26 / 12 / 2024

Binali Yıldırım: Köprü güzergahını söylemeyeceğim

Binali Yıldırım: Köprü güzergahını söylemeyeceğim

Binali Yıldırım, İstanbul Boğazı'na yapılacak 3'üncü köprü ve otoyolun İstanbul'un kuzeydeki son kalan akciğerlerinin zarar görmemesi, için farklı inşaat tekniklerini kullanacaklarını, tünel ve viyadük ağırlıklı olacağını bildirdi



Ulaştırma Bakanı Yıldırım, Türk Hava Yolları'nın (THY) ilk seferini yaptığı Toronto'daki sohbet toplantısında, İstanbul Boğazı için planlanan 3'üncü köprüyle ilgili soruları yanıtladı.

Avrupa'ya transit

Yıldırım, sorular üzerine köprünün güzergahıyla ilgili şu değerlendirmeyi yaptı: "3'üncü köprünün amacı doğu-batı arasındaki transit trafiği şehir içine sokmadan Trakya'ya, Avrupa'ya taşımaktır. Yeri, piyasada çok konuşuluyor. Bizde gizli saklı olmaz. Köprü için sadece köprü yapmanız yetmiyor. Köprü için ana ve ara bağlantı yolları lazım. 2 yıldır hassas çalışmalar yapıldı. Kamulaştırma maliyeti, çevre ve İstanbul'un trafiğine, transit trafiğe katkı sağlaması gibi hususlar dikkate alındı. Köprünün geçtiği yerin belediye imar planlarına işlenmesi lazım. İstanbul, İzmit ve Adapazarı'nda imar planlarına işlenecek ve biz açıklayacağız. Bunları yapmadan açıklama yaparsak, belediyelere emrivaki olur. Bütün bu işlemler yapılmadan ortaya atılacak güzergah bilgileri bazı mağduriyet ve haksız kazançları beraberinde getirecek. Bu ay sonuna kadar imar planlarına işlenecek hale getireceğiz. Ağustosta bu işlem yapılacak. Eylül ayında ihale ilanına çıkmayı planlıyoruz."

Yatık askı, düşey askı

Yıldırım, köprünün mimarisinin nasıl olacağının sorulması üzerine, şunları söyledi: "3'üncü köprü için iki türlü proje var: Yatık askılı ve düşey  askılı. İstanbul'un tarihi siluetine uygun olacak. Projenin orijinalinde raylı sistem yok ancak biz raylı sistem etüdü de yapalım demiştik. Orta ve uzun vadede,  Türkiye'den Avrupa'ya uzanacak direkt geçiş ve onların İstanbul raylı sisteme  bağlantısı için böyle bir etüt yaptırıyoruz. Uygulanıp uygulanmayacağı bu etüt sonunda ortaya çıkacak. Bu etüdü yapıp görmek istedik. Uygun sonuç çıkarsa yapmışken bu alt yapıyı da hazır hale getirmeyi uygun gördük" diye konuştu.
Hürriyet

Konuyla ilgili basında yer alan diğer haberler

Köprünün güzergahı sır oldu

Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım, İstanbul Boğazı'na yapılacak 3. köprü ve otoyolun İstanbul'un kuzeydeki son kalan akciğerlerinin zarar görmemesi, en az tahribata maruz kalması için farklı inşaat tekniklerini kullanacaklarını, tünel ve viyadük ağırlıklı olacağını bildirdi. Yıldırım, şunları kaydetti: '3. köprünün amacı doğu-batı arasındaki transit trafiği şehir içine sokmadan Trakya'ya, Avrupa'ya taşımaktır. Yeri, piyasada çok konuşuluyor. Bizde gizli saklı olmaz. Güzergahı söylemeyeceğim. Köprünün geçtiği yerin belediye imar planlarına işlenmesi lazım. Bunları yapmadan açıklama yaparsak, belediyelere emri vaki olur. İkincisi de bütün bu işlemler yapılmadan ortaya atılacak güzergah bilgileri bazı mağduriyet ve haksız kazançları beraberinde getirecek. Hassasiyetimiz bundan ibaret. Bu ay sonuna kadar imar planlarına işlenecek hale getireceğiz. Ağustosta bu işlem yapılacak. Eylül ayında ihale ilanına çıkmayı planlıyoruz.'
Yenişafak

