Perakende

BMD üyeleri yurtdışında 500 yeni mağaza açacak!

Birleşmiş Markalar Derneği (BMD) üyesi şirketler, mağaza yatırımı yapacak. Yurtdışında 500 yeni mağaza açmayı hedefleyen üyeler, mağaza sayısını 3 yıl içinde 4 bine çıkaracak.

Birleşmiş Markalar Derneği (BMD) üyesi firmalar yurtdışında mağaza atağına geçti. BMD Başkanı Sinan Öncel, 99 BMD markasının 110 ülkede 2 bin 497 mağazayla faaliyet gösterdiğini belirterek, "Mağazaların yanı sıra 12 bin 102 satış noktasıyla da hizmet veren markalarımız bu yıl yurtdışında yaklaşık 500 yeni mağaza açacak. 3-4 yıl içinde markalarımızın yurtdışındaki mağaza sayısının 3 yıl içinde 4 bin civarına ulaşacağını öngörüyoruz" dedi.


KATAR HEDEFTE

BMD üyesi markaların mağazalarının yüzde 21'inin (yaklaşık 500 mağaza) Ortadoğu ve Kuzey Afrika'da yer aldığını aktaran Öncel, Körfez Bölgesi'nde yer alan Türk markalarının mağaza sayısının ise 300'e yakın olduğunu kaydetti. Öncel, "Birleşik Arap Emirlikleri ve Suudi Arabistan en önemli pazarlarımız. Kuveyt ve Katar ise giderek yükselen bir ivmeyle Türk markalarının hedef pazarları arasında yer alıyor. Turizm destinasyonu ve iş merkezi olarak önemli olan bu bölgeye daha fazla sayıda markamız yatırım yapıyor" diye konuştu.


ALTIYA KATLADI

Yurtdışı mağazalarının yanı sıra Türk markalarında online platformda da hızla yükseldiğini anlatan Öncel, sözlerini şöyle sürdürdü: "Deloitte'la yaptığımız araştırmaya göre 2012'de akıllı telefonların Türkiye perakende satışlarına etkisi yüzde 0.7. Bu da 1.7 milyar TL'lik perakende satışına karşılık geliyor. Akıllı telefonların etkisi, bu haliyle bile 2012'de 300 milyon TL'yi bulduğu tahmin edilen mobil perakende satışlarının 6 katı. Ve henüz mobil etkinin başlangıcındayız. 2017'de etkinin yüzde 14-17'ye kadar çıkmasını ve 65-80 milyar TL'lik perakende satışını etkilemesini bekliyoruz."




Sabah