Genel

Bebek Chilai, hizmette sınıfta kaldı!

İstanbul'da Bebek'in en iyi yerinde, yıllar süren çalışmadan sonra Chilai isminde bir restoran açıldı. Öyle güzel ve şatafatlı bir yer açıldığında, mutlaka gidilir ve denenir...

 Milyon dolarlık yatırımda hizmet sınıfta kalmış

İyiyse, müdavimi olursunuz, bir süre sonra da yer bulamazsınız çünkü herkes mekanın güzelliğini birbirine anlatır ve müşteri kartopu gibi çoğalır. Bir de tam tersi vardır! Eleştirimi yapmadan önce, o yatırımı yapan Angel Group'un önünde saygıyla eğiliyorum, muhteşem bir mekan yaratılmış. Paradan hiç kaçmadıklarını, zaten kapıdan girdiğiniz andan tuvaletlere kadar her köşede anlıyorsunuz. Ancak keşke bu kadar para harcayacaklarına biraz personele yatırım yapsalardı. Bu olmadığı için Chilai ölü doğdu. İki kere gittim, ikisinde de mutsuz ayrıldım. Önce yaşadıklarımı anlatayım... Kapıda müşterileri karşılayan kızlar, kiminle nasıl konuşacaklarını bilmiyor. Üst katta ne var dedim; 'Orası çok üst sınıf, siz en iyisi aşağıda oturun' dediler. çok üstüne düşmedim ama içime dert oldu... çok geçmeden, arkamızdan yaşını almış bir beyefendi eşiyle birlikte geldi ve onlara da aynı muamele yapıldı. Dikkatlice bakınca Türkiye'nin en saygın holdinglerinden birinin başkan yardımcısı olduğunu gördüm (ismi bende saklı, herkesin saygı duyduğu bir duayen). Beyefendi, bizim gibi davranmayıp kibarca mekandan ayrıldı.

GARSONLAR KAVGA EDİYOR

Oturduk, beş çeşit hamburger var ama cheeseburger yok. Olmayabilir; garsona 'şžefinize söyleyin mantar yerine peynir koysun' dedim. 'Olmaz, mönüde öyle bir şey yoksa ben bir şey yapamam' diyor. çeşitli konuşmalardan sonra yapmaya karar verdiler. Elma patates yerine normal patates koysunlar diyorum, 'O da mönüde yok' diyor. Ayrı getirin dedim en sonunda... Müşteriyle garip bir ilişki içindeler. Günün sonunda, mutsuz bir şekilde mekandan ayrılıyorsunuz...

Kapıda müşteri karşılayan kızlarla garsonlar itiş kakış içinde tartışıyorlar, oturan müşteriler de bunu görüyor. Yazık, çok yazık! O kadar emek ver, böyle güzel bir mekan yap, her şeyi ince detayına kadar düşün ama personel bir çırpıda her şeyi berbat etsin... Mekan sahibine üzülmedim desem yalan olur. Umarım yazdıklarımı dikkate alıp bir an önce değişime giderler, yoksa işleri çok zor.
Akşam/Tayfun TOPAL