bu Yönetmelik hükümlerini Bayındırlık ve İskan Bakanı yürütür.