Genel

Bilal Gürlen, Lafayette'de takı mağazası açıyor!

The She markasını yaratarak aksesuar sektörüne giren Bilal Gürlen, Lafayette'de takı mağazası açıyor

The She markasını yaratarak aksesuar sektörüne giren ve büyül alışveriş merkezlerinde yedi takı mağazası ile faaliyet gösteren Bilal Gürlen, Paris Lafayette'de dükkan açan ilk Türk olacak. Gürlen, Lafayette Gallery'ye 15 Ağustos'ta 10 metrekarelik bir alanda kendi markasını satacak.

Aksesuar sektörü son 10 yıl içinde yabancı   markaların Türkiye pazarına girmesi ile hızlı bir büyüme trendi yakaladı. Bu alanda  faaliyet  gösteren markalı ürünlere yenileri de eklenmeye başladı.

Aile şirketi olan Euromoda'da sekiz yıl çalıştıktan sonra şirketten ayrılarak kendi markası The She'yi yaratan Bilal Gürlen, 15 Ağustos'ta Paris Lafayette caddesindeki Lafayette Gallery'de 10 metrekarelik bir dükkan açmaya hazırlanıyor. The She markasının sahibi Bilal Gürlen, bu yatırımla Paris Lafayette'de dükkan açan ilk Türk unvanına da sahip olacağını söylüyor.

The She markasını yaratırken bir dünya markası olma hedefi ile yola çıktığını belirten Gürlen, "Paris sürekli gittiğim bir kent. En son altı ay önce oraya gittiğimde Lafayette'de dükkan açmak için girişimde bulundum. Bu talebimi kabul ettirmek için çok çaba sarf ettim ve sonunda onları ikna etmeyi başardım. Orada dükkan açan ilk Türk olmak müthiş heyecan verici bir duygu" diyor.
2008 yılında yarattığı The She markası ile mağazalaşmaya başlayan Gürlen'in İstanbul'da Cevahir AVM, Armoni Park,  Starcity AVM, Ataköy Plus yapan Gürlen'in, 2010 yılının sonunda 12 mağazayla 5 milyon lira ciro ile 2012 sonuna kadar da franchise vererek 50 mağazaya ulaşma hedefi bulunuyor.

The She markasını yaratmadan önce 2003-2007 yılları arasında Laleli'de toptancılık ve ihracat yapan Gürlen, haler 40 ülkeye yıllık 5 milyon dolarlık ihraca gerçekleştiriyor. 2010 sonunda ise 7 milyon dolarlık ihracat hedefleniyor.
Tekstilkent'te 350 metrekare, Beylikdüzü'nde de bin metrekarelik bir fabrikası bulunan Gürlen'in toplam çalışan sayısı ise 50 kişi. İki fabrikanın günlük 2 bin 500 adetlik üretim kapasitesi bulunuyor.
İstanbul ve Bursa'da kendi mağazları ile Anadolu'da ise franchise vererek büyüme planları yaptıklarını belirten Gürlen, Aliyev Ailesi'nden bir ys rımcınm kendilerinden franchise al ğını, 2011 yılının baş da Bakü'de üç mağaza açacaklarını söylüyor.

Mağazalaşırken metrekare ile 100 n rekare arasında mağ; lar açacaklarım belit Gürlen, Ar-Ge departmanı kurarak da kendi ürünlerini geliştim başlayan şirket, ayda 30 adet yeni ürün geliştiriyor.

Son 10 yıldır Paris, Milano fuarlarına katıldıklarını belirten Gürlen, "Markalaşmak trendleri takip etmek gerekiyor. Türkiye'de moda trendleri ve diziler aksesuar sektörünü büyütüyor" diyor.
Türkiye aksesuar sektörünün yüklüğünün markalı ve markasız ürünlerle 500 milyon lirayı bulduğu tahmin ediliyor.
Ekonomist