Birol Özcan: Esenler Otogarı'nı taşımak yerine ıslah edelim!
TOFED Başkanı Özcan: "Esenler'deki Büyük İstanbul Otogarı 2019'un başında 25 yıllık sözleşmemiz bitiyor. Biz diyoruz ki, burayı ıslah edelim. Çünkü burasının altında raylı sistem var. Otogara gelen yolcunun yüzde 55'i raylı sistemi kullanıyor" dedi.
Türkiye Otobüsçüler Federasyonu (TOFED) Genel Başkanı Birol Özcan, Esenler'deki Büyük İstanbul Otogarı'nın taşınması yerine ıslah edilmesi gerektiğini belirterek, "2019'un başında 25 yıllık sözleşmemiz bitiyor. Biz diyoruz ki, burayı ıslah edelim. Çünkü burasının altında raylı sistem var. Otogara gelen yolcunun yüzde 55'i raylı sistemi kullanıyor." dedi.
Özcan, AA muhabirine yaptığı açıklamada, Topkapı'da Trakya Anadolu Uluslararası Otogarı döneminde birleşerek dernekleştiklerini ifade ederek, belediyenin o dönem şu anki otogarın yerini kendilerine yap-işlet-devret modeliyle 25 yıllığına kiraladığını anımsattı.
O dönem dere yatağı olan alanın istememelerine rağmen otogar yapılmak üzere kendilerine verildiğini savunan Özcan, otogar 134 milyon dolara mal olurken, dereyi ıslah etmek için 110 milyon dolar para harcadıklarını kaydetti.
İstanbul Büyükşehir Belediyesi'nin, birtakım problemler nedeniyle otogarı kaldırmak istediğini anlatan Özcan, şunları söyledi:
"Problem de şu, açık açık söylüyorum. Burayı yaptığımız zaman paramız yetmeyince aşağıdaki dükkanları esnafa sattık. Bu otogarı şikayet eden de o esnaf. O zaman belediye o esnafa ruhsat vermedi. Burası yapıldığında raylı sistemle bu kapılar açılarak, bir panayır yeri olarak düşünülmüştü. Belediye ruhsat vermeyince dükkanlar açılmadı, suçlama otogarımızın üzerine kaldı. 2019 yılının başında 25 yıllık sözleşmemiz bitiyor. Biz diyoruz ki burayı ıslah edelim. Çünkü burasının altında raylı sistem var. Otogara gelen yolcunun yüzde 55'i raylı sistemi kullanıyor. Raylı sistem havaalanına, deniz yoluna, ilçelere gidiyor. 'Gaziosmanpaşa'da otogar yapacağız.' diyorlar. Raylı sistemi ve yol bağlantısı yok. Burasının bir özelliği de buradan çıktığınız zaman E-5, E-6 bağlantısı var. İlave olarak şimdi Yavuz Sultan Selim Köprüsü de yapıldı."
Belediyeyle anlaşarak otogarın alt kısmını ıslah etmek istediklerini, bugünkü inşaat imkanlarıyla o kısımda yeni yatırımlar yapılabileceğini anlatan Özcan, bir şehre otogar yapılacağı zaman ilgili bakanlık, belediyeler, üniversiteler, sivil toplum kuruluşları ve sektör temsilcilerinin katılacağı bir toplantıda bunun ele alınması gerektiğini anlattı.
Otogarların yapımı konusunda belediyelerin kendilerinden fikir alması gerektiğine işaret eden Özcan, "Elbise dikildiği zaman üzerimize göre dikilmesi lazım." değerlendirmesinde bulundu.
- "Otogarın burada kalması ve ıslah edilmesi lazım"
Otogarın yıkılmadan burada kalmasını istediklerini kaydeden Özcan, Atakule'de yapılacak cep istasyonuyla Ataşehir'de yapımı devam eden 52 yazıhaneli otogar projelerini desteklediklerini dile getirdi.
TOFED Genel Başkanı Özcan, konuşmasını şöyle sürdürdü:
"İleriye doğru gidildiğinde de Mehmetçik Vakfı'nın bulunduğu yerde sağlı-sollu, indirme-bindirme peronları olursa İstanbul'un otogar sorunu bitiyor. Bize diyorlar ki 'Yolcunuzu ayırın, Avrupa Yakası'ndaki otobüs oradan, Asya'daki oradan kalksın.' Avrupa yakasında oturanların hepsi oralı değil ki Anadolu'dan gelen insanlar. Bunu nasıl taşıyacaksın karşıya. Biz işimizi biliyoruz, seviyoruz. Bu otogarın burada kalması ve ıslah edilmesi lazım. 3. köprüye zorlanmamamız lazım. Hatta dini bayramlar, yılbaşı ve okulların tatil dönemlerinde birinci köprüyü kullanma müsaadesi verilmesi lazım. Çünkü turist otobüsleri geçiyor. O da 40 kişi taşıyor biz de. Büyükşehir yeni otopark için Gaziosmanpaşa'yı düşünüyor. Buraya 2 kilometre ileride. Orada da trafik sıkışacak. Bu konuda bizimle birlikte üniversiteler, sivil toplum kuruluşları ve belediyelerin de katıldığı bir toplantı yapalım. Ama buna yanaşmıyorlar. Şu an muallakta, biz de bekliyoruz."
AA
Haber Bizim Gazete'de şöyle yer aldı;
TOFED Başkanı Özcan, Esenlerdeki Büyük İstanbul Otogarının taşınması yerine ıslah edilmesi gerektiğini belirterek, "Çünkü burasının altında raylı sistem var. Otogara gelen yolcunun yüzde 55 i raylı sistemi kullanıyor" dedi. Türkiye Otobüsçüler Federasyonu (TOFED) Genel Başkanı Birol Özcan, yaptığı açıklamada, Topkapıda Trakya Anadolu Uluslararası Otogarı döneminde birleşerek dernekleşti kler i n i ederek, belediyenin o dönem şu anki otogarın yerini kendilerine yap-işlet-devret modeliyle 25 yıllığına kiraladığını anımsattı. O dönem dere yatağı olan alanın istememelerine rağmen otogar yapılmak üzere kendilerine verildiğini savunan Ozcan, otogar 1 34 milyon dolara mal olurken, dereyi ıslah etmek için 1 10 milyon dolar para harcadıklarını kaydetti. İstanbul Büyükşehir Belediyesi'nin birtakım problemler nedeniyle otogarı kaldırmak istediğini anlatan Özcan, şunları söyledi: "Problem de şu, açık açık söylüyorum. Burayı yaptığımız zaman paramız yetmeyince aşağıdaki dükkanları esnafa sattık. Bu otogarı şikayet eden de o esnaf. O zaman belediye o esnafa ruhsat vermedi. Burası yapıldığında raylı sistemle bu kapılar açılarak, bir panayır yeri olarak düşünülmüştü. Belediye ruhsat vermeyince dükkanlar açılmadı, suçlama otogarımızın üzerine kaldı. 2019 yılının başında 25 yıllık sözleşmemiz bitiyor. Biz diyoruz ki burayı ıslah edelim. Çünkü burasının altında raylı sistem var. Ota gara gelen yolcunun yüzde 55'i raylı sistemi kullanıyor.
Bizim Gazete