İnşaat Malzemeleri

Blok Mermer Fuarı’na Çinli ve Hintliler'den yoğun ilgi!

Blok Mermer Fuarı’na Çinli ve Hintliler akın etti. Yerli mermer üretici ve ihracatçı firmalar, kurulan iş bağlantıları ile 2017’nin ilk çeyreğini de garanti altına aldı.

Blok Mermer Fuarı’na Çinli ve Hintliler akın etti. Yerli mermer üretici ve ihracatçı firmalar, kurulan iş bağlantıları ile 2017’nin ilk çeyreğini de garanti altına aldı.


Mermer sektörüne 20 milyon dolarlık sıcak satış ve sonrası için de 1 milyar doların üzerinde iş hacmi sağlayan dünyanın ilk kapalı alanda yapılan Blok Mermer Fuarı, katılımcıları memnun etti. Ağırlıklı Çin ve Hindistan’dan yeni müşterilerle temasa geçen yerli mermer üretici ve ihracatçı firmalar, kurulan iş bağlantıları ile 2017’nin ilk çeyreğini de garanti altına aldı. 2017’de 1-4 Kasım tarihlerinde yapılacak fuar için 26’sı yeni firma olmak üzere 150 firma şimdiden stant rezervasyonlarını yaptı. Yüzde 41’lik rekor büyüme ile bu sene ikincisinin gerçekleştirildiği fuarda 41 ülkeden 20 bin civarı ziyaretçi ağırlandı. Fuara destek sağlayan BTSO, 2023’te 7 milyar dolar ihracatın hedeflendiği sektörde, blok mermer fuarını takiben doğal taş ve madende uluslararası kongre ve sempozyum projesi başlatarak, dünyadaki tüm sektör duayenlerini Bursa’da toplamaya hazırlanıyor.


1 milyar dolarlık iş hacmi


Bursa Ticaret ve Sanayi Odası’nın da destekleriyle Tüyap Bursa’da gerçekleştirilen fuarda 600’ün üzerinde renk ve çeşitteki bin 80 mermer bloku sergilendi. Fuarda 26 bin ton blok mermer alıcı buldu. 600’ün üzerinde yabancı alım heyetinin de ağırlandığı fuarda, 20 milyon dolarlık sıcak satış gerçekleşirken, 20 bini aşkın profesyonel ziyaretçiye ulaşıldı. Fuarda sergilenen bin 80 blok mermerin tümü satılırken, sonrasında devam ettirilecek anlaşmalarla 1 milyar doların üzerinde iş hacmi sağlanması hesaplanıyor.


Maden-Mermer Üretici ve Sanayici İş Adamları Derneği (MADSİ- AD) Başkanı Erol Efendioğlu, geçen yıl 550 adet blok sergilenen fuarda, bu sene ikiye katlanarak bin 80 adet blok mermerin görücüye çıktığını aktardı. Fuardaki ürünlerin yüzde 70’inin fuar açılmadan satıldığını belirten Efendioğlu, “Fuar bu hızla büyürse, mevcut fuar alanı katılımcı arkadaşlarımızın talebine yetmeyebilir. Dünyada bir ilki gerçekleştirdiğimiz blok mermer fuarı konseptimizi kesinlikle bozmamamız gerek. Yapacağımız en büyük hata, İzmir fuarına rakip olmayı düşünüp, mermer fuarı da yapalım dememiz olur. İzmir Mermer Fuarı dünya genelinde ilk 3’te yer alıyor. İzmir’e olan desteğimizi sürdürüp, blok fuar olarak yolumuza devam etmeliyiz. Bu hafta Çin’e, sonra İstanbul Mermer Fuarı’na, ardından Dubai’de sektörle alakalı fuarlara katılacağız. Şubatta Hindistan, ardından Çin, martta İzmir Mermer Fuarı. Yeterince mermer fuarı var. Biz blok fuarımızın kıymetini bilelim” değerlendirmesinde bulundu.


