Sektörel

Binali Yıldırım: Türkiye'yi 10 büyük ekonomi arasına sokacağız!

Rüya projelerin sembol ismi olarak anılan Binali Yıldırım, "Türkiye'yi 10 büyük ekonomi arasına sokmak için ne gerekirse yapacağız. Ekonomiyi geliştireceğiz. Üretim yapan, ürettiğiyle zengin bir Türkiye olacağız" dedi.

AK Parti’nin 2’nci Olağanüstü Büyük Kongresi dün yeni Genel Başkanı seçmek için Ankara’da toplandı. Kongre’ye tek aday olarak gelen Binali Yıldırım, AK Parti’nin yeni Genel Başkanı oldu. Oylama öncesi Binali Yıldırım'ı anlatan kısa filmde kendisinin birçok projenin hayata geçirilmesinde öncülük ettiği vurgulandı. Ardından Divan Başkanı Bekir Bozdağ, 'İcraatın adamı' olarak nitelendirdiği Binali Yıldırım'ı, konuşmasını yapmak için kürsüye davet etti. 


EKMEĞİMİZİ BÜYÜTECEĞİZ


Binali Yıldırım, burdaki konuşmasında ‘Büyük Türkiye’nin dev projelerine’ dikkat çekti. Yıldırım, "İnşallah yeni dönemde ülkemizi 2023 hedeflerine kararlı bir şekilde götürmek için Türkiye'yi 10 büyük ekonomi arasına sokmak için ne gerekirse yapacağız. Ekmeğimizi büyüteceğiz, ekonomiyi geliştireceğiz. Üretim yapan, ürettiğiyle zengin bir Türkiye olacağız" dedi. 


ÜÇÜNCÜ KÖPRÜ GELİYOR


Büyük projeleri teker teker hizmete açacaklarını anlatan Binali Yıldırım, son kaynağını Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan ve Başbakan Ahmet Davutoğlu ile yaptıkları Yavuz Sultan Selim Köprüsü'nü, İstanbul'un ve Türkiye'nin hizmetine sunacaklarını vurguladı. 


GEZİCİLER RAHATSIZ OLDU


İzmir'i, İstanbul'a bağlayacak, Osman Gazi Köprüsü'nü ve otoyolunu açmak için gece gündüz çalıştıklarına işaret eden Yıldırım, şunları söyledi: “Dünyanın en büyük havalimanını Türkiye yapıyor. Bazıları bundan gocunuyor. Dünyanın en büyük havalimanını yaparken, Geziciler ne dedi? 'Havaalanını, köprüleri, bölünmüş yolları yapmayın' dediler. Bu, 'Türkiye kalkınmasın büyümesin, üçüncü dünya ülkesi olmaya devam etsin' demek." 


26 ŞUBAT 2018’DE AÇILIYOR 


Yıldırım şöyle devam etti: “Türkiye'de bu ülke sevdalısı, millet sevdalısı liderimiz Cumhurbaşkanımız Recep Tayyip Erdoğan var. Kararlılıkla çalışmaya devam edeceğiz. Dünyanın en büyük havalimanını 26 Şubat 2018'de hizmete açıyoruz. Hayırlı olsun."


Avrasya Tüneli 8 ay erken bitiyor


Avrasya Tüneli projesi de Yıldırım'ın dönemine damga vurdu. Yıldırım projenin belirlenen zamandan 8 ay önce, yani 2017'nin ikinci yarısında hizmete girmesinin planlandığını müjdelemişti. Öte yandan Türkiye'yi mobil iletişimde 3G'den sonra 4.5G teknolojisiyle tanıştıran da yine Yıldırım oldu. 5G teknolojisi için de çalışma başlatıldı.


‘Marmaray’dan geçmeyiz’ diyenler! 


Binali Yıldırım dünkü konuşmasında, Marmaray yapılınca, muhalefet partisi üyelerinin, "Marmaray'dan geçmeyiz" dediklerini hatırlatarak, "Siz geçmezseniz Marmaray'ın değeri mi azalır? Sultan Fatih Mehmet, İstanbul'u gemileri karadan yürüterek fethetti. Onun torunları Recep Tayyip Erdoğan, Ahmet Davutoğlu ve Binali Yıldırım, trenleri boğazın altından geçirerek, yürüttük" dedi.


