Sigorta

Binası az hasarlı vatandaşa çok önemli uyarı! Sigortacılar üzerine basa basa ikaz etti!

Kahramanmaraş merkezli büyük depremlerin ardından bölgede artçı sarsıntıların sürdüğüne ve yeni depremlerin meydana geldiğine dikkat çeken sigortacılar, az hasarlı konutların sahiplerine, “Tespit için acele etmeyin” uyarısı yaptı.

Kahramanmaraş’ın Pazarcık ve Elbistan ilçeleri merkezli 11 ilde büyük yıkıma neden olan depremler sonrası evlerini ve araçlarını sigortalatan depremzedeler, acil nakit ihtiyaçlarını karşılamak adına sigorta şirketlerine başvurarak hasar tespiti yaptırırken, sektörden, “Acele etmeyin” uyarısı geldi.

Konuyla ilgili bir açıklama yapan Başkent Sigorta Acenteleri Derneği (BASİAD) Başkanı Hacı Ali Yücel, sigortacılık sektörünün, telafisi mümkün olmayan kayıpların ardından elini taşın altına soktuğunu vurguladı.

Sigortalı araçlar, konutlar, iş yerleri ve can kayıplarında poliçe limitleri kapsamında ödeme yapıldığını bildiren Yücel, bölgede artçı sarsıntılar ve bağımsız depremlerin devam etmesi nedeniyle depremzedelerin hasar başvuruları için acele etmemeleri gerektiğini söyledi.

Yücel, tazminat alındıktan sonra da hasarlar meydana gelebileceğinin altını çizerek, “Depremzede vatandaşlar yeni hasar konusunda sigorta eksperlerini ve şirketlerini 2. hasara ikna etmekte zorlanabilir. Mesela eviniz kısmi hasarlı, zararınız ise 150 bin TL. Anlaşma yoluyla tazminatı aldınız ancak 5 saat sonra bir sarsıntı daha oldu ve zararınız büyüdü. İşte bu farkı anlatmak zor ve yetersiz kalabilir” diye konuştu.

“KREDİLERDE SİGORTA DA VAR"

Bölgede, bankalardan konut, iş yeri, tüketici ve araç kredisi kullanmış olan vatandaşları da uyaran Yücel, bankaların kredi kullandırırken "dosya masrafı" adı altında alınan bedelin içinde mutlaka sigorta poliçesi de bulunduğunu hatırlattı.

Kullanılan kredi türüyle ilişkili hayat, konut, DASK, ferdi kaza, araç kasko ve trafik gibi sigortalarının bankanın zorunlu olarak ya kendisinin ya da başka bir aracıya bunu yaptırdığını ifade eden Yücel, bahse konu poliçelerin aslı ya da aslı yerine geçen örneği olmadan kredinin onaylanmadığını vurguladı.

Kredi kullananların haklarını bilmesinin çok önemli olduğunu belirten Yücel, asıl önemli olanın, vatandaşların bu poliçeleri bankalardan zamanında temin edebilmesi olduğunu vurguladı. Yücel “2022 senesinde bankaların yaptığı ancak sigortalı vatandaşların haberlerinin olmadığı 60-70 bin poliçe olduğu duyumunu aldık" şeklinde konuştu.

“BANKALAR ETİK DAVRANMIYOR!”

Poliçelerin e-Devlet üzerinden de kontrol edebileceğini hatırlatan Yücel, "Eğer kredi sahibi yaşıyor ise e-Devlet Kapısı'ndan 'Poliçelerim' bölümünden bulunabilmekte. Şayet şahıs hayatını kaybetmişse, e-Devlet otomatik olarak silindiği için yasal varislerden bir kişi Sigorta Bilgi Merkezine başvuru yapabilir. Söz konusu poliçeler acenteler vasıtasıyla düzenlenmiş ise genelde sorun yaşanmaz fakat bankalar tarafından düzenlenmişse poliçeye ulaşmak güçleşmekte. Zira bankalar bu konuda etik davranmıyor. Bunun duyumlarını pandemi döneminde aldık” ifadelerini kullandı.