Genel

Bayraktar Grup, Via markasını Avrupa Yakası'na taşıyor!

Viaport'un sahibi Bayraktar Grup, Via' markası 750 milyon euroluk bir yatırımla Avrupa Yakası'na taşımaya hazırlanıyor. The World of Via/Port Genel Koordinatörü Tayfun Döşkaya, 'Önceliğimiz İstanbul'da Avrupa Yakası'nda....

Viaport'un sahibi Bayraktar Grup, Via' markasmı 750 milyon euroluk bir yatırımla Avrupa Yakası'na taşımaya hazırlanıyor. The World of Via/Port Genel Koordinatörü Tayfun Döşkaya, 'Önceliğimiz İstanbul'da Avrupa Yakası'nda. Fizibilite yapıyoruz. 550 - 750 milyon euro (1 milyar 50 milyon dolar) arasında bir maliyete çıkar. çünkü yeni bir konsept düşünüyoruz. Bir roller coster'in fiyatı 11 milyon euro. En az 250 dönüm yer gerekiyor' dedi.

Grubun    The VVorld of Viaport dahil     İstanbul'daki gayrimenkul yatırımlarından     sorumlu olan Döşkaya, Ankara, Kayseri ve İstanbul'da büyük gayirmenkul iş leri bulunan Bayraktar Grup' un yeni yatırlarını anlattı. Döşkaya'nın verdiği bilgiye göre grubun Via' markasını Türkiye'de başka illere, hatta yurtdışına taşıma konusundaki kararı yürürlükte.

AVM, konut, otel, ve özellikle eğlenceyi birleştiren yeni bir konsept üzerinde duruluyor. İstanbul Kurtköy'deki Via-port'ta bu konsepte göre yatırımlar sürüyor. Otel ayağı Crowne Plaza'nın gelişiyle tamamlandı. Otel kapılarını açtı. Eğlence üniteleri geliştiriliyor. Döşkaya, 'Burada 10 milyon dolara eğlence parkı kurduk. Luna parka günümüz insanının beklentilerine yönelik oyuncaklar getirmeyi üşünüyoruz.


Roller coster olacak. 2012'nin Ocak ayında teslim edilecek sekile görüşmeler yapacağız' dedi. Son halka konut. Hou-ses&Suif s markasıyla AVM'nin yarımda konut projesi başladı. Konutlar, otel - konaklama bağlantılı oluyor. Döşkaya, '15 -20 günlük konaklamak isteyen oluyor. Otelde uzun süre kalınca sıkılıyorlar. Bunlara da hizmet verilecek. Yatırım amaçlı alanlara ait konutların otel mantığıyla işletilmesine yardımcı olacağız' diye konuştu.

Avrupa Yakası'na yapılacak AVM de aynı konseptte olacak. Döşkaya, 'Avupa Yakası son derece olmak istediğimiz bir bölge. Türkiye'de olmayan bir konsepti taşımak önemli. Birbirine benzeyen projelerde olmak istemiyoruz. Avrupa ve AB'de yaygm olan bir konsepti göreceğiz. 20011'de Avrupa Yakası projesinin başlaması gündemde. Otel, konut, temalı park!.. Geniş metrekarelerde olacak. Arazi bakıyoruz. çok fazla İstanbul'un dışına çıkmak istemiyoruz. Bu yüzen arazi meselesi zor. Projelerde AVM ve otel birlikteliğini yeni projelerde bir adım daha ileriye götürerek temalı parklar, daha eğlenceye, sosyalleşmeye dönük üniteler, uluslararası standartlarda lüks konutlar da içeren projeler düşünüyoruz' diye konuştu.

Bayraktar Grup, otel işine bağımsız bir iş olarak bakmıyor. Turizm bölgelerine oteller düşünmüyor. Döşkaya, 'Otelcilik bizim işimiz değil, biz yatırımcı olarak bakıyoruz. İşlerimizde otel olacak ama konseptin içinde' dedi.

Diğer illere aynı projenin taşınması konusunda da Döşkaya şunları belirtti: 'İddialı olabileceğimiz, pazar payı yüksek noktalarda yer almak istiyoruz. Bu nedenle büyükşehirlere bakıyoruz. Ankara ikinci büyük şehir ama perakende çok iyi değil. Kapalı AVM'cilik yapmıyoruz. Bu konsepti uygulayabilecek yer kolay değil.'

Kuzey Afrika ve Ortadoğu
Anadolu Yakası'ndaki projenin Kanal İstanbul'dan önce gündemlerinde olduğunu belirten Döşkaya, Via' markasının yurtdışına taşınmasıyla ilgili çalışmaları şöyle anlattı: 'Haritayı önümüze koyup baktık. Son dönemlerde Viaportla ilgili inanılmaz isim hakkı talepleri, ortaklık teklifleri ile karşı karşıya geldik. Yurtiçinden ve dışından...

Bizim bu noktadan itibaren işbirliklerini nasıl yapacağımızı'belirlememiz gerekiyordu. Dedik ki Viaporfu önce Türkiye'de ayakları yere basan bir marka yapacağız, sonra dışanda. Stratejimiz bu. İlk hedefi Kuzey Afrika va Ortadoğu olarak belirledik. Fizibilite yaptık, teşviklere baktık. Tanzanya ve Kenya üzerinde durduk. Yanlız bölgede olaylar başladı. Tanzanya dedik, karıştı. Mısır dedik, karıştı. Projeleri biraz beklemeye aldık.'
 Dünya