Dekorasyon

Beko, yetkili satıcıları ile Antalya’da buluştu!

Beko, Antalya'da dünyanın farklı bölgelerindeki 1600 yetkili satıcı ile buluştu...

Beko, Türkiye’nin ve dünyanın farklı bölgelerinden gelen 1600 yetkili satıcısı ile Antalya’da düzenlenen 5. Uluslararası Beko Yetkili Satıcılar Toplantısı’nda bir araya geldi. Toplantıya Koç Holding Şeref Başkanı Rahmi M. Koç, Koç Holding Yönetim Kurulu Başkanı Mustafa V. Koç, Koç Holding CEO’su Turgay Durak, Koç Holding Dayanıklı Tüketim Grubu Başkanı ve Arçelik A.Ş. Genel Müdürü Levent Çakıroğlu katıldı. Toplantıda yetkili satıcıların talep ve görüşlerinin yanı sıra sektör de masaya yatırıldı.


Mustafa V. Koç: “Türkiye ekonomisindeki büyümenin hızlanarak yüzde 4,5 civarında olmasını bekliyoruz”


5. Beko Uluslararası Yetkili Satıcılar Toplantısı’nın açılış konuşmasını yapan Koç Holding Yönetim Kurulu Başkanı Mustafa V. Koç, 2012 yılını değerlendirdi. Koç, 2012 yılının, Türkiye’de hızlı büyüme dinamiklerini yavaşlatmaya yönelik ekonomik tedbirlerin, yurt dışında ise süregelen belirsizliklerin damga vurduğu bir yıl olduğunun altını çizerek 2013 yılında büyüme dinamiklerinin tekrar hız kazanmasını beklediklerini belirtti. Koç, geçtiğimiz yıl Fitch Ratings ve S&P’nin Türkiye’nin kredini notunu artırmasının Türkiye adına sevindirici bir gelişme olduğuna, bu gelişmelerin uluslararası piyasalarda Türkiye ekonomisinin sürdürülebilir büyüme yolunda hızla ilerlemesine olan inancı artırdığına dikkat çekti.


Mustafa Koç, sözlerine şöyle devam etti: “Büyümenin en önemli anahtarlarından biri ihracatımızın artmasıdır. Türkiye’nin ihracatını artırabilmesi için hızlı gelişen pazarlara yönelmesi ve ihracatını coğrafi olarak çeşitlendirmeye devam etmesi gerekmektedir. Gelişmekte olan ülkelerin yavaşlayan büyüme hızı tekrar hızlanacaktır. Türkiye ekonomisindeki büyümenin de hızlanarak 2012’ye göre 2013’te yüzde 4,5 civarında olmasını bekliyoruz.”


“Türkiye’nin en fazla ihracat yapan 10 şirketinden 4’üne sahibiz”


Koç Holding Yönetim Kurulu Başkanı Mustafa V. Koç, Koç Topluluğu’nun 2012 yılını başarılı bir performansla kapattığını söyleyerek, Koç Holding’in 2012’de toplam konsolide satış gelirlerini yüzde 13 artırarak 85 milyar TL’ye, azınlık payı sonrası net karını ise 2,3 milyar TL’ye yükselttiğini belirtti. Koç, “Türkiye’nin en fazla ihracat yapan 10 şirketinden 4’üne sahip olan Topluluğumuz, 2012 yılında da kombine yurtdışı satış gelirlerini ABD Doları bazında yüzde 11 artırmayı başardı ve Türkiye’nin toplam ihracatının yüzde 10’unu gerçekleştirdi” dedi.


Türkiye ekonomisinin büyümesinde öncü rol oynayan Koç Topluluğu şirketlerinin, 2012 yılında sadece karlılık ve büyüme rakamlarında başarılı olmakla kalmadığını, farklılık yaratan ve birçok ödül alan sosyal sorumluluk projeleriyle, toplum için değer yaratma çizgisini de yukarı taşıdığına değinen Koç, “Çalışanlarımız, bayilerimiz ve ailelerimiz tarafından sahiplenilerek her geçen gün etki alanını genişleten ve Türkiye’nin en başarılı sosyal sorumluluk projelerinden biri haline gelen “Ülkem İçin” projemiz ile 2006 yılından bu yana katma değer yaratmaya devam ediyoruz. Ülkemizde rol modeli olarak bu konuda da öncüyüz” diye konuştu.


Mustafa Koç ayrıca gündemdeki önemli konulardan biri olan İstanbul’un 2020 olimpiyat ve paralimpiyat şehri adaylığına destek olmaktan gurur duyduklarını da belirtti.


