Genel

Bina hasar tespit raporu nereden alınır? Bina hasar tespiti ücretli mi?

Hasar tespit ve hasar tespit raporuna dair vatandaşlardan pek çok soru sorulmaktadır. İşte o sorulardan bazıları!Vatandaşlar adres ve T

BİNA HASAR SORGULAMA NASIL YAPILIR?

E-Devlet hasar tespit sorgulama nasıl yapılır? sorusu sıklıkla sorulmaktadır. Vatandaşlar adres ve T.C kimlik numaralar doğru bir şekilde girilerek, e-Devlet sistemi üzerinden ya da hasartespit.csb.gov.tr web adresi üzerinden evlerinin hasar durumları kolaylıkla öğrenilebilir.

Peki “Bina hasar tespit raporu nereden alınır? Bina hasar tespiti ücretli mi?” İşte bu benzeri soruların yanıtları…

BİNA HASAR TESPİT RAPORU NEREDEN ALINIR?

Hasar tespiti yaptırmak için Çevre ve Şehircilik Bakanlığı tarafından lisans alan kurum ve kuruluşlar ile tapu ve kimlik fotokopisi ile başvurular yapılır. Lisanslı kurum ve kuruluşları Çevre ve Şehircilik İl Müdürlükleri'nden kolay bir şekilde bilgi alınabilirsiniz. Tespit başvurusu almak için lisanslı kurum ve kuruluşlar, belirlenen ücret ile bina risk raporu hazırlanmaktadır. Bu rapor, 7 gün içinde belediyeye gönderilmektedir.

BİNA HASAR TESPİTİ ÜCRETLİ Mİ?

Bina tespit işlemi pek çok kişinin gözünde büyümektedir. Ancak binaların deprem risk performanslarının değerlendirilmesine dair çalışma için başvuru "binatespitiformu.ibb.gov.tr/basvuru" internet sayfası üzerinden ücretsiz bir şekilde yapılabiliyor.

76 MİLYAR TL DEPREM HASAR ÖDEMESİ YAPILACAK!

Türkiye Sigorta Birliği (TSB) Başkanı ve Türkiye Sigorta Genel Müdürü olan Atilla Benli, Anadolu Ajansı muhabirine, Kahramanmaraş merkezli meydana gelen depremlerin ardından bölgede çalışmalara başladıklarını ifade etti.

Konu ile ilgili olarak verilen ayrıntılara göre, depremin olduğu şehirlerde sigorta oranının yüzde 17 ile 20'lerde, Doğal Afet Sigortaları Kurumu olan DASK, sigorta oranının ise yüzde 49 olduğunu söyleyen Atilla Benli ülkemizin genelinde yüksek oranlı olan bölgeler olduğunu vurgulayan "tabii sigortalılık oranı, ancak bu Türkiye için yeterli oranda değildir. Meydana gelen deprem sonrasında toplamda 66 bin hasar dosyası bulunuyor. Söz konusu bu dosyalar ile sektörün çok hızlı bir biçimde önlemleri alındı. Hasar operasyonlarını bitirdi ve ciddi bir ödeme yapıldı. İlk tespitlerde özel sektör sigortalılarına toplamda 76 milyar TL hasar ödemesi olduğunu hesapladık. Bunun da 2,5-3 milyarı da ödenmiş durumda” diye konuştu.