"Köprü güzergahını söylemeyeceğim" 
 
Yıldırım, "Erkenden ortaya atılacak güzergah bilgileri haksız kazançları beraberinde getirecek" dedi

Boğaz'a yapılacak 3'üncü köprü için yatay ve düşey askılı, şehrin tarihi siluetine uygun 2 proje olduğunu söyleyen Bakan Yıldırım, "Güzergahı söylemeyeceğim. Eylül'de ihaleye çıkmayı planlıyoruz. Erkenden ortaya atılacak güzergah bilgileri haksız kazançları beraberinde getirecek" dedi

Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım, 3. köprüyle ilgili işlemler yapılmadan ortaya atılacak güzergah bilgilerinin bazı mağduriyet ve haksız kazançları beraberinde getireceğine dikkat çekerek, "Güzergahı söylemeyeceğim. İstanbul, İzmit ve Adapazarı'nda imar planlarına işlenecek ve biz açıklayacağız. Bunları yapmadan açıklama yaparsak, belediyelere de emrivaki olur. Bu ay sonuna kadar imar planlarına işlenecek hale getireceğiz. Ağustos'ta bu işlem yapılacak. Eylül ayında ihale ilanına çıkmayı planlıyoruz" diye konuştu. Köprünün yerinin piyasada çok konuşulduğunu da hatırlatan Yıldırım, "Köprünün inşaatına gizlice başlandığına dair haberler çıktı. Bizde gizli saklı olmaz" ifadesini kullandı.

Tünel ve viyadük ağırlıklı

3'üncü köprü için yatay ve düşey askılı olmak üzere 2 türlü projelerinin olduğunu aktaran Bakan Yıldırım, "İstanbul'un tarihi siluetine uygun olacak. Projenin orijinalinde raylı sistem yok ancak biz raylı sistem etüdü de yapalım demiştik. Orta ve uzun vadede, Türkiye'den Avrupa'ya uzanacak direkt geçiş ve onların İstanbul raylı sisteme bağlantısı için böyle bir etüt yaptırıyoruz. Uygun sonuç çıkarsa yapmışken bu altyapıyı da hazır hale getireceğiz" dedi. THYnin İstanbul-Toronto uçuşlarının başlaması nedeniyle düzenlenen davette soruları yanıtlayan Yıldırım, Başbakan Recep Tayyip Erdoğan'ın İstanbul'daki yeşil alanlar konusunda çok titiz hareket edilmesi uyarısında bulunduğunu hatırlatarak şöyle devam etti: "Köprü ve otoyol yaparken İstanbul'un kuzeydeki akciğerlerinin zarar görmemesi için farklı inşaat tekniklerini kullanacağız, tünel ve viyadük ağırlıklı geçeceğiz. Biraz ağır olacak ama böyle bir çözüm düzenledik."

% 99 tercih ediliyor

DÜŞEY askılı köprüde, 2 kule arasında ana halat ve bunları köprü tabliyesine bağlayan kablolar bulunuyor. Düşey askılar, Boğaziçi ve Fatih köprülerinde olduğu gibi dünyada da yüzde 99 tercih edilen bu uygulama. Ara açıklığı 2500-3000 metre olan köprülerde tercih ediliyor.

Kablo tutuculu köprü deniliyor

MÜHENDİSLERİN yatay askılı köprü yerine 'Kablo Tutuculu Köprü' dedikleri bu tip köprülerde, 2 kule arasında ana halat bulunmuyor. Kulelerin tepesinden tabliyeye ayrı ayrı halat çekiliyor. Bu uygulama daha çok ara açıklığı kısa mesafeli 1500 metreye kadar olan köprülerde kullanılıyor. İstanbul Boğazı'ndaki 3'üncü köprü için her 2 modelin de uygun olduğu ama düşey askılı asma köprülerin daha güzel bir görünüme sahip olduğu belirtiliyor.

