Genel

Binanın hasarlı olup olmadığını nasıl öğrenirim? Bina hasar tespit raporu nereden alınır?

Binanın hasarlı olup olmadığı nasıl anlaşılır? sorusu şu sıralarda sıkça sorulmaktadır. Oturduğunuz ev hakkında şüpheleriniz varsa, binanın hasarlı olup olmadığını kolaylıkla öğrenebilirsiniz. İşte detaylar!Yapılan bina inceleme çalışması ücretli midir? sorusu da vatandaşlar tarafından sorulmaktadır

BİNA HASAR TESPİTİ ÜCRETLİ Mİ?

Hızlı Tarama yöntemi ile tespit yaptırmak için herhangi bir kat sahibinin müracaat etmesi yeterlidir. Yapılan bina inceleme çalışması ücretli midir? sorusu da vatandaşlar tarafından sorulmaktadır. Belediyeler tarafından yürütülmekte olan bina inceleme çalışması ücretsiz olarak gerçekleştirilir.

EVİ HASARLI OLANLAR NE YAPMALIDIR?

Bir binaya ağır hasarlı raporu verilmiş ise bu bina sahiplerine 7269 Sayılı Yasa kapsamı ve şartlarında yeni konut yapılması mümkündür. Ağır hasarlı tespit edilen binalar hızlı bir şekilde boşaltılarak, hasar tespit sürecinin tamamlanması sonrasında hemen yıkılma işlemine başlanır.

 

Peki “Binanın hasarlı olup olmadığını nasıl öğrenirim? Bina hasar tespit raporu nereden alınır?” İşte bu soruların merak edilen yanıtları…

BİNANIN HASARLI OLUP OLMADIĞI NASIL ÖĞRENİLİR?

Öncelikle bağlı olunan belediyeye riskli bina tespit başvurusu yapılmalıdır. Vatandaşlar yaşadıkları binanın riskli olup olmadığını öğrenmek için herhangi bir ücret ödemeden tespit çalışması yaptırabilir.

Bağlı olunan belediyeye riskli bina tespit başvurusu yapıldıktan hemen sonra bir rapor hazırlanır.  Bu rapor kapsamında binanın riskli yapıda olup olmadığı yönünde şerh koyulur. Bina Risk Tespiti yaptırmak için kat sahiplerinden birinin ya da kanuni temsilcisinin müracaatı ile de bu tespit kolaylıkla yapılabilir. Riskli binaların tespiti için Çevre ve Şehircilik Bakanlığından lisans alan kurum ve kuruluşlara tapu ve kimlik fotokopisi ile başvurmak yeterli olacaktır. Belli bir ücret karşılığında bina risk raporu da hazırlanıyor.

Tespit başvurusundan sonra lisanslı kurum ve kuruluşlara belli bir ücret verilmesiyle birlikte bina risk raporu hazırlanır. Bu rapor, 7 gün içinde belediyeye gönderilmektedir.

HASAR TESPİT SONUCUNU ÖĞRENME!

Hasar tespitin bittiği süre takip edilerek, vatandaşları adres ve kimlik numaralarını girerek, e-Devlet sistemi üzerinden evinin hasar tespitini görebilir, konu hakkındaki bilgilere erişim sağlayabilir. Bunların yanında "hasartespit.csb.gov.tr" adresinden de kimlik numarasıyla birlikte adres sorgusu yaparak, binasının ağır hasarlı, yıkık, ya da az hasarlı, hasarsız olduğunun tespitini yapabiliyor.

Hasar tespit sürecinde binalara verilen değerlendirme raporların sonuçları muhtarlıklar veya kaymakamlıklarda 30 gün süre ile beraber ilan edilmek üzere askıya çıkarıyor.