Ulaşım

Bisiklet ile scooter yollarını metro ve tren hatlarına entegre edeceğiz!

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, daha akıllı ve modern ulaşım sistemlerine ağırlık verilmesi gerektiğine dikkat çekerek "Bu kapsamda bisiklet ve scooter yollarını metro ve tren hatlarına entegre edeceğiz” diye konuştu.

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, scooter’lar konusunda yeni alternatif modellerler üzerinde çalıştıklarını duyurdu. Adil Karaismailoğlu, "Son dönemde scooter (martı) kullanımı çok arttı. Dikkatimizi çekiyor. Bu güzel bir şey. Ancak onlarla ilgili beyin jimnastiği yapıyoruz. Ama nasıl olacağı netleşmedi. Mutlaka bir düzenleme gelecek. Sonuçta yolcu taşıyorlar. ‘Ben vergi veriyorum’ demekle olmuyor. İşin içine yolcu taşımacılığı girdiğinde, trafiğe çıkma girdiğinde yapılması gereken bazı şeyler var” şeklinde konuştu. 

'Bisiklet ilgisi sevindirici'

Hürriyet'ten Emre Eser'in haberine göre; bisiklet kullanımındaki artışı da çok olumlu karşıladıklarını belirten Karaismailoğlu, geçmişten itibaren bisiklete olan ilginin artması için çeşitli uygulamalar yaptıklarını dile getirdi. Karaismailoğlu, “Bisikleti özendirmek için yeni yatırım ve teşvikler devam edecek. Teşvik modellerinde yeni uygulamalara da gidilebilir. İnsanların daha fazla bisiklet kullanması şehirlere büyük fayda sağlıyor” dedi. 

Taksiler konusunda da açıklama yapan Karaismailoğlu, asıl sorunun kalite olduğunu ve mutlaka kalitenin arttırılmasına yönelik çalışmalara yoğunlaşılması gerektiğine vurgu yaptı. 

'Sosyal medyaya kimlikle giriş durumu yok'

Sosyal medya düzenlemesi ile ilgili en net problemin karşımızda bir muhatap bulamamak olduğunu söyleyen Karaismailoğlu, “Karşıda bir yetkilinin olması gerekiyor. Burada temsilci bulundurmalarını yoksa yaptırıma maruz kalacaklarını belirtiyoruz. Kesinlikle kimlik ile giriş ya da Whatsapp’a müdahale durumu yok” dedi.

'Kargo sorununu PTT çözecek'

Geride bıraktığımız dönemde e-ticaretin öneminin anlaşıldığına dikkat çeken Karaismailoğlu, “PTT yeni bir anlayışla hareket etmeye başlıyor. Oradaki kurumsal yapıda bazı değişiklikler olacak. Uluslararası bir platform haline gelecek” diye konuştu. Salgın döneminde yoğunluk sebebiyle kargo sorununun oluştuğuna da dikkat çeken Karaismailoğlu, “Yeni nesil PTT altyapı yatırımları ile bu sorunları çözecek” dedi. 

‘Lojistik Master Planı’ ile Türkiye’nin bölgesel lojistik ve üretim üssü olacağını dile getiren Bakan Karaismailoğlu, “Dünya ticaretindeki fırsat alanlarını belirledik. Kısa, orta ve uzun vadeli kritik yatırım unsurlarını ortaya koyduk. Türkiye’nin bölgesel lojistik üssü olabilmesi hedefine ulaşmamızı hızlandıracak ve lojistik alanında daha verimli hale gelmemizi sağlayacak yol haritasını belirledik. Buna göre, uzun vadede yaklaşık 1 trilyon dolar ihracatı destekleyecek altyapıyı kuruyoruz. Özellikle İpek Yolu olmak üzere tüm koridorlardaki yük talebinin Türkiye üzerinden geçmesini amaçlıyoruz” şeklinde konuştu. 

'Şehirlerin içerisinde araç trafiğinin yoğunlaşmasını istemiyoruz'

Orta vadede hedeflerinin ulaştırma sektörünün karbon emisyonunu sıfırlamak olduğuna dikkat çeken Bakan Adil Karaismailoğlu, "Bu vizyon çerçevesinde çevreye faydalı ulaştırma politikaları devreye alınacak. Şehirlerin içerisinde araç trafiğinin yoğunlaşmasını istemiyoruz. Daha akıllı ve modern ulaşım sistemlerine ağırlık vermemiz gerekiyor. Bu kapsamda bisiklet ve scooter yollarını metro ve tren hatlarına entegre edeceğiz” dedi.

'Turizm vadisine dönüşecek'

Türkiye’nin en yüksek köprüsü olan Beğendik Köprüsü’nün de bulunduğu Bitlis Küçüksu-Hizan-Pervari Siirt Yolu’nun bölge için çok stratejik olduğuna vurgu yapan Adil Karaismailoğlu, “Nice canımız at sırtında Botan Çayı’nı geçmeye çalışırken bu akıntıda yitip gitti. Beğendik’ten Pervari’ye 6 saat süren bir yol vardı. Bu yolun açılışıyla bir hayal gerçek oluyor. İran’dan gelen yük kamyonları Irak’a 6 saat yerine 3 saatte ulaşacak. Proje ile Van, Şırnak ve Hakkâri üzerinden Ortadoğu’ya açılan kapıyı daha da genişletiyor ve tarihi İpekyolu güzergâhını yeniden hayata geçiriyoruz. Bu projenin bölgede sağlayacağı ekonomik ivme ile Botan Vadisi ve Botan Çayı bir turizm merkezine dönüşecek” diye konuştu. 

Murat Kurum: 4 bin 775 kilometre bisiklet yolu yapacağız!