Genel

Bilkom, mağaza sayısını 15'e çıkaracak!

Avrupa'da en çok satış yapan 20 Apple mağazasının 3'ü Bilkom'un...

2004 yılından bu yana dünyada 220 milyon satan iPod, Apple'ın en başarılı ürünlerinin başında geliyor. Son dönemde iPod Touch modelinden 20 milyon adet satılırken, yıl sonunda iPod satış noktalarının sayısı 3 bini bulacak. iTunes'da 100 milyon hesaba 8.5 milyar şarkı satıldı. İlk çıktığında insanların günler önceden kuyruğa girerek aldığı iPhone'da ise 30 milyon adetlik satışa ulaşıldı. Bütün bu bilgileri, karaciğer nakli yaptırdıktan 5 ay sonra, 9 Eylül'de San Francisco'da kameraların karşısına çıkararak yeni ürün ve servislerini tanıtan Steve Jobs'tan dinliyoruz. Londra'da eş zamanlı canlı bağlantıda dinlediğimiz Jobs'un yeni ürün açıklamayacağını düşündüğümüz anda ekrana yeni iPod nano geliyor.

Adımlarınızı bile ölçüyor

Yeni iPod nano'nun renkli ekranı 2.2 inç, parlak alüminyum-cam kasası var. Özelliklerine kamera, mikrofon, hoparlör ve radyo eklenmiş. Canlı duraklatma ve iTunes izleme özelliğine sahip dahili bir FM radyoya da sahip. iPod nano yeni dahili adım ölçeri sayesinde artık daha da iyi bir yol arkadaşı. iPod nano attığınız adımları ve harcadığınız kalorileri izliyor. iPod nano tek bir şarjla 24 saate kadar müzik veya 5 saatlik video oynatımı sağlıyor. 8 GB modeli 2 bin şarkı, 7 bin fotoğraf, 8 saatlik video ve 7 saatlik çekilmiş video, 16 GB modeli 4 bin şarkı, 14 bin fotoğrafı, 16 saatlik video ve 14 saatlik çekilmiş video alıyor. Ekim'deTürkiye'de satışta olacak olan yeni iPod nano 8GB ve 16 GB'lik modelle sunuluyor. ABD'de 8 GB 149 dolar, 16 GB ise 179 dolardan satışa çıktı.

Avrupa'da en çok satış yapan 20 Apple mağazasının 3'ü Bilkom'un

Apple'ın Bilkom'la yollarını ayıracağı iddiasını yanıtlayan Bilkom Genel Müdürü Cömert Varlık, "Biz işimizi büyütmeye bakıyoruz. Geçen yıl büyümede Orta ve Doğu Avrupa, Ortadoğu, Afrika bölgesinde 2. olduk. 3 mağazamız Avrupa'da ilk 20'de. Diğer ülkelere örnek gösteriliyoruz" dedi

Londra'da yeni ürün tanıtımını birlikte izlediğimiz Apple'ın Türkiye Distribütörü Bilkom'un Genel Müdürü Cömert Varlık ile Türkiye pazarını ve gelişmeleri konuştuk. Söze son dönemde sıkça duyduğumuz "Apple ve Bilkom'un yolları ayrılıyor. Apple kendi başına yola devam edecek Türkiye'de" iddiasını sorarak başlıyoruz. Varlık, "Biz de bunları duyuyoruz ama dikkate almıyoruz. Koç Grubu bünyesine geçtiğinden beri her yıl 'Satıldı, bitti' söylentileri oldu. Biz işimizi büyütmeye bakıyoruz. Biz geçen yıl büyümede 50'den fazla ülkenin olduğu Orta ve Doğu Avrupa, Ortadoğu, Afrika ve Hindistan bölgesinde ikinci sırayı aldık. Türkiye'deki satışlarımız diğer ülkelere örnek gösteriliyor" cevabını veriyor.

Yüzde 30 büyüme oldu

Şu anda 11 olan mağaza sayısını 2010'da 15'e çıkaracaklarını, artık Ankara, İzmir ve Gaziantep'te de mağazaları olduğunu kaydeden Varlık, 2008'de adet bazında yüzde 30 büyüme yakaladıklarını vurguladı. Varlık, "2008'de son 7 yılın en yüksek iPod'unu sattık. Parite fiksleme kampanyasıyla iPod satışları 4.5 kat arttı. Stoklar 15 günde eridi. Bizim 3 mağazamız Avrupa'da satışta ilk 20'ye giriyor" bilgisini veriyor. Bizim bilgidiğimiz en çok satış Kanyon mağazasında yapılıyor ama Cömert Varlık isim vermek yerine 3 mağazanın da İstanbul'da olduğunu söylemekle yetindi.

Pazardaki gelişmeler hakkında da bilgi veren Varlık, vergi indirimlerinin olumlu etkilerinin görüldüğünü belirtti ve şöyle devam etti: "Bu yılın ilk 3 ayı felaketti. Satışlar yüzde 40 civarında düştü. Vergi indirimi çok pozitif etki yaptı. Stoklar eritildi. Eritilmese şu anda hepimiz çok zor durumda olurduk. Bu sayede yüzde 40 düşüşü telafi ettik. İnşallah yıl sonunda artıya geçeceğiz." 
Vatan/Necla Dalan