Perakende

BİM'in süpermarket konsepti File'nin ilk mağazası Bahçeşehir'e!

File markası ile ‘süpermarket’ pazarına giren BİM’in İcra Kurulu Üyesi Haluk Dortluoğlu, discount (indirim) süpermarket konseptiyle yeni bir satış modeli sunacaklarını söyledi..

BİM, File markası ile ‘süpermarket’ pazarına giriyor. BİM İcra Kurulu Üyesi Haluk Dortluoğlu, ilk mağazanın İstanbul Bahçeşehir’de yaklaşık 1.000 metrekarelik bir alanda açılacağını söyleyerek, önümüzdeki yıl 10 File açacaklarını belirtti.

Dortluoğlu, ortalama 3 bin - 3 bin 500 farklı ürünün bulunacağı mağazalarda, et, şarküteri, taze sebze  meyve, unlu mamuller ve kişisel bakım bölümlerinin yer alacağını kaydetti.

Toplam 4 bin 500’e yakın mağazası bulunan BİM’in 1995 yılında Türkiye’yi perakende satışta yüksek indirim (hard-discount) modeli ile tanıştırdığını hatırlatan Dortluoğlu, “Şimdi de File ile tüketicilerimizi yeni ve farklı bir satış modeli ile buluşturacağız” diye konuştu.


Mahalle hissi yaşatacak

Türkiye’nin son dönemde yakaladığı istikrarlı ekonomik büyüme çizgisi sayesinde kişilerin ve ailelerin tüketim alışkanlıklarında da önemli değişimler yaşandığına dikkat Çeken Dortluoğlu, “Müşterilerimiz temel gıda maddelerinin dışında da düşük fiyat ve yüksek kalite standartları olan ürünlere ulaşmak istiyorlar. File ile bu değişime cevap vermeyi hedefliyoruz” dedi.

Dortluoğlu, şunları söyledi: “Amacımız tüketici ihtiyaçlarını yüksek kalitede, sağlıklı ve taze olmak şartıyla, sürekli düşük fiyatlardan karşılamak. Müşteriler kendilerini mahallelerinde, çarşılarında alışveriş yapıyormuş gibi rahat hissedecek.”

File’de özel promosyonlar, halk günü benzeri uygulamalara yer verilmeyeceğini ifade eden Dortluoğlu, “Çünkü File’de her gün düşük fiyat uygulaması olacak” diye konuştu.

File mağazalarında ortalama 30 - 35 çalışan olacağını aktaran Dortluoğlu, “Buna göre, 2015 sonuna kadar yaklaşık 500 yeni çalışan istihdam edilmiş olacak” dedi.


Üç markası var

Ürün portföylerinde ulusal ve uluslararası markaların yanı sıra, özel markaların da bulunacağını anlatan Haluk Dortluoğlu, “Satışa sunulacak 3 bini aşkın ürünün yaklaşık yüzde 25’i bu tip özel markalardan oluşacak. Temel ürün kategorilerinde şimdiden belirlediğimiz üç yeni özel marka bulunuyor. Bunlardan birisi işlenmiş gıda ürünleri için çiftçi anlamına gelen ‘Harras’ markası olacak. Kişisel bakım ürünleri için lanse edilecek özel marka ‘Daycare’, temizlik ürünleri için kullanılacak özel marka ise ‘Actisoft’ adını taşıyacak.”


Milliyet