03 / 05 / 2024

Binali Yıldırım: Yolları böldük, 7 milyar kar ettik!

Binali Yıldırım: Yolları böldük, 7 milyar kar ettik!

Ulaştırma Bakanı Yıldırım, otoyol çalışmalarında çok önemli mesafeler katettiklerini belirterek œYolları böldük, hayatları birleştirdik. Vatandaş 7 milyar lira yakıt tasarrufu yaptı dedi



Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım, otoyol çalışmalarında 8 yılda çok önemli mesafe katettiklerini vurgulayarak œYolları böldük, hayatları birleştirdik. Yaptığımız bölünmüş yol ağı, vatandaşlara, sürücülere 7 milyar lira yakıt ve zaman tasarrufu sağladı dedi. Yıldırım, böylece 40 milyar lira harcadıkları bölünmüş yolun 7 milyar lirasınının geri geldiğini kaydetti. 74 ilin bölünmüş yollarla birbirine bağlandığını ifade eden Yıldırım, 2003-2010 arasında yapılan toplam 13 bin 556 kilometrelik bölünmüş yol yaptıklarını söyledi. Yıldırım, karayolu taşımacılığının yeniden yapılandırılmasında prensiplerinin, ˜yolların kralı olmaz, kuralı olur" şeklinde açıkladı. Yıldırım, 2023 yılına kadar 19 otoyol projesini, yap-işlet-devret ile gerçekleştirmeyi planladıklarını da belirtti.

Dünyanın en derin sualtı tüneli özelliğini taşıyan  Marmaray  Projesi"nin 29 Ekim 2013 tarihinde hizmete açılacağını söyleyen Yıldırım, bu projenin 150 yıllık bir hayal olduğunu belirterek, œDünyanın gözünü kamaştırıyor dedi. Proje tamamlandığından her gün 1.5 milyon İstanbullu"nun Avrupa"dan Asya"ya 4 dakikada geçeceğini belirten Yıldırım, İstanbul"da toplu taşımada raylı sistemin payının yüzde 8"den yüzde 27"ye çıkacağını da belirtti. İstanbul Boğazı"na kurulacak 3. köprünün hazırlıklarının tamamlandığını da açıklayan Yıldırım œİstanbul"un yakında 3. bir gerdanlığı olacak dedi.

2015"in hedefine 2005"te ulaştık

Ulaştırma Bakanı Yıldırım, 2023 yılı hedeflerine göre İstanbul"da yılda yaklaşık 150 milyon yolcu trafiği olacağını, bu trafiği iki havaalanının kaldırmayacağını belirterek, œDolayısıyla İstanbul"a yeni bir havaalanı kaçınılmaz. Atatürk ve Sabiha Gökçen işletmecileri ˜Aman böyle bir havaalanı yapmayalım, bizim işlerimize halel gelir" diye düşünmesin dedi. Göreve başladığında, Türkiye"de hava taşımacılığının 2000-2015 projeksiyonuna ilişkin kendisine getirilen raporda, 2015"te Türkiye"de hava taşımacılığının 55 milyon yolcuya ulaşacağı tahmininin yer aldığını anlatan Yıldırım œBöyle bir ülke için 2015"te 55 milyon yolcu, hakarettir. Nitekim başlattığımız projeyle 2015 tahminini 2005"te aştık. Bu yıl 100 milyonun üzerine çıkacağız dedi.
Star/NEşžE SARIDOĞAN

Konuyla ilgili basında yer alan diğer haberler

'Yeni bir havaalanı kaçınılmaz'

Bakan Yıldırım, Türkiye'nin 2023'e kadar toplam yolcu sayısını 375 milyona çıkaracağının öngörüldüğünü belirtti.

Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım, 2023 yılı hedeflerine göre İstanbul'da yılda yaklaşık olarak 150 milyon yolcu trafiği olacağını, bu trafiği iki havaalanının kaldırmayacağını belirterek, 'Dolayısıyla İstanbul'a yeni bir havaalanı kaçınılmaz. Hiçbir zaman ne Atatürk Havaalanı, ne de Sabiha Gökçen işletmecileri 'Aman böyle bir havaalanı yapmayalım, bizim işlerimize halel gelir' diye düşünmesin' dedi.

Yıldırım, 'İstanbul Sabiha Gökçen Uluslararası Havalimanı'nın Hava Ulaşımındaki Artan Önemi' konulu sempozyumda yaptığı konuşmada, 2001-2004 yılları arasında büyük oranda zarar eden havaalanının 2002'deki toplam yolcu trafiğinin 130 bin 217 iken, 2010 yılı Kasım ayında 10 milyon 223 bine ulaşarak 77,5 katlık artış sağladığını söyledi.