Uluslararası kongre ve sempozyum da geliyor


BTSO Başkanı İbrahim Burkay da Blok Mermer Fuarı’nı takiben doğal taş ve madende uluslararası kongre ve sempozyum projesi başlatacaklarını, bunu da MADSİAD ve İMİB işbirliğinde gerçekleştirmek istediklerini belirtti. Fuara ev sahipliği yapan Tüyap Bursa Fuarcılık AŞ Genel Müdürü İlhan Ersözlü ise fuarın geçen yıla oranla yüzde 41’lik rekor büyümeye imza attığını belirti.


Fuara katılan firmalar neler yaptı


Donald Trump’a Bursa mermeri


Efendioğlu Mermer AŞ Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Ergün Efendioğlu; "Trump’ın kızı Ivanka Trump’un çizgili Marmara mermerine hassasiyeti var. İtalyanların yapamayacağını söylediği uygulamayı Bursa mermeri ile biz sağladık. Trump’ın yaptığı projelerin tüm ıslak zeminlerinde beyaz çizgili Marmara mermeri kullanılıyor ve Bursa'dan gidiyor” dedi. Efendioğlu, “İtalya mermerin 1 tonunu tasarım katarak, bin 102 dolara satarken, aynı mermeri biz 563 dolara satıyoruz. O yüzden işlemiş ürüne yönelmemiz gerekiyor” ifadelerini kullandı.


Yüce Group 100 mermer blokunu sergiledi


Fuarda 100 civarı blok mermer sergilediklerini söyleyen Yüce- 2E Maden İhracat Müdürü Özcan Kibar, fuarda hiçbir katılımcı firmanın satıştan endişe duymadığını, daha çok yeni açılan ocakların ürünlerinin tanıtıldığını ifade etti. Kibar, “Hindistan’ın kotanın kalkması ile Çin kadar büyük bir pazar olacağını öngörüyoruz. İtalya tasarım anlamında önde gibi görünse de çeşitlilik anlamında Türkiye’nin önüne geçecek bir ülke yok” diye konuştu.


Ay Kardeşler, üretimin yüzde 60’ını ihraç ediyor


Türkiye’nin marka değerini artırması gerektiğini ifade eden Ay Kardeşler Mermer firma sahibi İskender Burukhamzaoğlu, fuarda kararlı ve alıcı yeni müşteri portföyleri oluşturduklarını kaydetti.. Yaklaşık 10 yıldır ihracat yapıklarını belirten Burukhamzaoğlu, "Üretimin yüzde 60’ını Avrupa, Rusya, Arap ülkeleri, Çin, Hindistan’a gönderiyoruz. Bursa mermeri yüzde 99 doluluk oranına sahip.Kaliteyi teknoloji ile buluşturarak, modern binalara uygun ürünler üretiyoruz. Gerek yerel gerek yurtdışı projelerde Türk firmalara daha fazla yer verilmeli”dedi.


Marble Brother, yeni markasını da dahil etti


 Geçen yıl Devay Mermer olarak katıldıkları fuara bu sene, yeni kurdukları Marble Brother firmasını da dahil ettiklerini belirten Marble Brother Dış Ticaret fi rma sahibi Murat Ayhan, ihracatçı firmalarla alıcı firmalar arasında köprü vazifesi gördüklerini kaydetti. Bu yılki fuarda kurdukları bağlantıların meyvelerini 2017’de alacaklarını söyleyen Ayhan, “Türkiye genelindeki 35 fi rmanın bloklarını sergiliyoruz, tümünü sattık” dedi.


Çiftyıldız, Belen Gray lansmanını yaptı


110 metrekarelik stantta 9 blok mermeri sergilediklerini ve Belen Gray mermerinde ise lansmana çıktıklarını söyleyen Çiftyıldız Group’un Maden Mühendisi Ali Nazmi Kahyaoğlu, yıllık ocak başı 5 bin ton satış rakamını yakalamayı hedeflediklerini söyledi. Kahyaoğlu, “Blok satışlarımızda yüzde 40 civarı azalma oldu ancak işlenmişte herhangi bir sıkıntı yaşamadık. Ürünlerimizin yüzde 70’ini işleyebiliyoruz. Fuarda tüm blokları sattık. Stant ziyaretçilerimiz ağırlıklı Hintli oldu” dedi.


Dünya