Emlak Terimleri

Birden fazla işveren olması durumunda risk değerlendirmesi çalışmaları!

Birden fazla işveren olması durumunda risk değerlendirmesi çalışmaları nasıl yapılıyor? Risk değerlendirmesi çalışmaları ayrı ayrı mı yapılıyor yoksa yine tek bir risk değerlendirmesi mi hazırlanıyor?

Birden fazla işveren olması durumunda risk değerlendirmesi çalışmaları!

Risk değerlendirme çalışmaları, işyerinde muhtemel riskleri belirlemek ve bu riskler için önceden alınması gereken önlemleri belirleyip uygulamak için yapılıyor.


İş Sağlığı ve Güvenliği Kanununa göre işçi çalıştıran tüm işyerlerinde yapılması zorunlu olan bu risk değerlendirme çalışmaları; işyerinde birden fazla işveren olması durumunda nasıl yürütülüyor?


İş Sağlığı ve Güvenliği Risk Değerlendirmesi Yönetmeliğine göre, birden fazla işveren olması durumunda risk değerlendirmesi çalışmaları ayrı ayrı yapılıyor. Söz konusu yönetmelik hükümleri aşağıda sıralanıyor:


MADDE 14 – 

(1) Aynı çalışma alanını birden fazla işverenin paylaşması durumunda, yürütülen işler için diğer işverenlerin yürüttüğü işler de göz önünde bulundurularak ayrı ayrı risk değerlendirmesi gerçekleştirilir. İşverenler, risk değerlendirmesi çalışmalarını, koordinasyon içinde yürütür, birbirlerini ve çalışan temsilcilerini tespit edilen riskler konusunda bilgilendirir.


(2) Birden fazla işyerinin bulunduğu iş merkezleri, iş hanları, sanayi bölgeleri veya siteleri gibi yerlerde, işyerlerinde ayrı ayrı gerçekleştirilen risk değerlendirmesi çalışmalarının koordinasyonu yönetim tarafından yürütülür. Yönetim; bu koordinasyonun yürütümünde, işyerlerinde iş sağlığı ve güvenliği yönünden diğer işyerlerini etkileyecek tehlikeler hususunda gerekli tedbirleri almaları için ilgili işverenleri uyarır. Bu uyarılara uymayan işverenleri Bakanlığa bildirir.




İşveren risk analizini kendisi yapabilir mi?
İş Sağlığı ve Güvenliği Risk Değerlendirmesi Yönetmeliği!




Işıl Seren KESKİN/Emlakkulisi.com