Beşiktaş'a metro ne zaman yapılacak?
Beşiktaş’ın 30 Mart yerel seçimlerinde yüzde 77 gibi rekor bir oyla seçilen yeni Belediye Başkanı Murat Hazinedar’ın kapısını çalıp, trafik çilesini çözmeye dair projelerini ve diğer çalışmalarını sorduk...
İSTANBUL'un en gözde ilçelerinden Beşiktaş'ın nüfusu 186 bin. Ancak her gün 2 milyon kişilik insan trafiğine ev sahipliği yapıyor. Bu kadar yoğun insan trafiğine rağmen, ne Hacıosman Taksim metro hattına bir hatla bağlanıyor ne de Kabataş'ta bulunan tramvay veya fünikülere.
Taksim'den Dolmabahçe'ye inen yol İstanbul'un en çok trafik çilesi çekilen noktalarından biri.
Köprü trafiği nedeniyle de Barbaros Bulvarı özellikle akşam saatleri kilit durumda.
Beşiktaş'ın 30 Mart yerel seçimlerinde yüzde 77 gibi rekor bir oyla seçilen yeni Belediye Başkanı Murat Hazinedar'ın kapısını çalıp, trafik çilesini çözmeye dair projelerini ve diğer çalışmalarını sorduk.
* Neden Beşiktaş Metro ile Taksim ve Zincirlikuyu'ya bağlanmıyor? Neden Kabataş tramvay hattı buraya uzatılmıyor? Şehrin trafiğin en yoğun olduğu yer oysa ki...
- Metro ve tramvay neden Beşiktaş'tan geçmiyor? Topbaş ile görüşmemizde Kabataş'tan Beşiktaş'a tramvay hattının uzatılmasını, Zincirlikuyu üzerinden de Metro'ya bağlanmasını görüştük.
* Bunları yıllardır duyuyoruz ama trafik çilesi devam ediyor. Şehrin göbeğindeki Beşiktaş adeta toplu taşımadan izole edilmiş gibi duruyor.
- Hem bizim hem İBB'nin projeleri var bunlarla ilgili ama bir türlü uyum sağlanamamış ve neticede halk, kent büyük bir bedel ödüyor. Ayrıca, Beşiktaş Meydan projemiz var. İBB trafiği üstten geçirmek istiyor, biz alttan geçsin istiyoruz. Kadir ağabey ile anlaşacağımızı, trafiği yerin altına alacağımızı umuyorum.
KENTSEL DÖNÜŞÜM GEREKİYOR * Beşiktaş'ta münferit kentsel dönüşümler göze çarpıyor. Sizin belediye olarak bu tür projeleriniz var mı?
- Beşiktaş, merkezdeki çirkin yapılaşmaya rağmen gözde... Biz Sinanpaşa, Türkali, Cihannüma ve Abbasağa gibi mahallelerde sağlıklı sosyal alanlar, yeşil alanlar ve otoparklar yapmak için ada ada kentsel dönüşüm gerçekleşsin istiyoruz. Gerekirse büyükşehir belediyesi, Başbakanlık ve Çevre ve Şehircilik Bakanlığı ile yakın diyalog kurarak kentsel dönüşüm adımlarını atmak istiyoruz. Türk, Osmanlı ve Fransız mimarisiyle... Ve bunu, imar yoğunluğunu artırmadan yapacağız. Ayrıca, Dolmabahçe Caddesi'nden başlayıp Ihlamur Kasrı'na kadar olan alanda ilk adımı atıyoruz.
Doğuş