UZMAN NE DEDİ?

Her iki sistemin de köprülerde uygulanabileceğini belirten Prof.Dr. Semih Tezcan "3. Köprü'yü planladıkları yerde boğaz açıklığı yaklaşık 1400 metre. Teknik olarak ikisi de uygun. Ancak kablo tutuculu köprü çirkin. Düşey askılı asma köprüler daha güzel" dedi.
Vatan

Ulaştırma Bakanı açıkladı: 3. köprü çevreci olacak  
 
Binali Yıldırım, köprü ve otoyol yapımında yeşil alanların en az tahribata maruz kalması için farklı inşaat tekniklerinin kullanılacağını söyledi: "Güzergahta tünel ve viyadüklere ağırlık vereceğiz."  
 
İstanbul'un trafiğini rahatlatmak için inşa edilecek olan üçüncü köprü çevreci olacak. Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım köprü ve otoyol yapımında İstanbul'un kuzeydeki akciğerlerinin zarar görmemesi, en az tahribata maruz kalması için farklı inşaat tekniklerinin kullanılacağını söyledi. Köprüyle birlikte yapılacak ara ve ana bağlantı yollarının inşasında tünel ve viyadüklere ağırlık vereceklerini dile getiren Yıldırım, "Başbakan Recep Tayyip Erdoğan, İstanbul'daki yeşil alanlar konusunda çok titiz hareket edilmesi uyarısında bulundu. Yeni köprü, İstanbul'un tarihî silüetine uygun olacak." dedi. Ulaştırma Bakanı Yıldırım, THY'nin seferlere başladığı Toronto'da basın mensuplarıyla sohbet toplantısı düzenledi.

Yıldırım, İstanbul Boğazı'na yapılacak olan ve güzergahı merak edilen 3. köprüyle ilgili sorularını cevapladı. 3. köprünün doğu-batı arasındaki transit trafiği şehir içine sokmadan Trakya'ya, Avrupa'ya taşımak için inşa edileceğini belirten Yıldırım, köprünün nereye yapılacağının piyasada çok konuşulduğunu söyledi. Köprünün güzergahını söylemeyeceğini tekrarlayan Yıldırım, konuyla ilgili iki yıldır hassas çalışmalar yaptıklarına dikkat çekti. Bu çalışmalarda kamulaştırma maliyeti, çevre ve İstanbul'un trafiğine, transit trafiğe katkı sağlaması gibi hususlar dikkate alındı. Köprünün geçtiği yerin belediye imar planlarına işlenmesi gerektiğini belirten Yıldırım şöyle konuştu: "İstanbul, İzmit ve Adapazarı'nda imar planlarına işlenecek ve biz açıklayacağız. Bunları yapmadan açıklama yaparsak, belediyelere emrivaki olur. İkincisi de bütün bu işlemler yapılmadan ortaya atılacak güzergah bilgileri bazı mağduriyet ve haksız kazançları beraberinde getirecek. Hassasiyetimiz bundan ibaret. Bu ay sonuna kadar imar planlarına işlenecek hale getireceğiz. Ağustosta bu işlem yapılacak. Eylül ayında ihale ilanına çıkmayı planlıyoruz.'' Bakan Yıldırım köprünün mimarisinin nasıl olacağına yönelik soruları da cevapladı. Yıldırım'ın verdiği bilgiye göre 3. köprü için iki türlü proje düşünülüyor: Yatık askılı ve düşey askılı. Her iki durumda da İstanbul'un tarihî silüetine uygun olacak. Projenin orijinalinde raylı sistem yok, ancak Ulaştırma Bakanlığı raylı sistem etüdü de yaptırıyor. Türkiye'den Avrupa'ya uzanacak direkt geçiş ve onların İstanbul raylı sisteme bağlantısı için etüt çalışması düşünüldü. Köprüden raylı sistem geçip geçmeyeceği bu etüt sonunda belli olacak.
ZAMAN 


Geri Dön