“Arçelik şirketimiz Pazar çeşitlendirmesi hedefimiz doğrultusunda en iyi uygulamalarını Beko markamız ile sergiliyor”


Arçelik Şirketi ve Beko markası ile ilgili değerlendirmelerde bulunan Mustafa Koç “Arçelik şirketimizin başarısı her zaman bizler için ayrı bir gurur kaynağı oldu, olmaya da devam ediyor. Koç Topluluğu olarak uzun bir süredir pazar çeşitlendirmesinin çok kritik önem taşıdığını vurguluyor ve şirketlerimize hedef olarak veriyoruz” dedi. Arçelik A.Ş.’nin bu hedef doğrultusunda en iyi uygulamalarını Beko markası ile sergilediğini belirten Mustafa Koç, Türkiye’de Beko’nun beyaz eşya pazarında en büyük ikinci marka konumunda olduğunu; ayrıca klima, LCD-LED TV, ankastre ve küçük ev aletleri pazarlarında güçlü konumunu sürdürdüğünü vurguladı. Beko’nun ürün kalitesi, yaygın satış teşkilatı ve bayilerin fark yaratan hizmetleri ile tüketicilerin ihtiyaçlarını beklentilerinin ötesinde karşılayarak, yurt içindeki marka imajını daha da sağlamlaştırdığını söyledi.


Levent Çakıroğlu: : “Uluslararası pazarlarda daha da güçleniyoruz”


Levent Çakıroğlu, 2012 yılında yüzde 50 pazar payı ile liderliği sürdürdüklerini ve beyaz eşya, ankastre, LCD TV ve klima olmak tüm ürün gruplarında pazarda ilk sırada yer aldıklarını söyledi Arçelik Şirketinin uluslararası konumuna değinen Çakıroğlu şunları ifade etti: “Avrupa’nın üçüncü büyük beyaz eşya şirketi olmamızın yanı sıra Romanya, Güney Afrika ve İngiltere’de pazar lideriyiz. Beko, son 5 yıldır sergilediği performans ile Avrupa pazarlarında pazar payını en çok artıran marka konumunda. Ayrıca 2012 yılında Batı Avrupa pazarında en çok satan buzdolabı markası oldu. Odaklandığımız hedef pazarlar olan Afrika, Ortadoğu ve Türki Cumhuriyetler’de etkinliğimizi artırdık, Afrika’da faaliyet gösterdiğimiz ülke sayısını 27’ye çıkardık. Cezayir, Libya, Irak, İsrail gibi ülkelerde önemli büyüklüklere ulaşarak sadece Körfez ülkeleri genelinde son bir yılda ciromuzu yüzde 80 artırdık.


Tüketici elektroniğinde ise Grundig’in, Almanya ve Kuzey Avrupa ülkelerinin önde gelen markalarından biri haline geldiğini ve cironun %40’ın üzerinde büyüdüğünü belirten Çakıroğlu 2012 yılı mali sonuçlarının, şirketin hızlı büyümesini istikrarlı bir şekilde devam ettirdiğini gösterdiğini söyledi ve ekledi: “Özellikle son iki yıldır ciromuzda üst üste % 20’nin üzerinde büyüme gerçekleştirerek, üstün bir performans sergiledik ve sektörümüzde ayrıştık. 2012 yılında, 10 milyar TL ciro eşiğini aşmanın mutluluğunu yaşadık. Satışlarımızın yaklaşık %60’ını uluslararası pazarlardan elde ettik. Yurt dışı pazarlarda %37 büyüdük.”


“19 farklı para birimi ile ticaret yapıyoruz”


Dünya çapında 23.000 çalışanı ile Türkiye, Romanya, Rusya, Çin ve Güney Afrika’da 14 üretim tesisinde; 2012 yılında 15 milyon adet büyük ürün ve 2,4 milyon adet televizyon ürettiklerini söyleyen Çakıroğlu 23 ülkede kendi satış ve pazarlama şirketleri ile ve geri kalan ülkelerde iş ortakları ile yürüttükleri faaliyetleriyle 100’den fazla ülkede ürün ve hizmet sunduklarını sözlerine ekledi. Çakıroğlu: “Dünya çapında, ofislerimizde 28 ayrı dil konuşuluyor ve 19 farklı para birimi ile ticaret yapıyoruz. Bazıları küresel, bazıları ulusal düzeyde 10 ayrı markayı yönetiyoruz. Satışlarımızın %90’ı markalı ürünlerimizden oluşuyor. Bu durum, bizi sektördeki pek çok oyuncudan ayrıştırıyor” dedi.


