Emlak Terimleri

Bina yönetimi risk analizi nasıl yapılır?

Kapıcı, bahçıvan veya güvenlik görevlisi çalıştırması durumlarında bina yönetimi risk analizi yaptırması zorunlu oluyor. Bina risk analizi kapsamına girebilmesi için bir çalışanının olması yeterli oluyor. Peki, bina yönetimi risk analizi nasıl yapılır?

Bina yönetimi risk analizi nasıl yapılır?

Bina çalışma ortamının ve çalışanların sağlık ve güvenliğini sağlama ve geliştirme amacı ile iş sağlığı ve güvenliği yönünden risk analizi yapılması gerekiyor. Binanın risk değerlendirmesi kapsamına girebilmesi için sadece bir çalışanının bulunması yeterli oluyor. Kapıcı, bahçıvan veya güvenlik görevlisi çalıştıran binalarda 1 Ocak 2013′ten itibaren risk değerlendirmesi yaptırmak zorunda oluyorlar. 


Binalarda  kat malikleri aynı zamanda işveren olarak değerlendiriliyor. Bu kapsamda kat malikleri; çalışma ortamının ve çalışanların sağlık ve güvenliğini sağlama, sürdürme ve geliştirme amacı ile iş sağlığı ve güvenliği yönünden risk değerlendirmesi yaptırması zorunlu oluyor. Binalarda olabilecek bazı tehlikeler şu şekilde sıralanıyor;


-  Elektrik kaçağı sonucu çarpılma,

-  Asansörden düşme,

-  Asansör boşluğuna düşme,

-  Merivenden düşme,

- Çatıdan cisim düşmesi,

- Yakıt kazanı patlaması,

-  Kanalizasyon kazası,

-  Su arızaları,

-  Doğal gaz kaçağı,

-  Jeneratör arızası,

-  Motopomp arızası,

-  Hasarlı merpenler,

-  Ağır yük kaldırma,

-  Acil aydınlatmaların çalışmaması,

- Bina otoparkında LPG'li araç bulunması apartmanda çalışanların can güvenliği açısından tehlike taşıyor. Bu yüzden bina yöneticisinin çalışanların güvenliği için risk analizi yapması gerekiyor. Aşağıda bina risk analizi örneği yer alıyor;


Bina yönetimi risk analizi örneği..

1.İş Yeri Unvanı

2.Adres

3.İşverenin Adı

4.Risk Değerlendirmesini Gerçekleştiren Personel Adı Soyadı

5.Risk Değerlendirmesinin Yapıldığı Tarih

6.Risk Değerlendirmesinin Geçerlilik Tarihi

7.Risk Değerlendirmesinin Yapıldığı Bölümler

8.Risk Değerlendirmesi Öncesi Tehlike tanımına yönelik Ön Çalışma Sonuçları

8.1 Çalışma ortamı bilgileri

8.2. İşyeri bina ve eklenti bilgileri

8.3. İş yerinde Yürütülen Faaliyet Bilgileri

8.4. Üretim ve Süreç Teknikleri

8.5. İş Ekipmanları

8.6.Kullanılan maddeler

8.7.Artık ve atıklarla İlgili İşlemler

8.8. Organizasyon ve Hiyerarşik Yapı

8.9. Görev, Yetki ve Sorumluluklar

8.10. Çalışanlar ortalama eğitim, yaş ve cinsiyetleri

8.11. Meslek hastalığı kayıtları

8.12.İş Kazası Kayıtları

8.13.Acil Durum Planının Olup Olmadığı

9.Risk Değerlendirmesinde Belirlenen Tehlike  Kaynakları ve Riskler ile bu risklerden kimlerin nasıl ve ne şekilde etkileneceği

10.Risk Analizinde Kullanılan Yöntem

11.Tespit Edilen Riskler Varsa Önem ve Öncelik Sırasını İçeren Analiz Sonuçları

12.Düzeltici ve önleyici kontrol tedbirleri, gerçekleştirilme tarihleri ve sonrasında tespit edilen risk seviyesi belirlenerek bir risk analizi yapılır.



Binalarda risk analizi 6331 sayılı Yeni İş Sağlığı ve İş Güvenliği Kanunu'na göre 1 Ocak 2013 tarihinden itibaren tüm işçi çalıştıran birimlerde yaptırılması zorunlu kılınmıştır.


Bina yönetiminin oluşturulması!


Öznur Yaslı/Emlakkulisi.com