Perakende

Beğendik Real’i ilk kez kara geçirdi!

Alman Real’i satın alan Beğendik, 18 yıldır Türkiye pazarında olan markayı ilk kez kâra geçirdi. Beğendik, yeni satın alma için de önemli bir zincirle görüşmelerini sürdürüyor

Alman Metro Group’tan Real marketlerini satın alan Beğendik, 18 yıldır Türkiye pazarında olan markayı ilk kez kara geçirme başarısını gösterdi. Beğendik ve Real markalarıyla 57 mağazaya ulaşan Beğendik, yeni satın alma için de önemli bir zincirle görüşmelerini sürdürüyor. Görüşmelerin yılın ilk yarısında sonuçlanması hedeflenirken Beğendik bu yıl da yüzde 50 büyüme planları yapıyor.


2020’ye kadar hedefler belirlendi


2009 yılında uzun vadeli bir strateji çizdiklerini ve 2020 için sektör liderliği hedefi koyduklarını anlatan Beğendik İcra Kurulu Başkanı ve Real Genel Müdürü Hacı  D. Beğendik, “2009’da sadece İç Anadolu Bölgesi’nde faaliyetteydik ve farklı bölgelerde bulunmak için iki seçeneğimiz vardı. İlki Beğendik olarak kendimiz mağaza açacak ya da bir satın alma yaparak büyüyecektik. Bu noktada stratejik bir karar verdik ve bir yandan Beğendik’i yeni mağazalar açarak büyütürken, diğer tarafta bünyemize uygun, fazla zinciri olmayan, dolayısıyla da operasyonel anlamda bizi zorlamayacak bir satın alma yapma kararı aldık. Bu noktada Real fırsatı önümüze çıktı, uzun görüşmeler sonucunda Alman Metro Grup’la ortak bir noktada anlaşarak satın almayı gerçekleştirdik. Tabi satın almadan sonra Real’i daha dinamik bir yapıya kavuşturmak için çalışmalara başladık. Ek maliyet ve giderleri dengeledik, bunun sonucunda da Real 1997 yılından bu yana, ilk defa bizim yönetimimizde Eylül 2014 itibariyle kara geçti ve sürdürülebilir kara ulaştı” diye konuştu. 


Uygun lokasyonlar aranıyor


2014 yılında yaptıkları Real satın almasının ardından 2015 yılı için de bir satın alma planları olduğunu kaydeden Beğendik, “Şu an çok mağazalı olmayan ve yapı olarak bize çok uygun olacağını düşündüğümüz bir zincirle görüşme halindeyiz. Ayrıca, İstanbul’da mağaza açmak için uygun lokasyonları araştırıyoruz, şu an iki lokasyonla görüşme halindeyiz. Tabi İzmir ve Eskişehir’de radarımızda olan öncelikli şehirler arasında. Ayrıca, hem Beğendik’in, hem de Real’in satın alımlarını birleştirmek temel amaçlarımızdan biri” dedi.


Rekabet fiyat odaklı


HACI D. Beğendik, “Perakende sektöründe zincir marketlerde rekabet  sadece fiyat odaklı. Herkes en ucuzun  kendisi olduğu iddiasında. Doğal olarak oyuncu sayısı azalacak.  3 yıl içerisinde bazı taşların yerine oturacağını öngörüyoruz. Sektöründe bir çok fırsat ortaya çıkacak ve bu dönemi iyi yönetebilen şirketler kazançlı çıkacak” dedi.


Hedef dünyada ilk 100’ün içine girmek


Şu anda 45’i Beğendik, 12’si Real olmak üzere 57 mağazaları bulunduğunu dile getiren Beğendik, şöyle devam etti: “Haziran başında da Real’in Gebze Center’da mağazası açılacak ve 12 olan mağaza sayısı 13’e çıkacak. 2015 yılının ilk yarısında bir zincir daha satın alma planımız var. Şu an sektörün 4. büyük perakendecisiyiz. Bu arada her yıl bir önceki yıla göre yüzde 50 büyüme hedefimiz olduğunu ve bugüne kadar tutturduğumuzu belirtmek isterim. 2020’de dünyada ilk 100 içerisine girmeyi de hedefliyoruz.”


Cironun yarıya yakını Real’den


Dört kuşaktır perakende mesleğiyle uğraşan bir ailenin temsilcisi olduğunu belirten Hacı D. Beğendik, ABD’de ekonomi-finans, ardından sanat eğitimi almış. ABD’de kalarak işe devam etmeyi planlarken 2001 yılındaki krizin ilk günü Beğendik’te işe başlamış. “Kriz öncesi aile olarak Türkiye’nin en varlıklı ilk 100 ailesi arasındaydık fakat krizle birlikte küçülmek zorunda kaldık. İşte bu zorlu dönem aynı zamanda benim Beğendik’teki ilk zamanlarım oldu” diyen Hacı D. Beğendik, aile işinde çalışmanın zorlukları nedeniyle bir süre sonra ayrılma kararı almış.


1.5 milyar TL ciro yaptı


Aileden bağımsız olarak yiyecek-içecek işine girmiş ve Kayseri Mutfağı adlı mantı restoranını kurup 2 yılda 21 şubeli bir zincir haline getirmiş. Beğendik, alie işine geri dönüşünü ise şöyle anlattı: “Yılın en başarılı girişimcisi olarak ödüllendirildim. Tabi elde etmiş olduğum bu başarı ailemden büyük takdir gördü ve bana Beğendik’in genel müdürlüğü teklif edildi. Tüm yetki ve sorumluluğu alarak 2009 yılında görevime başladım ve bu yıl Beğendik’in yeniden yapılanma yılı oldu. Beğendik markasıyla ilgili algı ve beklenti araştırmaları yaptırdık, bu araştırmalar neticesinde bir iş planı oluşturduk ve 2020 yılına yönelik bir hedef koyduk. O dönem 150 milyon TL olan ciromuz, 2014 yılı sonunda 1.5 milyar TL’ye çıktı. Bunun 700 milyon TL’si Real’den geldi. 2020 yılında 10 milyar TL ciro ile Türkiye’nin en büyük perakende zinciri olmayı hedefliyoruz.”