Bütün bu gelişmelerle beraber ilk başta belki çok büyük bir havaalanının yeterli olmadığının ortaya çıktığını ve yap-işlet-devret modeliyle terminallerin yapımını Savunma Sanayi Müsteşarlığının gerçekleştirdiğini, bununla 3,1 milyar dolar kaynağın buradan savunma sanayine kazandırıldığını ifade eden Yıldırım, 'O günlerde sayın bakan ile pazarlığa girmiştik. O pazarlıkta biz ileriyi göremediğimiz için fırsatı kaçırdık. Bize çok uygun şartlarda havaalanını devretmeye hazırdı. Biz geleceği çok iyi okuyamadığımız, ticaretle de aramız çok iyi olmadığı için bunu göremedik. Neyse savunma sanayi kazandı, memleket kazandı' şeklinde espri yaptı.

Geçen yıl gerçekleştirdikleri Ulaşım ve Haberleşme şžurası'na değinen Yıldırım, burada havacılıkla ilgili 2023 hedeflerini belirlediklerini, buna göre Türkiye'nin 2023'e kadar toplam yolcu sayısını 375 milyona çıkaracağının öngörüldüğünü hatırlattı.

Toplam trafiğin yüzde 40 civarının İstanbul'da olduğuna işaret eden Yıldırım, konuşmasını şöyle sürdürdü:

'Bunun da ağırlıklı, büyük kısmı Atatürk Havaalanı'nda oluyor. Bu hedeflere göre yaklaşık olarak İstanbul'da yılda 150 milyon trafik olacak. Bu 150 milyon trafiği iki havaalanı kaldırmaz. Bu aşikar. Yani Sabiha Gökçen'e ikinci pist de yapsak durum değişmez. Atatürk Havaalanı'nı iyileştirsek yeni yeni cihazlar koysak, ne yaparsak yapalım... Dolayısıyla İstanbul'a yeni bir havaalanı kaçınılmaz. Bunu da hiçbir zaman ne Atatürk Havaalanı, ne de Sabiha Gökçen işletmecileri 'Aman böyle bir havaalanı yapmayalım, bizim işlerimize halel gelir' diye düşünmesin. Eğer biz böyle bir havalaanını planlamazsak, asıl siz o zaman büyük sorun yaşayacaksınız.   Yapmanız gereken işletmeyi de yapamaz hale geleceksiniz.

Biz önümüzdeki 10-12 yılın planlamasını yaparken bir yandan mevcut iki havalamanını daha etkin nasıl kullanırız, bunun hesaplamasını yapacağız ama bir yandan da 2023'te uçak, yolcu trafiği ve havacılıktaki gelişmeleri dikkate alarak yeni kapasiteler oluşturmak mecburiyetindeyiz. Bu yönde çalışmalarımızı sürdürüyoruz.'

Gönül: İkinci pisti nasıl yaparız, bunun çaresine bakacağız

İkinci pist de dahil olmak üzere Sabiha Gökçen Havalimanı'nın bugünkü durumu ve geleceğini 15 Aralıkta yapılan Savunma Sanayii İcra Komitesi'nde Başbakan Recep Tayyip Erdoğan'a arz ettiklerini anımsatan Milli Savunma Bakanı Vecdi Gönül, şöyle konuştu:

'Başbakanımızın talimatı yap-işlet-devret şeklinde oldu. Yani devletten para çıkmadan ikinci pisti nasıl yaparız, bunun çaresine bakacağız. Bunu böyle duyuruyorum ki, ilgili ilgisiz herkes de bu gelişmeden haberdar olsun. İlgililer daha önceden haberdar olmuş. Neden olmasın şžimdi Ulaştırma Bakanının hiç olmaz denilen projesi, 13 milyarlık Dil İskelesi Hersek Köprüsü ile İzmit Otoyolu devletten bir kuruş çıkmadan müteahhitlerin taahhüdü ile yerine gelecek. Bu onun onda biri ancak. O yapılabildiğine göre bu da yapılır. Gerçekten işaret edildiği gibi 1950'de Türkiye'nin milli geliri 9 milyar. 13 milyar, bugünkü yatırım bütçesinden biraz fazla. Onu karşılayan özel sektör ümit ediyoruz, buradaki hizmeti de hesabını kitabını yapmak kaydıyla bir an evvel faaliyete geçirir.'

İstanbul'un daha pek çok şehir gibi Türkiye'nin yüz akı olduğunu ifade eden Gönül, 'Hakikaten de bundan sonra İstanbul'un önünde İstanbul ile mukayese edilebilecek başka şehrin olabileceğini zannetmiyorum. Hızla gelişecek ve bu gelişmede sizler bize yol göstereceksiniz' dedi.

Sempozyumda, ikinci pistin avan projesini (ön proje) hazırlamak için HEAşž ile ARUP arasında sözleşme imzalandı.

Akşam


Geri Dön