“2012 yılında 3.656 ürünü devreye aldık”


2012 yılında, teknoloji ve ürün geliştirme çalışmaları sonucu, 3.656 yeni ürünü devreye aldıklarını ve bu alanda yatırımlara devam ettiklerini, ürün stratejisi doğrultusunda, yenilikçiliğin ve teknolojinin yanı sıra, tasarımı da odaklarına alarak pazarda fark yaratacak ürünler geliştirdiklerini söyleyen Levent Çakıroğlu konuşmasını şöyle sürdürdü: “Şirketimiz; teknolojisi, yenilikçiliği ve tasarımıyla tüketicilerin yaşam kalitesini artıran, dünyada öncü ürünleriyle ve üretim tesisleriyle hem yurt içinde hem de uluslararası pazarlarda pek çok ödüle layık görülüyor. Yurtdışı iştiraklerimiz de, bulundukları ülkelerin önde gelen şirketleri olarak gösterdikleri başarılarla birçok ödüller aldılar.”


Şirzat Subaşı: “1990’larda bir dünya markası sloganıyla yola çıkan Beko, bugün bir yanında Mardin, diğer yanında Madrid bayisi ile artık bir dünya vatandaşı”


Arçelik A.Ş. Türkiye, Ortadoğu, Afrika, Türki Cumhuriyetler Satış Genel Müdür Yardımcısı Şirzat Subaşı, toplantıda yaptığı konuşmada Beko’nun artık her gittiği ülkede ayrı lisanlar konuşabilen bir dünya vatandaşı ve globalleşen dünyada ayrı kültürlerin, farklı alışkanlıkların ortak paydası olduğunu söyledi. 1990’larda ‘Bir Dünya Markası’ sloganı ile çıkılan yolda Beko ile Türkiye başta olmak üzere dünyanın birçok ülkesinde önemli satış adetlerine ulaştıklarını belirten Subaşı, “Dünyanın değişik ülkelerinde tüketiciler tarafından tercih edilen seçkin bir marka olmayı, yapacağımız toplantılarda bir yanımızda Mardin, bir yanımızda Madrid bayisi ile oturmayı, işlerimizi tartışmayı hedefliyorduk. Bugün çok mutluyum ki bu hedefimize ulaştık” dedi. Subaşı, “Tüm markalar açısından bu cazip pazarda, her türlü fiyata bağlı rekabet uygulamalarına rağmen yaptığımız etkili kampanyalarla toplam pazar payımızı bu dönemde de arttırmayı başardık. Türkiye’ deki bu başarının yanında Beko markasının dünyanın değişik ülkelerinde pazar liderliğine kadar yükselmesi hepimizin bir başka gurur kaynağı olmuştur” dedi ve Beko bayilerinin Türkiye’deki bayilik teşkilatı gücünü pekiştirerek devam ettirdiklerini ifade etti.


Tülin Karabük: “2013 Avrupa Basketbol ve 2014 Dünya Basketbol Şampiyonaları’nın en büyük sponsoru yine Beko”


Arçelik A.Ş. Pazarlamadan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Tülin Karabük, konuşmasında “Basketbolu desteklemeye ve basketbolun kaldıraç etkisinden faydalanmaya devam ediyoruz. Geride bıraktığımız 7 yılda, Türkiye’den başlayan basketbol yolculuğumuz, Almanya, Rusya, Litvanya ve İtalya Ligleri’nde devam etti. Bu sponsorluklarla tüm dünyada marka gücümüze önemli katkı sağlıyoruz. Öte yandan basketbolun özellikle gençlerin gelişimindeki önemli rolünü görüyor ve gençlerin geleceğine katkıda bulunmaktan dolayı gurur duyuyoruz. Bu sene 2013 Avrupa Basketbol ve 2014 Dünya Basketbol Şampiyonaları’na en büyük sponsor yine Beko olacak” dedi.

 

Beko’nun İngiltere’den Belçika’ya, Litvanya’dan Polonya’ya kadar pek çok ülkede, pek çok kategoride pazar lideri olduğunu vurgulayan  Karabük, dünya genelinde araştırma yapılabilen ülkelerin yüzde 70’inde Beko’nun, her üç tüketiciden birinin tercihi haline geldiğini söyledi. Çok yaygın bir coğrafyada yenilikçi ürünlerin ve cazip kampanyaların iletişimini yürüttüklerini belirten Karabük, yurt içinde ve yurt dışında katıldıkları fuarların önemine dikkat çekerek 2012’de 60’ın üzerinde fuarda başarıyla yer aldıklarını söyledi.