Konut

Bien Seramik Ortadoğu ve Afrika pazarına odaklandı

Küresel bunalıma rağmen büyümesini sürdüren bu bölgeler, Türk işadamları için adeta can simidi oldu

Ekonomik krizde Avrupa pazarında kayba uğrayan Türk şirketleri, Afrika ve Ortadoğu'yu keşfetti. Küresel bunalıma rağmen büyümesini sürdüren bu bölgeler, Türk işadamları için adeta can simidi oldu.
 
Pek çok firma, Avrupa'daki ihracat kaybını Afrika'da telafi etti. Bunlardan biri de fayans üreticisi Bien Seramik. Şirketin Genel Müdürü Metin Savcı, Ortadoğu ve Afrika ülkelerine yönelik açılımın kendilerine ilaç gibi geldiğini, krizi bu ülkelere yapılan ihracatla aştıklarını söyledi.

Daha önce sadece Avrupa pazarına odaklanan Bien Seramik, krizi atlatmak için Afrika ve Ortadoğu piyasalarına açılım yaptı. 26 ülkeye ihracat gerçekleştiren şirket, Avrupa pazarının düşüşe geçmesi üzerine geçen yıl Suriye, Irak, Libya, Cezayir, Kenya ve Dubai'ye yöneldi. Şirket, toplam cirosunun yüzde 20'sini ihracattan elde ediyor. Genel Müdür Savcı, yeni ülkelerle bu rakamı yüzde 40'a çıkarmayı hedeflediklerini söylerken, dijital teknoloji ürünlerinin ihracattaki payının artmasıyla cirosal bazda büyüme elde edeceklerini ifade etti. İşlerinin inşaat sektörüne bağlı olarak hareket ettiğini vurgulayan Metin Savcı, krizde inşaat sektörünün yüzde 16 küçülmesine rağmen, kendilerinin bundan etkilenmediğini aktardı. İç pazarda ise bayi sayısını 100'e çıkarıp 15 yeni ürün serisini müşteriye sunarak krizi atlatmayı başardıklarını bildirdi. Bu sene inşaat sektöründeki ortalama büyüme rakamının üzerine çıkmayı hedeflediklerini dile getirirken, bu rakamın 30'u bulabileceğini kaydetti. 2009'da 80 milyon lira ciro yapan Bien Seramik, yıl sonunda 110 milyon liralık ciro hedefliyor. Firma yetkilileri 2010'da 14 koleksiyon, yani 60 seri yeni ürün çıkarmayı planlıyor.

Şirket, yeni ürünlerini bugün sona erecek Unicera Fuarı'nda da görücüye çıkardı. Fuarda hem nihai tüketiciden, hem de inşaat sektöründen büyük ilgi gördüklerini anlatan Genel Müdür, yeni bayilikler için görüşmeler yaptıklarını söyledi. 2010'da bayi sayısını 120'ye çıkarmayı hedefleyen şirket, seramik sektöründe yeni kullanılmaya başlayan dijital teknoloji seramik baskı sistemlerinin bunda büyük katkısı olacağını düşünüyor. Fuarda söz konusu ürünlerin tanıtımını yaptıklarını ifade eden Metin Savcı, söz konusu teknolojiyi Türkiye'de kullanan 3 firmadan biri olduklarını, duvar seramiklerinde ise 1 numara olduklarını bildirdi.

Bien Seramik Genel Müdürü Metin Savcı, şubat ayında sanayi üretimindeki yüzde 18'lik büyümeyi de değerlendirirken, kendi sektörlerinde de hareketliliği aynı ölçüde hissettiklerini söyledi. Sanayide çarkların yeniden dönmeye başladığını vurgulayan Savcı, son 5 yılın en iyi ayını yaşadıklarını ve bu seyrin krizden çıkış anlamına geldiğini belirtti. Kayseri Kadir Has Stadyumu'nun seramiğini kendilerinin verdiğini dile getiren Savcı, müşterileri arasında Gül İnşaat, Holiday Inn Otelleri, İstikbal ve Mondi mobilya mağazalarının da yer aldığını sözlerine ekledi.
Kenan Mehmetzade / Zaman