Blue House, kendi mağazalarını açacak!
Tarman Group bünyesinde kurulan ve yılın ilk yarısında yüzde 43 büyüme kaydeden küçük ev aletleri markası Blue House, kendi mağazalarını açma kararı aldı. 2012de 7 mağaza açacak firma 2015e kadar 40 mağazaya ulaşma hedefinde...
Bünyesinde Atakule GYO, İpekiş, MTM gibi firmaları bulunduran Tarman Group'un küçük ev aletleri markası Blue House, 2 bini aşan satış noktasından sonra perakendeye giriyor. 2012'de 7 mağaza açacaklarını 2015 sonunda ise 40 mağazaya ulaşmayı hedeflediklerini belirten Blue House Genel Müdür Yardımcısı Mete Gedikoğlu, ilk mağazayı Viaport Big Mall'da açtıklarını ifade etti. 1.5 milyar dolarlık Türkiye pazarında marka bilinirliğinde ilk 5'te yer aldıklarının altını çizen Gedikoğlu, 2012 sonuna kadar pazardan yüzde 10 bir pay almak istediklerini söyledi.
Pazarda baskın markalar olmasına rağmen geç kaldıklarını düşünmediklerini belirten Gedikoğlu, "Bugün başlamasaydık geç kalmış olurduk. Artık AVM'lerde yer bulmak çok zor. Önde başlayamadık ama erken bitirelim istiyoruz" dedi. Diğer markalara göre bu işe yeni başlayan bir firma olarak hareket kabiliyetlerinin daha fazla olduğunu belirten Gedikoğlu, "Hantallaşmadan gerekli adımları atmamız gerekiyordu. Biz şimdi onu yapıyoruz" dedi.
ORTADOĞULU TÜRK MALI İSTİYOR
Yıllık 500 - 700 bin parça civarında üretimleri olduğunu ifade eden Gedikoğlu "Ürünlerimizin yüzde 36'sı yurtiçinde üretiliyor, yüzde 64'ü de yurtdışından ithal. Azerbaycan, İran, Irak, Katar, Kıbrıs, Makedonya, Çek Cumhuriyeti, Angola, Yunanistan, Lübnan, Türkmenistan, Sırbistan, Kosova, Ukrayna ve Gürcistan olmak üzere 15 ülkeye ihracat yapıyoruz" dedi. Ürünleri Türkiye'de üretmek için çabaladıklarını dile getiren Geikoğlu, bunun için fason üretim yaptırabilecekleri firmalarla görüşmeler yaptıklarını söyledi. Özellikle Ortadoğulular'ın Made in Turkey etiketli ürün istediklerine dikkat çeken Gedikoğlu, "Blue Houıse ürünlerini Made in Turkey yapmak için Türkiye'de üretim şart" dedi.
'BİZİ DÜNYAYA AÇANA KAPILARIMIZI AÇARIZ'
Küçük ev aletleri pazarında potansiyeli yüksek bir oyuncu olmaları nedeniyle yılın üçüncü çeyreğinde satın alma ve ortaklık yönünde teklifler geldiğini söyleyen Gedikoğlu "Bugüne kadar hiç düşünmediğimiz bir konuyken, beklemediğimiz bir anda üst üste gelen teklifler karşısında biz de Blue House markasının, kendi sahip olduğumuz sermaye ve bilgi birikimimiz haricinde dünyada bu işi başarıyla yapan, yaptıklarıyla da örnek olan iş geliştirme fonlarıyla güç birleştirerek dünyaya yayılımını sağlayacağına inanıyoruz. Sermayeden ziyade yurtdışına açılma tecrübesinin ve sinerjinin gücüne inanıyoruz" diye konuştu.
EN FAZLA EL SÜPÜRGESİ SATILIYOR
Ürünleri arasında en fazla satanların başında elektrikli el süpürgesi olduğuna dikkat çeken Gedikoğlu, "Bu üründen sadece 200 bin adet sattık ama bu kategorinin potansiyeli 1.5 milyon. Bu da pazarda gidilecek ne kadar yol olduğunu bize gösteriyor" dedi.
Sabah