Betonsa, sıkıştırılmış beton ile yolların ömrünü uzatıyor!
Son yıllarda giderek artan karayolları onarım masraflarına ve harcanan zamana etkili etkili bir çözüm olarak karşımıza çıkan ‘Silindirle Sıkıştırılmış Beton Yollar’, Betonsa ve Samsun Belediyesi’nin iş birliğiyle Samsun’da hayata geçti.
Asfalt ve geleneksel beton yollara oranla maliyet tasarrufu sağlayan, buna karşılık dayanıklılık açısından çok daha güçlü olan Silindirle Sıkıştırılmış Beton Yollar’ın gelecekte tüm Türkiye’de yaygınlaşması öngörülüyor.
Çimento Sektörü Hazır Beton Meslektaşları Toplantısı, Betonsa’nın ev sahipliğinde Samsun’da yapıldı. Samsun Büyükşehir Belediyesi ve Türkiye Çimento Müstahsilleri Birliği temsilcilerinin yer aldığı toplantının gündeminde, giderek önemini artıran beton yollar konusu ön plana çıktı.
Toplantı öncesinde Silindirle Sıkıştırılmış Beton Yol Uygulama Sahası’na bir teknik gezi düzenlendi. Ardından SASKİ Konferans Salonu’nda bir araya gelen katılımcılara, Samsun’un yanı sıra Kocaeli ve Denizli’den de örnek beton yol uygulamaları hakkında bilgiler verildi.
Samsun’da 700 kilometreye yakın Silindirle Sıkıştırılmış Beton Yol yapılacak
Betonsa ve Samsun Belediyesi’nin iş birliğiyle Samsun’da hayata geçen Silindirle Sıkıştırılmış Beton Yolların önemini vurgulayan Samsun Büyükşehir Belediyesi Genel Sekreteri Mustafa Yurt, “Kent yerleşkesinin amfi tiyatroyu andırması sebebiyle asfalt yollar yağmur ve selden etkilenerek oldukça zarar görüyordu. 5-6 yıldır beton yolların yapımıyla ilgili çalışmalar yürütüyoruz. Bugüne kadar Samsun’da yirmiye yakın köy yolunu bu metotla düzelttik. Köy yollarının dar olması sebebiyle yapım esnasında yollar kapanmadan çözüm sunduk. Önümüzdeki 3 yılda 1.200 kilometre yolun betona dönüştürülmesini hedefliyoruz. Bu da 1,5 milyon metreküp beton anlamına geliyor. Tamamının yerli malı ve döviz girdisi olmadan yapılacak yolların yüzde 60’ının Silindirle Sıkıştırılmış Beton Yol olmasını planlıyoruz” dedi.
Silindirle Sıkıştırılmış Beton Yol, hem maliyet hem işgücü avantajı sağlıyor
Son yıllarda giderek artan karayolları onarım masraflarına ve harcanan zamana etkili bir çözüm sunduklarını belirten Akçansa Hazır Beton ve Agrega’dan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Musa Keşaplı da “Silindirle Sıkıştırılmış Beton Yollar; özellikle ağır taşıt trafiği bulunan yollarda, belediyelerin kontrolü alanındaki şehir içi yollarda ve il özel idareleri yetki alanında bulunan köy yollarında yapım yöntemlerindeki kolaylık, ekonomiklik ve kalıcılığı ile önemli bir alternatif olarak karşımıza çıkıyor.
Asfalt ve geleneksel beton yollara kıyasla maliyet olarak daha ekonomik, buna karşılık mukavemet ve dayanıklılık açısından çok daha güçlü olan ve derz gerektirmeyen bu yollar, hızlı uygulaması ve onarım gerektirmeyen yapısı ile iş gücü açısından da yaklaşık yüzde 50 tasarruf sağlıyor. Silindirle Sıkıştırılmış Beton Yollar’ın gelecekte tüm Türkiye’de kullanımının artmasını hedefliyoruz” diye konuştu.