Emlak Terimleri

Belediyeden iskan belgesi nasıl alınır?

Yapı kullanma izin belgesi olarak da bilinen iskan, belediyeden inşaat çalışmaları tamamlanan yapılar için alınıyor. Peki, belediyeden iskan belgesi nasıl alınır? İskan belgesi için neler gerekiyor?

Belediyeden iskan belgesi nasıl alınır?

Yapı kullanma izin belgesi olarak da bilinen iskan, belediyeden inşaat çalışmaları tamamlanan yapılar için alınıyor. İskan belgesi Belediyenin İmar Müdürlüğü Yapı Kullanma İzni birimi tarafından düzenleniyor.


İskan belgesi; binanın ruhsat ve eklerine uygun olarak tamamlandığını belirten; ruhsat bilgilerini, tapu kaydını, bağımsız bölümlerin cinslerini, numaralarını, metrekarelerini, sınıflarını, mal sahiplerini gösteren belgeye deniyor. 


Yapının iskan ruhsatı alınabilmesi için, ruhsatlı olarak inşa edilen yapının inşaat çalışmalarının bitmiş olması, yapı ruhsatı alındığı tarihinden 2 sene içinde inşaatına başlanmış olması ve  inşaat çalışmalarının 5 sene içerisinde bitmiş olması gerekiyor.


İskan şartlarına uygun bir yapıya iskan belgesi almak için gerekli belgelerle bağlı olunan belediyeye başvuruda bulunulması gerekiyor. 


- İskan İzni istemi içeren dilekçe,

- Tapu kaydı bilgileri,

- Vergi Dairesi'nden İlişki Kesme Belgesi, 

- Dış Kanal Belgesi (İZSU), 

- Telekom Olur Yazısı,

- Proje Müellifleri Raporu, 

- Yapı Denetim Kuruluşu'nun Raporu, 

- Cephe fotoğrafları – 13 18 cm,

-  Emlak  /Çevre Temizlik Vergisi Yoktur Yazısı,

- SSK'dan alınan Borcu Yoktur Belgesi, 

- Sığınak Raporu (Sığınak yeri ayrılmış olan binalarda) 

- Yangın Tesisat Raporu (Dosyada İtfaiye Daire - Başkanlığı'ndan onaylı yangın söndürme, algılama ve tahliye projeleri varsa) 


Bina asansörlü ise asansör firmasından alınması gereken belgeler de şu şekilde sıralanıyor:


- TSE Belgeleri,

- Garanti Belgesi,

- Mühendislerin SMM Belgeleri,

- Muayene Raporu – 4 adet

- Muayene fişi,

- Uygulama projeleri.


İskan olmayan ev alınır mı?



Işıl Seren KESKİN/Emlakkulisi.com