29 / 04 / 2024

Beşiktaş merkezindeki trafik yer altına inecek!

Beşiktaş merkezindeki trafik yer altına inecek!

Beşiktaş Belediye Başkanı Murat Hazinedar, ilk olarak Ihlamurdere Caddesi’ni yayalaştıracaklarını söyledi. Merkezdeki trafiğin de yer altına alınmasını istediklerini söyleyen Hazinedar, “İmar yoğunluğunu artırmayacak dönüşümler yapacağız.” dedi...



Beşiktaş, tarihi dokusuna zarar vermeyecek şekilde dönüşüme hazırlanıyor. Beşiktaş Belediye Başkanı Murat Hazinedar, ilk olarak Ihlamurdere Caddesi’ni yayalaştıracaklarını söyledi. Merkezdeki trafiğin de yer altına alınmasını istediklerini söyleyen Hazinedar, “İmar yoğunluğunu artırmayacak dönüşümler yapacağız.” dedi.



İstanbul Boğazı’nın Rumeli yakasında yer alan, tarihî ve doğal yapısıyla şehrin en gözde ilçelerinden biri olan Beşiktaş’a belediye başkanı Murat Hazinedar, projelerini Zaman’a anlattı. Ihlamurdere Caddesi’ni yayalaştıracaklarını anlatan Hazinedar, buradaki yoğunluğun o caddeye paralel olarak devam eden Şair Nedim Caddesi’ne yönlendirileceğini ifade etti. Beşiktaş Belediyesi’ne ait evlendirme dairesini İstanbul Büyükşehir Belediyesi’ne verip karşılığında cumartesi pazarını istediklerini söyleyen Başkan Hazinedar, “Bu olduğu takdirde orayı yıkıp Ihlamur’a büyük bir meydan yapmak istiyoruz.” dedi. Başkan Hazinedar, Beşiktaş’ın merkez mahallelerinde kentsel dönüşümün bina bazlı değil ada bazlı yapılması için de çalışma içinde olduklarını kaydetti. Hazinedar, şöyle konuştu: “İmar yoğunluğunu artırmadan bağımsız Türk mimarisinin örneklerini vererek her adada farklı cephe uygulamaları, kentsel tasarım uygulamalarıyla yüksek tavanlı estetik binalarla kentsel dönüşümü gerçekleştirmek istiyoruz.”


Beşiktaş meydanında trafiğin yer altına alınması görüşünde olduğunu  söyleyen Başkan Hazinedar, aynı şekilde Akmerkez’in olduğu bölgede de trafiğin alta alınması için çalıştıklarını anlattı. Ortaköy’de zeminin değiştirilmesini içeren projeyi hayata geçirmeleri durumunda ise tarihî dokuya zarar vermeyeceklerini belirtti.


Belediyecilik anlayışında silüeti bozan ve imar yoğunluğunu artıran hiçbir şeyin olmayacağını vurgulayan Başkan Hazinedar, “Yukarı Beşiktaş’ta şehrin taleplerine uygun imar yoğunluğu verilebilir. Ben gökdelenlere karşı değilim; ama gökdelenlerin yeri doğru seçilmeli, altyapısı çok iyi hazırlanmalıdır.” diye konuştu. Belediye için en önemli projenin, aşağı Beşiktaş’taki Ihlamurdere hattı ile Ortaköy ve Mecidiye mahallelerinin bulunduğu bölgelerde mutlaka kentsel dönüşüm, riskli bölge çalışmaları yapılacağını ifade eden Hazinedar, projenin detaylarını şöyle aktardı:


“Ihlamurdere ve Ortaköy-Mecidiye hattında Türkiye’nin en önemli kentsel dönüşüm ve tasarım alanını gerçekleştiriyoruz. Bu konuda Büyükşehir ile yakın çalışma içindeyiz. Ben bina bazlı, blok bazlı kentsel dönüşümü doğru bulmuyorum. Ada bazlı yapmak zorundayız ki, sonuçta inşaat sonrası yeşil alanlar, otoparklar üretebilelim. Bugün İstanbul’da yaşadığımız en önemli sorun parklaşmamanın sokaklarda gerçekleşiyor olması. Bunu ortadan kaldıracak projeleri ancak ada bazlı kentsel dönüşümle halledebiliriz. Bu nedenle Ihlamurdere gibi mahallelere de yapacağımız projelerde ada bazlı kentsel dönüşüm düşünüyoruz. İmar yoğunluğunu artırmadan bağımsız Türk mimarisinin örneklerini vererek her adada farklı cephe uygulamaları, kentsel tasarım uygulamalarıyla yüksek tavanlı estetik binalarla kentsel dönüşümü gerçekleştirmek istiyoruz.”


Ortaköy meydanının zeminini de değiştireceğini söyleyen Hazinedar, İstanbul Büyükşehir Belediyesi’nin Beşiktaş meydanı için trafiği yeraltına alma projesini de desteklediklerini kaydetti. Hazinedar, şu bilgileri verdi: “Büyükşehir eski projesinden vazgeçmiş gibi gözüküyor ama biz eski projede ısrarlıyız. Muhakkak trafik alttan geçmelidir. Üstten geçecek trafiği doğru bulmuyorum. Aynı zamanda Akmerkez’in orada trafiğin alta alınması, metro hattına paralel olarak Boğaziçi Üniversitesi’ne yakın bir noktadan çıkması, o hattın tamamen yayalaştırılması şehri daha işlevsel bir duruma taşıyacaktır.”


Hazinedar, Mecidiyeköy-Mahmutbey metro hattının Kabataş’a bağlanmasını da geç kalınmış bir proje olarak değerlendirdi.



Elif Eşit/Zaman 





Geri Dön