Beko, Barcelona’nın 3. büyük sponsoru oldu!
Beko, İspanyol FC Barcelona ile 4 yıllık sponsorluk anlaşması imzaladı. Formanın kolunda yer alacak Beko, kulubün Katar Havayolları ve Nike’tan sonra 3. büyük sponsoru oldu.
Koç Holding’e bağlı Arçelik’in uluslararası markası Beko, İspanya’nın dünyaca ünlü kulübü FC Barcelona ile 4 yıllık sponsorluk anlaşması imzaladı. Anlaşmaya göre, Beko logosu 4 yıl boyunca FC Barcelona’nın futbol ve basketbol takımlarının maç formalarında kolda ve antrenman tişörtlerinde sırtta bulunacak. Beko, Barcelona’nın Nike ve Katar Havayolları’ndan sonra 3. en büyük sponsoru oldu.
Global başarı
Beko’nun FC Barcelona ile sponsorluk anlaşması, dün kulübün Camp Nou Stadyumu’nda düzenlenen toplantıyla duyuruldu. Beko’nun yeni logosunun lansmanı da, bu anlaşmayla aynı gün gerçekleşti.
Koç Holding Yönetim Kurulu Başkanı Mustafa Koç, dünyanın iki global markasının biraraya geldiğini belirterek, “İki marka çok anlamlı bir ortaklık kurdu. Türk halkının Barcelona’ya karşı özel duygular taşıdığını biliyoruz ve bu ortaklığın her iki taraf için de iyi olacağını düşündük” dedi. Beko’nun global pazarlardaki gelişiminin tam bir başarı öyküsü olduğunu ifade eden Koç, şöyle konuştu: “Beko’nun uluslararası bilinirliğinin yanı sıra yenilikçi ürünleri ve üstün teknolojisi sayesine aldığı ödüller bizi gururlandırıyor. Bizi bugün tarihi öneme sahip Camp Nou’ya, dünyanın en çok taraftara sahip futbol kulüplerinden birinin evine getiren de bu global başarıdır.”
3. büyük sponsor
Barcelona Kulübü Başkanı Josep Maria Bartomeu, “Barcelona ve Beko olarak taraftarlarımızı ve müşterilerimizi memnun etmek için birlikte çalışıyoruz. Beko bizi daha fazla küresel yapacak” dedi. Kulubün ekonomik ilişkiler sorumlusu Javier Faus da, “Biz herhangi bir marka ile sponsorluk anlaşması yapmayız. Beko çok iyi, değerli bir marka. Nike ile Katar Havayolları’ndan sonra 3. büyük sponsorumuz olacak” diye konuştu.
En az 20 milyon euro olmalı
BEKO’nun sponsorluğuyla ilgili bir rakam açıklanmadı ancak 3. büyük sponsor olduğu için en az 20 milyon euro ödeyeceği tahmin ediliyor. Katar Fonu, yıllık 35 milyon euroluk bedeliyle ilk sırada yer alıyor. Formanın önünde Qatar Airways’in reklamı bulunuyor. Nike, 30 milyon euroya takımın forma sponsoru. Intel ise formanın içinde görünüyor ve yılda 18.3 milyon euro ödüyor.
11 milyon Türk fanatik
- Kulübün dünyada yaklaşık 330 milyonu taraftarı olduğu tahmin ediliyor.
- Türkiye’de 11 milyon taraftarı olduğu ifade ediliyor.
- Yeni forma, sezon başlangıcından itibaren oyuncular tarafından giyilecek.
Yeni logo tanıtıldı
KOÇ Holding Dayanıklı Tüketim Grubu Başkanı Levent Çakıroğlu, Beko’nun Avrupa’nın ikinci büyük beyaz eşya markası olduğunu vurgulayarak, “Yeni logomuz da, daha iyiye ulaşma yolunda değişime öncülük hedefiyle sürdürdüğümüz marka yolculuğunda yeni bir dönemin başlangıcıdır” dedi.
Vatan