Bina deprem testi başvurusu nasıl yapılır? Deprem risk analizi sonucu ne zaman çıkar? Talep katlandı!
Binlerce kişi binasının sağlam olup olmadığını merak ederken, bina deprem testi ve deprem risk analizi ile ilgili ayrıntılar da merak ediliyor. Peki bina deprem testi başvurusu nasıl yapılır? Binlerce kişi binasının sağlam olup olmadığını merak ederken, bina deprem testi ve deprem risk analizi ile ilgili detaylar sık sık araştırılmaya başlandı
6 Şubat tarihinde Kahramanmaraş merkezli meydana gelen ve 11 ilde büyük yıkıma neden olan depremlerden sonra bina sağlamlılığı yeniden gündeme oturdu.
Binlerce kişi binasının sağlam olup olmadığını merak ederken, bina deprem testi ve deprem risk analizi ile ilgili detaylar sık sık araştırılmaya başlandı.
Vatandaşların yaşadıkları binanın depreme dayanıklı olup olmadığını öğrenmeleri için iki yol bulunuyor. Bunlardan ilki Belediye, Çevre ve Şehircilik İl Müdürlüğü, Kaymakamlık gibi resmi kurumlara başvuruda bulunmak, ikincisi de özel bir şirketle anlaşmak.
Bina deprem testi başvurusu nasıl yapılır? Deprem risk analizi sonucu ne zaman çıkar? Talep katlandı!
AHaber'de yer alan habere göre; uzman isimler, tipik bir risk analizi sürecine ilişkin açıklamasında "Önce ön belirtilerine bakılır, iyi bir mühendis ve mimar bu ön gözlemde olası sorunları tespit edilebilir. Gerekirse karot alma yoluna gidebilir" ifadelerine yer veriyor.
Vatandaşlar, firmayla yaptıkları anlaşma ya da binanın geçmişi ile ilgili bilinenlere dayanarak, bazı durumlarda ekiplerin binada detaylı inceleme yapmaları ve karot almadan röntgen yöntemini kullanması yeterli olabiliyor.
Bu doğrultuda binanın zemini, temeli, kirişleri, duvarları, kolonları ve statik özellikleri üzerinde detaylı bir inceleme yapılıyor.
Fakat pek çok durumda da binanın durumu ya da bu incelemenin kesin güven sağlaması gerekliliği, yapının ana taşıyıcı kolonlarından, kirişlerinden ve döşemelerden örnekler (karot) alınmasını gerekli kılıyor. Ardından, binadan alınan karot örneklerinde laboratuvar ortamında çeşitli kriterler üzerinden direnç, basınç ve kalite ölçümleri yapılıyor.
Bina deprem testi başvurusu nasıl yapılır? Deprem risk analizi sonucu ne zaman çıkar? Talep katlandı!
BİNA DEPREM TESTİ SONUCU NE ZAMAN ÇIKIYOR?
Çevre ve Şehircilik Bakanlığından lisans almış kuruluşlar tarafından binaya gelinerek karot alınması ve test edilmesi ile deprem dayanıklılık testi süreci başlıyor. Karot örneklerinin alınmasından sonra 1-2 ay süre sonunda rapor İstanbul için ilçe belediyelerine bildiriliyor.
BİNA DEPREM TESTİNE NASIL BAŞVURU YAPILIR 2023?
Karot testi için bulunulan yerin Belediye Çevre ve Şehircilik Müdürlüğü aracılığıyla başvuruda bulunulabilir.
Bunun yanı sıra Belediyelere de başvuru yapılabiliyor.
Riskli binaların tespiti için Çevre ve Şehircilik Bakanlığı'ndan lisans almış kurum ve kuruluşlara tapu ve kimlik fotokopisi ile başvuru yapılabiliyor. Lisansı olan kurum ve kuruluşlar, Çevre ve Şehircilik İl Müdürlükleri aracılığıyla öğrenilebilir.
Sözleşmeli er ve erbaşlar müjde! Resmi Gazete’de yayımlandı! Memuriyet hakkı geliyor!