AVM

Bayrampaşa Axis İstanbul AVM kapılarını yarın açıyor!

Axis İstanbul Alışveriş Merkezi, yarın 135 mağazası, kafe ve restoranları, terasları, 1.400 kişi oturma kapasiteli yeme-içme alanı, çocuklar için büyük bir eğlence ve oyun alanı, 10 salonlu sineması ve fitness merkezi ile kapılarını açıyor

Tarihi yarımadanın yanı başında yer alan Eyüp’te, E-5 ile Vatan Caddesi’nin kesiştiği noktada yepyeni bir alışveriş ve cazibe merkezi misafirleri ile ilk kez buluşuyor: Sur Yapı ve Hayat Holding ortaklığıyla inşa edilen Axis İstanbul Alışveriş Merkezi, yarın (18 Mayıs 2016) saat 10:00’da 135 mağazası, kafe ve restoranları, terasları, 1.400 kişi oturma kapasiteli yeme-içme alanı, çocuklar için büyük bir eğlence ve oyun alanı, 10 salonlu sineması ve fitness merkezi ile kapılarını açıyor.  Alışveriş Merkezi’nin birinci fazı 40.000 m2 kiralanabilir alandan oluşuyor. Planlanan ikinci fazın da açılması ile birlikte kiralanabilir alan 60.000 m2’ye ve mağaza sayısı da 170’e ulaşacak. Alışveriş Merkezi’nde 2.000 kişiye istihdam sağlanacak. Axis İstanbul, merkezi konumu ve kolay ulaşımı ile rakiplerinden ayrılıyor. Yeni yapılan bağlantı yolu sayesinde, alışveriş merkezine tüm ana yollardan doğrudan giriş sağlanıyor. 1.000 araç kapasiteli bir otopark da müşterilerin kullanımına sunuluyor. 


Axis İstanbul, çok fonksiyonlu bir yaşam kompleksi olarak planlandı. Alışveriş Merkezi’ne ek olarak Ağustos ayında faaliyete geçecek olan A+ 195 ofis, yaklaşık 1.500 beyaz yakalıya ev sahipliği yapacak. Bu büyük karma projenin yatırım ortakları, gayrimenkul, inşaat ve enerji sektörlerinde Türkiye’nin lider firmalarından olan Sur Yapı ile 100’den fazla ülkedeki ağıyla Türkiye’nin en büyük ihracatçıları ve sanayi gurupları arasında yer alan Hayat Holding. AVM ve ofislerin dahil olduğu projenin toplam yatırım hacmi, 550 milyon Dolar’a ulaşıyor. ECE Türkiye, Axis İstanbul’un konsept optimizasyonunu, kiralamasını ve uzun dönemli yönetimini üstlendi. 

 

Sur Yapı Yönetim Kurulu Başkanı Altan Elmas: “Axis İstanbul, hayata geçirilen altyapı yatırımları, yeni konut alanları, modern ve konforlu ofisler ve ticaret merkezleri ile geçmişin gelecekle birleştiği, tarihi yarımadanın yanı başında Eyüp ilçesinde paha biçilmez bir lokasyonda yer alıyor.  Bu büyük yatırımı Sur Yapı ve Hayat Holding ortaklığında gerçekleştirdik ve Alışveriş Merkezi’nin birinci fazını yarın açıyor olmaktan büyük mutluluk duyuyoruz. Axis İstanbul, bölgede süregelen kentsel dönüşüme öncü olmuş bir projedir. Mükemmel ulaşım olanakları, modern mimarisi ve geniş marka yelpazesi sayesinde alışveriş merkezinin hedef kitlemiz tarafından hızlı bir şekilde kabul göreceğine ve bulunduğu bölgede ekonominin canlanmasına katkı sağlayacağına inancımız tam” dedi. 


ECE Türkiye Genel Müdür Yardımcısı Nuri Şapkacı: “Axis İstanbul, kapsamlı bir kentsel dönüşümün yaşandığı Eyüp’ün yeni çekim merkezi olacak. İstanbul’un hızla gelişen bu bölgesinde büyük potansiyel görüyoruz. Bu potansiyeli ve geniş çekim alanını göz önünde bulundurarak tanınmış, her zevke hitap edebilecek markalar, çok çeşitli gastronomi konseptleri, eğlence alternatifleri ile dengeli ve kaliteli bir marka karması oluşturduk. Projenin stratejik anlamda önemli konumunu ve kolay ulaşım olanaklarını temel aldık.  Şehrin merkezinde, ziyaretçilerin ferah ve modern bir ortamda gündelik ihtiyaçlarını tek çatı altında yorulmadan, hızlı bir şekilde karşılayabilecekleri, fonksiyonel bir alışveriş ve buluşma noktası ortaya çıkardık. Axis İstanbul, bu özellikleri ile ailelere, yakın çevredeki ofis çalışanlarına ve her yaştan ziyaretçilerine konforlu bir alışveriş deneyimi sunacak” dedi. 


