Beyoğlu'na yatırım yapan kazanır!
İstanbul'un gözbebeği Beyoğlu yaralarını sarıyor, iyi zamanlarda 20 milyon lira iş hacmi yaratan esnafın, terör saldırılarının ardından eski günlerine dönebilmesi için tanıtım atağı başlatıldı. Beyoğlu Belediye Başkanı Ahmet Misbah Demircan, "İstiklal'de kalan kazanır" dedi.
Yaşanan bombalı terör saldırıları ve 15 Temmuz darbe girişiminin bütün olumsuz etkilerine rağmen İstanbul Taksim-Beyoğlu, yine güçlü bir şekilde cazibe merkezi olma iddiasmı sürdürüyor. Esnafın asıl gelir kaynağı turizm olan Beyoğlu'nda popüler zamanlarda 15 milyonu dış, 5 milyonu da iç ziyaretçiden olmak üzere günde 20 milyon lira iş hacmi yaşanıyor. 45 bin yatak kapasiteli Beyoğlu'nda iyi zamanlarda doluluk oranı ise yüzde 80'i buluyor.
Darbe sonrası yüzde 10
Kısa süreli düşüşten sonra şimdilerde yeniden eski doluluk oranlarına yaklaşıldığını kaydeden Beyoğlu Belediye Başkanı Ahmet Misbah Demircan, "Belli ki fiyatlarımız toparlanacak" dedi. Darbe girişiminin ertesi günü bu oranın yüzde 10'a gerilediğini belirten Demircan, Rusya, İsrail ve İran ile iyileşmenin ardından hemen turistin gelmeye başladığını kaydetti. Demircan, "Beyoğlu'na güvenerek gelin" dedi.
192 bin çalışan var
Kaybettikleri müşteriyi yeniden kazanmaya başladıklarını ifade eden Demircan, şunları dile getirdi: "Bir turist, kişi başı günde 100 dolar (yatak, yeme-içme, alışveriş) harcıyor. Bu da yaklaşık 5 milyon dolarlık bir ciro demek. Ülkemizde yaşanan olaylardan dolayı bir daralma oldu ama toparlanmanın da hızlı olacağını bilen esnaf, işçi çıkarmadı. İstediği ciro olmasa da toparlanıyor. Toplam 192 bin çalışan var."
Büyük potansiyel
Beyoğlu'nda 12 bin işletme var. 6 bini perakende sektörü. Kalan, ajans, emlakçı, hukuk bürosu. Dükkanlarda kiraların yüksekliğinden dolayı kapanmaların olduğunu ama hemen yerine başkasının geldiğini belirten Demircan, "1.5 kilometrelik cadde boş kalmaz, giden kaybeder, kalan kazanır. Çünkü istiklal Caddesi bir pazar. Beyoğlu'daki yatak, İstanbul'un yatak kapasitesinin ve şehre gelen turistin de yüzde 30'u demek" dedi.
Esnafla birlikte 'akıllı tanıtım'
Esnafla birlikte hareket edecekleri 'Smart Beyoğlu' adıyla akıllı tanıtım konsepti geliştirdiklerini belirten Ahmet Misbah Demircan, "Esnafımızı sosyal medya hesaplarına teşvik ediyoruz. Bu sosyal medya hesapları üzerinden müşteriye tanıtımı, yurtiçinde ve dışında kılcal damarlara nüfus edecek şekilde bir organizasyonla gerçekleştirebilmeleri için hazırlık yaptık. Bu hizmetimizi esnafımıza ücretsiz sunuyoruz" dedi.
Turizmciler geliyor
Ahmet Misbah Demircan, Ekim'de Beyoğlu'nda uluslararası iki organizasyon yapacaklarını söyledi.
23 Ekim'de Ortadoğu'dan müşteri getiren acenteleri toplayacaklarını kaydeden Demircan, hemen ardından da Batı pazarından turist getiren turizmcilerle buluşacaklarını bildirdi. Demircan, "Bu toplantılarla turizmcilere, Beyoğlu'nda İstanbul'da ve Türkiye'de her şeyin normal olduğunu, güvenle gelinebileceğini göstermeyi amaçlıyoruz" dedi.
Posta