Turizm

Biblio Globus ve Tez Tour birleşiyor mu?

Antalya’da 19 yıl önce Türk ve Rus ortaklığı ile kurulan Tez Tour ile son dönemdeki başarılı çalışmaları ile sektör liderlerini zorlayan Rus tur operatörü Biblio Globus’un birleşme kararı aldığı iddiası turizm sektörüne bomba gibi düştü.


Antalya’da 19 yıl önce Türk ve Rus ortaklığı ile kurulan Tez Tour ile son dönemdeki başarılı çalışmaları ile sektör liderlerini zorlayan Rus tur operatörü Biblio Globus’un birleşme kararı aldığı iddiası turizm sektörüne bomba gibi düştü.


GÖRÜŞME DOĞRULANDI 

İki şirketin birleşme sürecinin başladığı, şirket ortaklarının prensip anlaşmasını tamamladığı, süreçle ilgili sadece teknik detayların görüşüldüğü belirtilirken, Biblio Globus Türkiye Genel Müdürü Sezgin Özer iki şirket arasındaki dirsek temasını doğruladı.


AÇIKLAMA YAPACAĞIZ

“Birleşme konusunda görüşmeler devam ediyor” diyen Özer, “Henüz sonuçlanan bir şey yok. Zaten alınan bir karar olduğunda bunu kamuoyu ile paylaşacağız. Birleşmenin sektöre etkileri konusunda şimdiden bir şey söylemek doğru olmaz” dedi. Tez Tour Genel Müdür Yardımcısı Ferhan Yılmaz ise birleşme süreci ile ilgili açıklama yapmaktan kaçındı. 


UCUZ TATİL

Biblio Globus, dünyanın 30 farklı destinasyonuna yılda 1 milyon 350 bin yolcu taşıyor. Şirketin öne çıkan özelliği ise Rusya’daki satışlarda farklı bir yöntem izlemesi ve diğer tur operatörlerine göre yüzde 30 daha ucuza tatil olanağı sağlaması. Globus, müşterilerine ‘Türk tur operatörleri yıllarca size pahalı fiyattan tatil sattılar’ sloganıyla yaklaşıyor.



1 MİLYON TURİST

Başta Rusya olmak üzere Ukrayna, Belarus gibi çevre ülkelerden yılda 1 milyona yakın turisti Türkiye’ye getiren en önemli tur operatörlerinden Tez Tour ise 19 yıl önce Türk ve Rus şirketi olarak kuruldu. Tez Tour bugün uluslararası şirket olarak 27 ülkede faaliyet gösteriyor.


BAŞARI ARTIYOR 

Yılda yaklaşık yüzde 30 oranında büyümekte olan Doğu Avrupa ve BDT pazarında, hızlı ve istikrarlı bir gelişim sergileyen Tez Tour,  2010 yılında Türkiye’de turizm faaliyeti yürüten firmalar arasında, “Ağırlanan Müşteri Sayısı” bazında yapılan sıralamada TUI’nin ve Thomas Cook’un ardından 3. sırada, Doğu Avrupa ve BDT pazarında ise 1. sırada yer aldı.

 


Hürriyet