Axis İstanbul’da ulusal ve uluslararası seçkin markalarla alışveriş keyfi! 

Axis İstanbul, aralarında H&M, LC Waikiki, De Facto, İpekyol, Mavi Jeans, Adidas, Hotiç, Flo gibi moda markalarının yanı sıra Gencallar Departman Mağazası, CarrefourSA, TeknoSA, Cinemaximum, Mac Fit, E-Bebek ve Joy Park’ın da bulunduğu tanınmış ulusal ve uluslararası markalardan oluşan güçlü bir kiracı karmasına sahip. Bunun yanı sıra 1.400 kişi oturma kapasitesi ile geniş bir yelpazede Türk ve dünya mutfağından lezzetler sunan yeme-içme alanı, teraslı kafe ve restoranlar da Axis Istanbul’un çekim gücünü artırıyor. 


Axis İstanbul, Eyüp ilçesinde, Vatan Caddesi üzerindeki anıt mezarın karşısında yer alıyor. Tarihi yarımadanın yanı başında kurulmuş olan Eyüp, son yıllarda hayata geçirilen yeni yatırımlarla önemli bir konut ve ticaret merkezi olarak öne çıkıyor. İstanbul’un yoğun nüfusa sahip altı ilçesinin kesişim noktasında bulunan Axis İstanbul’un çekim alanında yaklaşık olarak 5,8 milyon kişi yaşıyor. 


Proje, adını Aksaray-Havaalanı metrosu, Topkapı-Habibler tramvay hattı ve çevresindeki ana yollar ile bulvarların tam arasında oluşturduğu geçiş aksından alıyor. Bayrampaşa metro istasyonu ve Demirkapı tramvay durağının arasında konumlanmış olan Alışveriş Merkezi’ne, bu istasyonlardan direkt olarak girilebiliyor. Yeni hayata geçirilen ulaşım yatırımları, Axis İstanbul’a sadece çevre ilçelerden değil, İstanbul’un tüm merkezi noktalarından da erişilmesini sağlıyor. Ziyaretçiler, Axis İstanbul’a toplu taşımanın yanı sıra özel araçları ile de kolaylıkla ulaşılabiliyorlar. Projeye hızlı erişim için özel olarak yapılmış bağlantı yolu sayesinde TEM ve E-5 otoyollarından Axis İstanbul’a doğrudan giriş yapmak mümkün hale geldi. Ulaşım kolaylığı, Axis İstanbul’u rakiplerinden ayıran en önemli üstünlüğü olarak öne çıkıyor.


Haber AA'da şu şekilde yer aldı


Tarihi yarımadanın yanı başında yer alan Eyüp'te, E-5 ile Vatan Caddesinin kesiştiği noktada inşa edilen Axis İstanbul Alışveriş Merkezi yarın kapılarını açacak. 40 bin metrekarelik kiralanabilir alanın bulunduğu ilk etapta 135 mağaza yer alacak.


Sur Yapı ve Hayat Holding ortaklığıyla Eyüp'te inşa edilen alışveriş merkezi için düzenlenen basın toplantısında konuşan Sur Yapı Yönetim Kurulu Başkanı Altan Elmas, AVM'nin ilk etabının 135 mağazası, kafe ve restoranları, terasları, 1400 kişi oturma kapasiteli yeme-içme alanı, çocuklar için büyük bir eğlence ve oyun alanı, 10 salonlu sineması ve fitness merkezi ile hizmete gireceğini söyledi.


AVM'nin birinci fazının 40 bin metrekare kiralanabilir alandan oluştuğunu dile getiren Elmas, planlanan ikinci fazın da açılmasıyla kiralanabilir alanın 60 bin metrekareye, mağaza sayısının ise 170'e ulaşacağı bilgisini verdi. Elmas, "İkinci etapla birlikte AVM'de 2 bin kişiye istihdam sağlanacak" dedi.

