Beykoz 3. köprüye karşı itiraz dilekçesi kampanyası başlattı!
3. köprüye karşı başlatılan dilekçe kampanyasına STK temsilcilerinin yanı sıra Beykoz’un tahrip olmasını istemeyen yöre sakinleri de katıldı
Onaylı bir planı olmadan yasadışı ihale edilen “3. Boğaziçi Köprüsü”yle bağlantılı “Kuzey Marmara Otoyolu” planlarına Beykoz ilçesinde itiraz edildi. CHP’li Belediye Meclis Üyesi Halit Kılıç ve arkadaşlarınca başlatılan dilekçe kampanyasına, STK temsilcilerinin yanı sıra sit alanı olan Beykoz’un köprü ve viyadüklerle tahrip olmasını istemeyen yöre sakinleri de katıldı.
Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı’nca 4 Haziran 2012 tarihinde “resen” onaylanan “Kuzey Marmara Otoyolu İstanbul İli Beykoz İlçesi Poyrazköy Geçişi Uygulama İmar Planı Değişikliği” belediye binasında 25 Haziran 2012-25 Temmuz 2012 tarihleri arasında askıya çıkarıldı.
İtirazın gerekçeleri
Anadolu yakasında Beykoz’a bağlı Poyrazköy ile Avrupa yakasında Sarıyer’e bağlı Garipçe üzerinden geçmesi tasarlanan 3. köprüyü de içeren plan değişikliğine yapılan itirazda özetle şöyle denildi:
“1/1000 ölçekli haritalara işlenmiş olarak askıya çıkan imar planı değişikliğine ait paftalar; imar mevzuatındaki plan tanımlarıyla hiçbir ilgisi olmayan, tek bir arazi kullanım kararının bile yer almadığı; sadece Boğaz geçişi ve çevre yollarının bir kısmının gösterildiği güzergâh şemasıdır.”
Bu “şema”nın 3194 sayılı İmar Kanunu’nun 5. maddesine göre çevre düzeni planı, bölge planı ve nazım imar planlarına uygun olarak hazırlanmış bir plan olmadığının belirtildiği itirazda şunlar da vurgulanıyor:
“1/5000 ölçekli nazım imar planı olmayan bölgede 1/1000 ölçekli imar planı değişikliğine ait paftalar ile planlama tekniğine ve şehircilik ilkelerine aykırı bir sözde planlamalar zinciri oluşturulmuştur.”
Öte yandan 1/1000 plan değişikliğinin askı süresinin bitimine saatler kala bu kez de aynı güzergâhın “1/5000 ölçekli” nazım imar planı değişikliğinin 24 Temmuz 2012’de askıya çıkarılmasına da dikkat çekilen itirazlarda şunlar anımsatılıyor:
“Planlar bir üst ölçekli planlara uymak zorundadır. 1/5000 ölçekli planları olmayan bir bölgenin 1/1000 ölçekli planlarının askıya çıkarılmış olması; başlı başına bir imar skandalıdır.”