Üçüncü Havalimanı 2018'de açılıyor


Yıldırım'ın bakanlığı döneminde, dünyanın en büyük havalimanlarından biri olacak ve 2018'de ilk etabı açılacak İstanbul 3. Havalimanı projesi çalışmaları hız kazandı. Havacılık sektöründe gerçekleştirilen liberalleşmenin sonucunda pazara birçok özel havayolu şirketi girdi. 


Yüksek hızlı ulaşım


Ankara-Eskişehir, Ankara-Konya, Ankara-İstanbul Yüksek Hızlı Tren projeleriyle büyükşehirler arasındaki mesafeler kısaldı. 1.213 kilometresi yüksek hızlı tren hattı olmak üzere toplam bin 805 kilometre yeni hat yapıldı.


Asrın projesiyle denizaltı geçişi


Marmaray projesiyle İstanbul’un Asya ve Avrupa yakaları denizaltından demiryoluyla birbirine bağlandı, uzun yıllardır mesafe alınamayan, Karadeniz Sahil Yolu Projesi tamamlanarak, bölge halkının hizmetine sunuldu. Yıldırım'ın döneminde Bakü-Tiflis-Kars Demiryolu projesi de başladı. Bu hattın bu yıl sonunda hizmete girmesi hedefleniyor.



Akşam


Haber Sabah Gazetesi'nde şöyle yer aldı


AK Parti Genel Başkanlığı'na Binali Yıldırım seçilirken ekonomide de "yeniden inşa ve refah" odaklı yeni bir döneme giriliyor. AK Parti "reformlar ve güçlü ekonomi" olmak üzere iki kulvardan ilerlerken, hem sistem hem de vitrin yenilenecek. Bakanlıklardan bürokrasiye kadar her alanda vatandaşın beklentilerini karşılayan, kalkınma hamlelerini esas alan bir yapılanmaya gidilecek. Cumhurbaşkanlığı çatısı altında oluşturulan ekonomi birimi sahada çalışmalarında etkin rol alacak.


PROJELERE TAKİP

Mega projeleri takip sistemi kurulacak. Türkiye'yi dünyanın en zengin ülkeleri arasında taşıyacak Kanal İstanbul, 3. Havalimanı, köprüler gibi projeler öngörülen takvimlerde tamamlanıp, yenileri yaşama geçirilecek. Merkez Bankası yeni dönemde finans istikrarının yanı sıra büyümeye duyarlı bir tutum ortaya koyacak. Sanayicilere daha fazla kredi kullandırılmasının önünü açacak adımlar atılacak. Bankacılık sektöründe de yeni adımlar atılacak. Yeni lisanslarla katılım bankacılığına yönelik destekler artırılacak. 


YENİ DÖNEMİN TEMEL ŞİFRELERİ

- İstihdam yaratmaya devam edilecek.

- KOBİ'ler kalkınmanın dinamosu olacak.

- Ticari kredilerde faiz sübvansiyonu yapılacak.

- Adil gelir paylaşımına dönük politikalar sürecek.

- Paralel'e hizmet eden şirketler ayıklanacak.

- Katılım bankacılığı teşvik edilecek.

- Merkez Bankası büyümeye duyarlı olacak.

- Mega projeleri takip sistemi kurulacak.

- Cumhurbaşkanlığı çatısı altında oluşturulan ekonomi birimleri de saha çalışmaları yapacak.

- Ekonomi bakanlıklarında reformları ve kurumsal yapılanmayı üstlenecek tecrübeli kadrolara genç isimlerle takviye yapılacak.

- Ekonomik istikrar ve mali piyasalarda kontrolün devamı için istişare mekanizmaları güçlendirilecek.


