Perakende

Beyoğlu’nda mağazalar hareketlenmeye başladı!

TERÖR saldırıları sonrası ziyaretçi sayıları düşen ve mağazaların teker teker kapandığı İstanbul Beyoğlu’na geri dönüş başladı.

İçerisinde mağazalar, yeme-içme alanları Madame Tussauds Müzesi ve Emek Sahnesi’nin bulunduğu Grand Pera’nın Genel Müdürü İhsan Salar, “Beyoğlu’nda 2003 yılında da terör saldırıları yaşanmış ve kısa sürede toparlanma sağlanmıştı. Kasım ayından beri biz de burada bir toparlanma görüyoruz. Hem mağazalar bazında hem de ziyaretlerde Beyoğlu’na bir geri dönüş söz konusu. Sadece Madame Tussauds Müzesi’ni 2 ayda 100 bin kişi gezdi. Havaların ısınmasıyla Beyoğlu’na gelenlerin sayısı artacaktır” şeklinde konuştu.


Beyoğlu’nun ziyaretçi sayısının yılda 500 milyona ulaştığını belirten İhsan Salar, şunları söyledi: “Bu günde 1.3 milyon ziyaretçi demek. 2016’da bu sayı çok düştü. Ancak Beyoğlu’na yapılan kültür sanat yatırımları buraya olan ilgiyi tekrar arttırmaya başladı. Özellikle canlı performanslar Beyoğlu’nun ziyaretçi sayısını olumlu etkiliyor. Kültür sanat odaklı iş modelimizle, 2017’de 20 milyon ziyaretçiyi Grand Pera’da ağırlamayı hedefliyoruz. 20 milyon ziyaretçinin en az yüzde 15’lik kısmının müze, sinema, tiyatro, konser gibi, bileti önceden satın alınan etkinlikler aracılığıyla Grand Pera’ya geleceğini düşünüyoruz.”


YÜZDE 40’I KÜLTÜR-SANAT


2016’nın zorlu bir yıl olduğunu, Beyoğlu’nun da mevcut gündemden etkilendiğini ifade eden İhsan Salar, “Cadde üzerindeki mağazaların genellikle bireysel mal sahipleri var, ticari anlamda kurumsal bir yapıdan söz etmek mümkün değil. Mal sahiplerinin, zorlu ekonomik koşullarda markaları desteklemesi de ne yazık ki gerçekçi değil. Belirli bir finansal gücü ve tecrübesi olan Grand Pera gibi kurumsal yapılar, zor günlerde markalara çok daha esnek davranabilir, ticaretin kesintisiz bir şekilde devam etmesine zemin yaratabilir. Grand Pera’da toplam metrekarenin yaklaşık yüzde 40’lık bölümü kültür-sanat faaliyetlerine ayrılmış durumda. Mevcut durumda kiralanan toplam alan ise 10 bin 500 metrekareye ulaşmış durumda” dedi. 



PERAKENDE sektörüyle ilgili değerlendirmelerde de bulunan İhsan Salar, sözlerine şöyle devam etti: “Bugün AVM’ler, ülke ekonomisinde 53.5 milyar dolarlık bir yatırımı ve 450 bin nitelikli istihdamı temsil ediyor. Bu boyutuyla sektörün, her kriz döneminden daha da güçlü bir şekilde çıkma potansiyeline sahip olduğuna inanıyoruz. 2016’da yaşanan olumsuzluklar, tüm sektörleri olduğu gibi perakende sektörünü de etkiledi. Ancak biz geleceğe umutla bakıyoruz. Alışveriş Merkezi ve Yatırımcıları Derneği verilerine göre, AVM sektörü 2016 yılını 100 milyar TL’lik bir ciroyla kapattı. 2017 yılında cironun 110 milyar TL’ye ulaşması bekleniyor, 2023 hedefi ise 200 milyar TL. Doğru yatırım ve stratejilerle bu hedeflere ulaşmak mümkün.”



Hürriyet