Beko, yıl sonunda ABD pazarına giriyor!
ABD’ye özel ürünler hazırladıklarını söyleyen Arçelik Genel Müdürü Hakan Bulgurlu, “Amerika büyük ama zor bir pazar. Ancak yaşlanan bir nüfus var ve daha küçük evlere taşınıyorlar. O yüzden bizim ürünleri tercih edecekler” dedi.
Arçelik , ABD pazarına yıl sonunda Beko markasıyla giriyor. Arçelik’in Beko markasıyla solo ürünlerde Avrupa’da liderlik koltuğuna oturduğunu açıklayan Arçelik Genel Müdürü Hakan Bulgurlu, “Türkiye ve Avrupa’daki başarı hikayemizi dünyanın farklı coğrafyalarına taşıyoruz. Asya Pasifik ve Amerika gibi yeni pazarlarda faaliyetlerimizi genişleteceğiz. Ayrıca yeni marka ve satın alma fırsatlarını da değerlendireceğiz. ABD’de en prestijli binaların mutfaklarına ankaste ürünler yapmaya başladık. Pazara yıl sonunda Beko markasıyla gireceğiz” diye konuştu.
Ürettikleri bir kurutma makinesinin Avrupa’da yapılan testlerde 1. olduğunu bunun üzerine ABD’li bir derginin “Beko ABD’de niye yok” diye yazdığını anlatan Bulgurlu “Amerika bizim sektör için ikinci büyük pazar ama çok da zor bir pazar. Ancak yaşlanan bir ABD nüfusu var. Daha küçük evlere taşınıyorlar. O yüzden bizim ürünleri tercih edecekler. ABD pazarına dönük özel ürünler üretiyoruz” değerlendirmesini yaptı.
2 yeni Ar-Ge merkezi
Avrupa pazarında ulaştıkları pazar payları hakkında da bilgi veren Bulgurlu Almanya’da geçen yıl pazar payımızı 1 puan artırdık. Almanya’da son 3 yılda ise yüzde 2’den 5.8’e ulaştık. İspanya’da 3. konuma geldik. İspanya pazarında payımız 2.8, İtalya’da 18. puan arttı. Polonya’da da bir numarayız. Rusya pazarında yüzde 4.5’ten 5.8’e geldik” dedi.
Tayvan ve İngiltere’den sonra Almanya ve ABD’de de Ar-Ge merkezi kurmayı planladıklarını söyleyen Bulgurlu “ABD’deki Ar-Ge merkezi muhtemelen Boston veya San Francisco olabilir” diye konuştu.
Fuarda satışı ikiye katladı
Her yıl ortalama 150-200 milyon euro yatırım yaptıklarını belirten Hakan Bulgurlu, “Çin’de fabrikamız var. Tayland’a da 100 milyon dolar yatırdık. Fabrika yıl sonu devreye girecek. Bu pazarda 3 yılda 300 milyon ciro hedefliyoruz. Eskişehir ve Çayırova tesislerimiz ise şu an tam kapasite çalışıyor” dedi.
Cirolarının yüzde 62’sinin uluslararası satışlardan geldiğini de anlatan Bulgurlu, “24 ayrı kurla çalışıyoruz. Dolarla alıp Euro ile satıyoruz. TL’nin değer kaybı Türkiye pazarını etkiliyor. Ama toplamda az etkileniyoruz” değerlendirmesini yaptı. Berlin’deki IFA fuarından memnun olduklarını da söyleyen Bulgurlu “Geçen seneye göre fuardaki satışımızda iki kat artış var” dedi.
Arçelik bedava yolculuk yaptırdı!
Hakan Bulgurlu, Türk insanının Arçelik ve Beko markasına bakışını ilginç bir anekdotla anlattı. Bulgurlu, “Anadolu yakasında bir toplantıdaydım. Oradan da Avrupa yakasındaki bayi toplantısına gitmem lazımdı. Toplantı uzun sürdü. Şoför ‘yetişemeyiz’ dedi. İlk bayi toplantımdı. ‘Beni Marmaray’a bırak’ dedim. İndim ama ne cüzdan ne akbil var. Bir yaşlı amcadan rica etti. ‘Durumumu anlattım. Arçelik’in genel müdürüyüm” dedi. Amca bana baktı “Bizim dolap 40 yıldır bana çalışıyor. Bir gün de ben size çalışayım’ deyip bastı akbili. Kazlıçeşme’de indim taksiye koştum. ‘Param yok, inince vereyim’ dedim. ‘İn başkasına bin uğraşamam seninle’ dedi. Son anda taksideki aksesuarlardan Beşiktaşlı olduğunu farkettim. Arçelik ve Beko’yu duyunca ‘Baştan söylesene’ dedi ve inince para da almadı.”
Vatan