Genel

Bayraktar, beş yıldızlı otel için Hotels Group ile işbirliği yapacak!

 Bayraktar Grup, beş yıldızlı oteli için Intercontinental Hotels Group ile işbirliğine gitti  


İstanbul Anadolu Yakasının prestijli iş ve kongre oteli VIA Hotel, dünyanın en büyük uluslararası otel zinciri Intercontinental Hotels Group bünyesine dahil oldu.

VIA Hotel bundan böyle Crowne Plaza Istanbul Asia adıyla misafirlerini ağırlayacak.
IHG Başkan Yardımcısı Peter Vermeer: Türkiyede otel yatırımlarımız yoğun 80 milyar dolarlık döviz rezervi ve 2012 yılı için tahmin edilen yüzde 7lik büyüme payı ile Türkiye ekonomisinin Asya ülkeleri ile başa baş duruma gelmiş olması bu yatırımları mümkün kılıyor. Türkiyeye ve olağanüstü büyümesine güveniyoruz

İçinde alışveriş merkezi VIA/PORT, 5 yıldızlı otel ve kongre merkezi bulunduran The World of VIA/PORTun yatırımcısı Bayraktar Grup, Intercontinental Hotels Group ile işbirliğine gitti. Bayraktar Grup, Mayıs 2010da açılışını gerçekleştirdiği VIA Hotel için Intercontinentalin Crowne Plaza markasıyla isim hakkı anlaşması imzaladı. Bundan böyle Crowne Plaza Istanbul Asia olarak hizmet verecek otel, Intercontinental Grubunun İstanbul Anadolu yakasındaki ilk oteli olacak.