- "Toplam ticari alanımız 325 bin metrekare olacak"

Elmas, Axis İstanbul'un açılmasıyla ortaklarıyla birlikte sahip oldukları faaliyet halindeki ticari alan büyüklüklerinin 325 bin metrekareye ulaşacağını kaydederek sözlerini şöyle sürdürdü:


"2017'nin sonuna kadar, şu anda inşaatı ve yatırımı devam eden projelerimizle birlikte 410 bin metrekare daha ticari alan inşa etmiş olacağız ve toplamda grup olarak ortaklarımızla 735 bin metrekarelik ticari alana ulaşmış olacağız. Toplamda 1099 mağaza büyüklüğüne, 2,3 milyar dolarlık portföy büyüklüğüne ulaşacağız. Söz konusu gelişmelerle bütün bu AVM'lerimize yıllık 46 milyon ziyaretçi bekliyoruz. Yıllık ciro 2,2 milyar liraya ulaşacak. Şu anda Axis İstanbul ile birlikte toplam perakende ciromuz 1 milyar lirayı geçecek."


Elmas, 2013'te Axis Kağıthane'yi faaliyette geçirdiklerini ifade ederek, bu AVM'nin 3 yılını doldurduğunu, bölgedeki kentsel dönüşümün büyük bir destekçisi olduğunu, yıllık ziyaretçi ve ciro artışının yüzde 30'lara vardığını anlattı.


Ümraniye'de yer alan AVM'lerine değinen Elmas, kendilerinin de kiracılarının da her iki AVM'nin performansından memnuniyet duyduğunu bildirdi.

- "550 milyon dolarlık yatırım"

Elmas, Axis İstanbul'da 2,5 yıldır inşaat sürecinin sürdüğüne değinerek, AVM'nin 550 milyon dolarlık yatırımla hayata geçtiğini aktardı.


Yatırımın iki fazdan oluştuğu bilgisini veren Elmas, şu ifadeleri kullandı:


"İlk fazını bitirdik. Yaklaşık 90 bin metrekarelik brüt AVM alanı, 40 bin net kiralanabilir alan var. 135 mağaza, 195 adet ofis mevcut. AVM'de yaklaşık 2 bin kişilik istihdam söz konusu olacak. Ofislerle birlikte bu rakamın 3 bin 500'e çıkmasını bekliyoruz. 1,5-2 yıl içerisinde hemen arkamızda yer alan iki adet parselimiz var. Onların da prosedürü bitince inşaata başlayacağız ve sonuç olarak toplamda 60 bin metrekarelik net kiralanabilir alanımız olacak ve 170 mağazaya çıkacak."

- "İlk yıl 8 milyon ziyaretçi hedefliyoruz"

Elmas, AVM'nin lokasyonunun çok gözde olduğunu belirterek, Tarihi Yarımadanın hemen yanı başında olduklarını bildirdi.


AVM'ler için nüfus ve yapılaşmanın önemli olduğuna dikkati çeken Elmas, "Axis İstanbul'un çekim alanında 5,8 milyon kişi yaşıyor. Ulaşım avantajı var. E-5 ile Vatan Caddesinin kesiştiği noktadayız. Metro, tramvay gibi ulaşım imkanları mevcut." diye konuştu.


Elmas, ilk yıl 8 milyon ziyaretçi ve 300 milyon lira ciro hedefledikleri bilgisini verdi.

- "Bir evin bütün ihtiyaçları giderilebilecek"

Axis İstanbul'un konsept optimizasyonunu, kiralamasını ve uzun dönemli yönetimini üstlenen ECE Türkiye'nin Genel Müdür Yardımcısı Nuri Şapkacı, İstanbul'un hızla gelişen bu bölgesinde büyük potansiyel gördüklerini söyledi.


Şapkacı, "Bu potansiyeli ve geniş çekim alanını göz önünde bulundurarak tanınmış, her zevke hitap edebilecek markalar, çok çeşitli gastronomi konseptleri, eğlence alternatifleri ile dengeli ve kaliteli bir marka karması oluşturduk." dedi.


Ece Türkiye Kiralama Direktörü Fulya Durak ise AVM'de 25'in üzerinde yeme- içme birimi olduğunu belirterek, Axis İstanbul'un bir evin bütün ihtiyaçlarının giderilebileceği bir merkez olacağını söyledi.