Sabah


Haberi Sabah Gazetesi Köşe Yazarı Rasim Ozan Kütahyalı şöyle yorumlandı



Binali Yıldırım'ın genel başkan seçildiği dünkü AK Parti kongresi çok güzel manzaralara sebep oldu. AK Parti gerçekten zor dönemeçlerden dimdik çıkmayı biliyor. Vefa kavramı bir semt adı değil AK Parti'de. Türk siyasi tarihinde böyle bir parti örneği daha yok. Dün de ifade ettiğim gibi önümüzdeki dönem aynı zamanda bir Mühendis Başbakan dönemi olacak... Mühendis Başbakan Binali Bey'in döneminde sürekli mega projeler konuşulacak... Dev mühendislik projeleri ve daha çok kalkınma konuşulacak bu dönem... Ve tüm dünyada ses getirecek olağanüstü büyüklükteki yatırımlar konuşulacak...


***

Bu yatırımları asla devlet yapmayacak. Özel şirketlerimiz bu yatırımları yapacak ve devletin kasasından 1 TL bile çıkmayacak... Binali Yıldırım sürekli hayal dahi edilemeyen projeleri gerçekleştirmek istediğini söyleyen bir adamdır. İnşallah bu dönem o hayal dahi edilemeyecek muhteşem projelerin dönemi olsun ve Gezi olaylarından beri 3 yıldır patinaj yapan Türk ekonomisi yeniden şahlansın...

***

Dün detaylarıyla içeriğini anlatmaya başladığım bu döneme damga vuracak Kanal İstanbul projesinde alttan kesik 'V' harfi biçiminde inşa edilecek kanal üzerine 6 köprü kurulacak. Bu köprülerin 4'ü ana karayolu güzergâhı olarak yapılacak. 43 kilometre uzunluğundaki kanalın genişliği 400 metre, derinliği de 25 metre olacak. Kanal, büyük gemilerin geçişine izin verecek nitelikte inşa edilecek. Kanalın inşası sırasında milyonlarca metreküp hafriyat çıkarılacak. Bu hafriyat çok büyük bir liman ve havalimanı yapımı ile kanalın kapatılmasında kullanılacak. Proje ile boğaz trafiğinin de son bulması hedefleniyor...

***

Kanal İstanbul'dan günde 150-200 arası gemi geçecek. Şehir içi karayolu trafiği ise metro, tramvay, hızlı tren ve toplu taşıma araçlarının güzergâhlarına entegre şekilde sağlanacak.

Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan'ın da katıldığı 9 ay önceki toplantıda en ince ayrıntılarına kadar ele alınan projede, nüfus yoğunluğu 1.2 milyondan 500 bine indirildi. Kurulacak şehirde doğal su kaynakları ve yeşil alanlar ile hayvanların doğal ortamlarının korunması kararlaştırıldı. Hayvanların yaşamlarını sürdürebilmesi için kanala kurulacak köprüler üzerinde doğal bitki örtüsü korunacak...

***

Kanal İstanbul etrafındaki kentlerin bina yüksekliğinin 6 katla sınırlandırılması planlanıyor. En yüksek binalar, şehir merkezlerinde kanaldan uzağa yerleştirilecek. Kentsel tasarım planının yeni nüfusa göre tamamlanmasının ardından imar planı aşamasına geçilecek. Bu kapsamda da süreci İstanbul Büyükşehir Belediyesi ve belediye şirketi BİMTAŞ yönetecek. Kanalın etrafına kurulacak kentin bir silueti olacak. Bu kapsamda villa tipi yapılardan, binaların en fazla 6 katlı olacağı konut projelerine kadar kademeli yapılaşma oluşturulacak...

***

Orman alanlarının mümkün oldukça korunacağı projeye göre, dereler ve dere yatakları konusuna da hassasiyet gösterilecek. Oluşturulacak açık alanlar bioçeşitliliği, açık hava tesislerini, pasif ve aktif rekreasyon alanlarını, küçük çaplı gıda üretimini ve çeşitli ağaçlardan oluşan bitki örtüsünü içinde barındıracak. Arkeolojik alanlarda bulunan önemli tarihi eserler için arkeolojik parklar oluşturulacak. Özel peyzajlar da sergilenecek. Kanal İstanbul projesinin Türk ekonomisine çok büyük ve kalıcı katkıları olacak. Yeter ki bürokratik prangalarımızdan kurtulalım... Erdoğan'ın Başkanlığında ve Yıldırım'ın Başbakanlığındaki Türkiye'den ana beklentimiz bürokratik duvarları tamamen yıkıp geçmesidir...


Sabah/ Rasim Ozan Kütahyalı