Bernardo, dekoratif ev mobilyası üretecek
2012 yılına kadar mağaza sayısını 70'e çıkarmayı planlayan Bernardo, yeni bir markayla da ev mobilyası alanına girmeye hazırlanıyor.
Vitrinleri süsleyen yemek takımlarını sofralara taşıyarak sofra kültürüne vurgu yaptıklarını belirten Bernardo Yönetim Kurulu Başkanı Nurettin Sözen, daha ziyade orta ve üstü sınıfa hitap ettiklerini, farklı tasarımlarla 7 yılda 10 kat büyüdüklerini söyledi.
Sözen, Bağdat Caddesi üzerinde açtıkları zücaciye dükkanıyla ticarete adım attıklarını anlatarak, "Bu işe 300 bin dolarlık sermaye ile girdik. Toptancılıkla başladık ancak kısa sürede fason üretim yaptırarak perakendeciliğe de girdik" dedi. Sözen, kriz dönemlerinin kendileri için büyümeyi beraberinde getirdiğini söyledi. 2001-2008 yılları arasında mağaza sayısını 4'ten 42'ye taşıdıklarını ifade eden Sözen, bu başarıda pazarın beklenti ve beğenisini hızlı algılayarak, yeni trendler yaratmalarının çok önemli bir payı olduğunu vurguladı. Sözen, bu yıl da 5 yeni mağaza açacaklarını belirtti. 2001 krizinde 4 mağaza ve 1.5 milyon dolarlık bir ciroya sahip olduklarını kaydeden Sözen, geçen yıl ise 42 mağaza ile 35 milyon dolarlık ciroya ulaştıklarını ifade etti. 2001 krizinde olduğu gibi yaşanan bu krizden de güçlenerek çıkmayı planladıklarının vurgulayan Sözen, "Bu kriz her ne kadar tüketicilerin alımları ertelemesine neden olsa da, bu durumu kampanya ve indirimlerle aşmaya çalışacağız. Bir yandan da kurumsal yapılanmazı güçlendirip yeni yatırımlara gireceğiz" diye konuştu.
Dekoratif ev mobilyası üretecek
Perakendecilikte alışveriş merkezleriyle büyümeyi tercih ettiklerini kaydeden Sözen, hedeflerinin öncelikle sofra kültürünün zengin olduğu şehirler olduğunu dile getirdi. Hitap ettikleri kesim nedeniyle Türkiye'ye yayılma, en ücra köşeye kadar gitmek gibi bir planları olmadığını ifade eden Sözen, "Bugün ertelenen alışveriş merkezi yatırımlarının tekrar canlanmasını bekliyorum. Pekçok proje 2010 sonrasına ertelenmiş durumda. Krizin hafiflemesiyle 2012 yılında ihtiyacın olduğu noktalarda alışveriş merkezi açılmaya devam edecektir. Biz de bu öngörüyle mağaza sayımızı 70'e kadar çıkaracağız" açıklamasında bulundu.
Bernardo markasıyla sundukları porselen yemek takımları, çatal kaşık takımları, kadeh setleri ve diğer sofra tamamlayıcılarının ardından yeni bir konsept üzerinde daha çalıştıklarını dile getiren Sözen, ev mobilyasına da girmeyi planladıklarını söyledi. Sözen, farklı bir marka ile ev mobilyasında da dekoratif ve tamamlayıcı ürünlerin yer aldığı bir mağaza üzerinde çalıştıklarını belirtti.
Üretimi bilen ellere bıraktık
farklı konseptlerin uzmanı olduk
2008'de 1 milyon adet ürün sattıklarını ve mağazalarında satışa sundukları ürünlerin yüzde 40'lık bölümünü özgün tasarımlarla belli atölyelerde fason ürettiklerini anlatan Bernardo Yönetim Kurulu Başkanı Nurettin Sözen, üretim tesisi kurmak gibi bir hedefleri olmadığını söyledi. Bu işe girdiklerinde ellerindeki sermayenin üretim tesisi açmaya yetmediğini ve bu nedenle ticarete girdiklerini ifade eden Sözen, "Daha sonra şunu gördük; belli üreticilerle ticari ortaklıklar kurabiliyoruz. Her alanda uzman olamayacağımıza karar verip, üretimi hazır tesislerde ve bilen ellere bıraktık. Kristalden cama, porselenden çeliğe kadar pek çok farklı kategoride üretim yapılıyor. Biz kendi tasarımlarımızla bu konseptleri yaratarak, daha keyifli sofralar oluşturmayı tercih ettik" diyerek üretim yapmanın riskini de almadıklarını anlattı.
Referans