AVM'de yiyecekten giyeceğe, ayakkabıdan kozmetiğe, modadan çocuk giyime kadar birbirinden seçkin markaların yer alacağını dile getiren Durak, "Sadece günlük ihtiyaçlara hitap etmeyeceğiz. Aynı zamanda eğlence ve oyun alanları, sinema var. Çocuklar için özel oyun alanları ve mağazalar da var. Modanın birleştiği yerde Axis. 100'ün üzerinde moda markası ile açılıyoruz." ifadelerini kullandı.


Basın toplantısından sonra AVM gazetecilere gezdirildi.


Aralarından H&M, LC Waikiki, De Facto, İpekyol, Mavi Jeans, Adidas, Hotiç, Flo gibi moda markalarının yanı sıra Gencallar Departman Mağazası, CarrefourSA, TeknoSA, Cinemaximum, Mac Fit, E-Bebek ve Joy Park'ın da bulunduğu tanınmış ulusal ve uluslararası markalardan oluşan güçlü bir kiracı karmasına sahip Axis İstanbul yarın kapılarını ziyaretçilerine açacak.




AA



Bu haber Sabah'ta şöyle yer aldı:



BUGÜNE kadar 122 gayrimenkul projesine imza atan Sur Yapı perakendede hedef büyüttü.


2013 yılında Axis Kâğıthane Alışveriş Merkezi’ni (AVM), 2014 yılında Ümraniye’de Metrogarden AVM’yi hizmete açan Sur Yapı, Bayrampaşa’da da 550 milyon dolar değerinde bir AVM hayata geçirdi. Bugün açılışı yapılacak Axis İstanbul AVM’nin iki fazdan oluştuğunu belirten Sur Yapı Yönetim Kurulu Başkanı Altan Elmas, “Birinci faz 40 bin metrekare kiralanabilir alandan oluşuyor. İkinci fazın açılması ile 60 bin metrekare alan ve 170 mağazaya ulaşacağız. Projede 195 de ofis yer alacak ” dedi. 


METROYA BAĞLANTILI


Elmas, Axis İstanbul’da ilk yılda 8 milyon ziyaretçi ve 300 milyon lira ciro hedeflendiklerini söyledi. AVM’nin 2 bin kişiye istihdam sağlayacağını dile getiren Elmas, ofislerle birlikte bunun 3 bin 500’e çakacağını belirtti. Projeyi Hayat Holding ortaklığında yaptıklarını ve Ece Türkiye’nin yöneteceğini belirten Altan Elmas, “Hayat Holding bu arsayı 50 yıl önce almış. 2006’da biz talip olduk. Yarısı Hayat Holding’e aitti. Diğer yarısını da biz aldık. 6-7 yıl prosedür sürdü. 2.5 yılda inşaat için çalıştık ve 1. fazı bitirdik. Prosedürler bitince hemen arkamızdaki 2 parseli değerlendireceğiz” dedi. Projenin konumu ile avantajlı olduğunu belirten Elmas, “E-5 ile Vatan Caddesi’nin kesiştiği noktadayız. Aksaray- havaalanı metro hattının bir durağı Axis İstanbul’un önünde olacak. Metrodan direk bağlantı da sağlanacak” dedi. 


GYO OLMAYI PLANLIYOR 


Şirketin gayrimenkul yatırım ortaklığı (GYO) olma yolunda ilerlediğini belirten Elmas, yeni perakende yatırımları için de şunları söyledi: “Bursa’da geçen yıl Marka projesine başladık. Bu projede 75 bin metrekare kiralanabilir alan olacak. Hayat Holding ve Torunlar iş birliği ile İzmir’de de bir projemiz olacak. 5 tane de alışveriş sokağı projemiz var. 2017 sonuna kadar 735 bin metrekare ticari alana imza atacağız. Toplamda 1099 mağaza büyüklüğüne, 2.3 milyar dolarlık portföy büyüklüğüne ulaşacağız. Söz konusu gelişmelerle bütün bu AVM’lerimize yıllık 46 milyon ziyaretçi bekliyoruz. Yıllık ciro 2.2 milyar liraya ulaşacak.” Eyüp ve çevresinde büyük bir potansiyel gördüklerini belirten ECE Türkiye’nin Genel Müdür Yardımcısı Nuri Şapkacı, “Bu potansiyeli ve geniş çekim alanını göz önünde bulundurarak tanınmış, her zevke hitap edebilecek markalar, çok çeşitli gastronomi konseptleri, eğlence alternatifleri ile dengeli ve kaliteli bir marka karması oluşturduk” dedi.


Sabah