Konuyla ilgili olarak düzenlenen basın toplantısında Intercontinental Hotels Group Başkan Yardımcısı Peter Vermeer, Bayraktar Grup Yönetim Kurulu Üyesi Coşkun Bayraktar ve The World of VIA/PORT Genel Koordinatörü Tayfun Döşkaya hazır bulundu.
Yıllık ciroda yüzde 30 artış
Anlaşma süreciyle ilgili olarak bilgi veren Tayfun Döşkaya, VIA Hotelin konum ve özellikleri itibarıyla zincir otellerin iştahını kabarttığını, son 4 aydır farklı otel zincirleriyle görüşme halinde olduklarını, sonuç aşamasında ise IHG ile ortak noktada buluştuklarını belirtti. VIA Hotelin genel dokusu ve özellikleri itibarı ile IHGnin en çok Crowne Plaza markasıyla uyuştuğunu söyleyen Döşkaya, Crowne Plazanın bugün 60dan fazla ülkede 388 otel ile faaliyet gösterdiğini ve grubun en dinamik halkası olduğunu kaydetti. IHG ile yaptıkları isim hakkı anlaşmasıyla birlikte Crowne Plaza Istanbul Asia markasını aldıklarını ve bu sayede IHGnin merkezi rezervasyon ağından faydalanacaklarını anlatan Döşkaya, IHGnin rezervasyon ağında yer alarak dünyada 100den fazla ülkede bulunan 4400 otel içerisinde görüneceğiz. Destinasyon bilinirliliğimizin artmasını sağlayacağız. Crowne Plaza Istanbul Asia markası ile birlikte yıllık ortalama oda fiyatımız yüzde 18 oranında artış gösterecektir. Doluluk oranımızın yüzde 5 civarında yükseleceğini, yıllık toplam ciromuzun ise yüzde 30 oranında artacağını öngörüyoruz dedi.
Bayraktar yatırımlarında otel partneri IHG olacak
The World of VIA/PORT projesinin yatırımcısı Coşkun Bayraktar ise Crowne Plaza markasının VIA/PORT kompleksine artı değer katacağının altını çizdi. Bugüne kadar projenin tamamına 220 milyon Euroluk yatırım yaptıklarını ve bunun yaklaşık 100 milyon Eurosunu otelin aldığını belirten Coşkun Bayraktar, Biz turizm sektörüne VIA Hotel ile girdik ve bu sektörden gerçekten keyif aldık. Bu keyifteki en büyük ivme otelin yakaladığı yüksek başarı performansı. Bu performans beraberinde yabancı grupların da ilgisini getirdi. Başarının bir sonraki adımı her zaman için daha büyük başarı Bunun için de hedeflerinizi büyütmeniz gerekiyor. Bizim hedeflediğimiz büyümeye ulaşmamızın yolu dünyaya açılmaktı Bunu da en hızlı şekilde bir zincir marka ile yapabileceğimize inandık. Intercontinental Grubu ve Crowne Plaza markası ile güçlü bir sinerji yakalayacağımızı düşünüyoruz dedi. Coşkun Bayraktar, IHG ile yaptıkları iyi niyet anlaşması çerçevesinde Bayraktar Grupun bundan sonra yurtiçi ve yurtdışında gerçekleştireceği projelerde de birlikte yer alacaklarını açıkladı.
Peter Vermeer: Mükemmel bir girişimcilik ruhuna sahipsiniz. Bu ruh Avrupada yok  
Sözlerine Coşkun Bayraktara teşekkür ederek başlayan IHG Başkan Yardımcısı Peter Vermeer, Bayraktarı IHGnin kurucusu Kemmon Wilsona benzetti. IHG, Crowne Plaza markasını geliştirmek adına dinamik ve genç bir girişimci ile birlikte çalışmaktan son derece gurur duyuyor. 1950li yıllarda ilk otel franchise işini başlatan firmamızın kurucusu Kemmons Wilson da oldukça önemli ve başarılı bir girişimciydi diyen Peter Vermeer, içinde bulunduğu otelin Crowne Plaza markasını taşıyacak olmasından dolayı mutlu olduğunu ifade etti. Peter Vermeer, CP Istanbul Asiayı en iyi uluslar arası iş ve kongre otellerinden biri haline getireceklerini söyledi.
Türkiyede şu anda İstanbul, Ankara, İzmir ve Antalyada olmak üzere 4 tane Crowne Plaza bulunduğunu, Crowne Plaza İstanbul Asia dışında İstanbulda 2, Bursada 1 Crowne Plazanın daha açılacağını kaydeden Vermeer, bunların haricinde iki CP için daha görüşme halinde olduklarını belirtti. Peter Vermeer, 2011 yılında Türkiyede  Holiday Inn Express markasının lansmanını yapacaklarını söyledi. Peter Vermeer sözlerine şöyle devam etti: 80 milyar dolarlık döviz rezervi ve 2012 yılı için tahmin edilen % 7lik büyüme payı ile Türkiye ekonomisinin Asya ülkeleri ile başa baş duruma gelmiş olması bu yatırımları mümkün kılıyor. Mükemmel bir girişimcilik ruhuna ve dinamizme sahip bir ülke olmanızdan dolayı sizi kutlamak isterim. Türkiyedeki girişimcilik ruhunu, yapıcı ve olumlu yaklaşımı, dinamizmi Avrupada göremiyorum. Türkiyedeki büyüme oranları Avrupa ülkelerini şaşırtacak. Türkiyeye ve olağanüstü büyümesine güveniyoruz.
İkincil kentlerde otel açma fırsatlarını değerlendiriyoruz
Türkiyeyi Avrupa ile Asya arasında bir köprü oluşturan, önemli bir büyüme oranına sahip, gelişmekte olan bir güç merkezi olarak lanse eden Peter Vermeer, IHGnin gelişim çabalarının şimdiye dek İstanbul metropolü, başkent Ankara, sanayi devi Bursa ve güneydeki iş ve tatil kenti Antalyada yoğunlaştığını ancak Konya, Mersin, Trabzon, Adana gibi ikincil kentlerde otel açma fırsatlarını değerlendirdiklerini anlattı: Economist Intelligence Unite göre; Türkiyenin GSYİH (Gayri Safi Yurt İçi Hasıla) büyümesinin 2010da % 6.5e ve 2011de % 4.4e ulaşması ve daha sonraki yıllarda ortalama % 5 olması beklenmekte. Türkiyede büyük bir potansiyel var; çünkü birçok ikincil kentte, örneğin nüfusu 500 bini aşkın Bursa, Adana, İzmir, Gaziantep, Konya, Mersin gibi kentlerde büyük otel sayısı sınırlı ve uluslararası markalı, orta ölçekli oteller yok denecek kadar az. İstanbul dışında belirgin markalı, orta ölçekli otel açığı var