26 / 12 / 2024

Bind Çikolata yurtdışındaki butik sayısını 35'e çıkaracak

Bind Çikolata yurtdışındaki butik sayısını 35'e çıkaracak

Erzincanlı 8 kardeşin kurduğu Bind Çikolata'nın hedefi yurtdışındaki butik sayısını 35'e çıkarmak



Erzincanlı 8 kardeşin 1971'de kurduğu Bind Çikolata, bugün yurtdışına franchise veren, çikolatanın anavatanı olarak bilinen İsviçre'den ortaklık teklifleri alan bir markaya dönüştü. Yıl sonunda yurtdışındaki butik sayısını 35'e çıkarmayı hedefleyen şirket, İsviçreliler'i Türkiye'de yatırıma ikna etmeye çalışıyor

Erzincanlı Binay kardeşlerin 1971 yılında Ataköy'de küçük bir dükkanda kurduğu Bind Çikolata, bugün yurtdışına franchise veren, çikolatanın anavatanı olarak bilinen İsviçre'den ortaklık teklifleri alan bir markaya dönüştü. Yıl sonuna kadar yurtdışındaki butik sayısını 35'e çıkarmayı hedefleyen şirket, Macaristan'da 10 butik mağaza birden açacak. Macaristan'daki girişimci Avusturya ve Hırvatistan pazarlarına da Bind mağazasıyla girecek.

"Binaylar'ın Dünyası" anlamına gelen Bind, İsviçre'de ortaklık teklif eden İsviçreliler'e "Türkiye'de ortak yatırım yapalım" şeklinde karşı teklif sundu. Bind'in ortağı 8 kardeşten biri olan Haydar Binay, "Neuchetel Kantonu'nun en üst düzey yönetimi Bind'i İsviçre markası olarak orada üretip dünyaya satmak istiyor. Biz de Türkiye dışında yatırıma sıcak bakmıyoruz. Merkez İsviçre'de olsun, üretimi Türkiye'de yapalım veya Türkiye'de ortak şirket kurup yatırımı da burada gerçekleştirelim dedik. Ancak henüz orta yolu bulamadık. Çok ısrar ediyorlar. Görüşmelerimiz sürüyor. Yakın zamanda orta bir yol bulacağımızı düşünüyoruz" dedi.

Yurtdışından talep çok

İsviçre'de yatırım ortamının çok uygun olduğunu ve yatırımcılara birçok imkanlar sunulduğunu sözlerine ekleyen Binay, Türkiye'de hatta dünyada çok az sayıda el yapımı ve yüzde 100 gerçek çikolata yağından hazırlanan çikolata üreticisinden biri olduklarını, bu nedenle yurtdışından büyük ilgi gördüklerini belirtti. Binay, yurtdışında büyüme planlarını bu ilgi çerçevesinde hızlandırdıklarını da anlattı. Şu anda Moskova, Kazakistan, Birleşik Arap Emirlikleri, Lübnan, Libya, İsrail, Kanada, Almanya ve ABD'ye ihracat yaptıklarını, bu ülkelerde kendi adını taşıyan franchise'lar olduğunu belirten Binay, Macaristan gibi birçok ülkeden girişimcinin kapılarını çaldığını vurguladı.

Çikolata dolabı geliyor

Yurtiçinde de büyümeye devam edeceklerini ifade eden Binay, sözlerini şöyle sürdürdü:

"Şu anda 8 franchise ve 3'ü bize ait olmak üzere yurtiçinde 12 mağazamız var. Yurtdışındaki butik mağaza sayımızı 35'e çıkarmayı hedefliyoruz. Sene sonuna kadar yurtiçinde 24 franchise ulaşmayı planlıyoruz. 1.000'in üzerinde ürün çeşidimiz var. Yeni ürün ve hizmetler üzerinde çalışıyoruz. Örneğin önümüzdeki günlerde alışveriş merkezleri ve büyük mağazalarda kendi tartısı ve yazar kasası olan özel çikolata dolabıyla yer alacağız. Bu projemizin büyük ilgi çekeceğini düşünüyoruz. Bu dolapta 44 çeşit çikolata olacak. Bu dolap mağaza kurmaktan daha ucuz olacak. Bir mağazanın maliyeti 60-70 bin TL iken dolap sadece 20 bin lira yatırım gerektirecek."

Krizde insanlar stresten daha fazla çikolata yiyor

HAYDAR Binay, krizde çikolata tüketiminin arttığını söyledi. Binay, "Krizde insanlar stresten daha fazla çikolata yiyor. Mutluluk hormonu salgıladığı inancı etkiliyor. Tüketim düşmüyor ama alım miktarı değişiyor. Örneğin eskiden kiloyla alan şimdi çok daha küçük partiler halinde alıp tüketimini yayıyor. Krizde 100 gramlık paketler halinde çikolata satıldı" dedi.

Çikolata pazarının büyüklüğü 1 milyar dolar

* Bind, yılda 400 ton çikolata üretiyor. Bunun yüzde 50'sini yurtdışına ihraç ediyor.

* Almanya'da açılan şubesiyle Überblick dergisi tarafından lezzet, kalite ve çeşit açısından en iyi marka ve butik seçildi.

* Türkiye'de pazarda toplam pazarın büyüklüğü 120 bin ton. Parasal olarak pazarın büyüklüğü 2008 yılında 1 milyar doları geçti.

* Dünyada 6 milyon tonluk bir tüketim var ve parasal olarak bu 75 milyar dolarlık bir büyüklüğe denk geliyor.

* Dünyada üretim ve tüketimin yüzde 40'ın üzerinde bölümü Avrupa'da yapılıyor. Avrupa'yı ABD izliyor.

* Türkiye'de kişi başına tüketim 1 kg civarında. AB ülkelerinin ortalaması kişi başına 10 kg. En fazla tüketim 11 kg ile İsviçre'de.

Vatan


Geri Dön